- 1288 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SORULARIMDAKİ HAYATIM....
SORULAR...SORULAR...SORULARIM.
- HİSSEDEBİLMEK MADDESEL YAŞAMDA AMAÇMI ?
- SADECE HİS , SANAL YAŞAM ANLAMSIZ OLMAZMIYDI ?
- ANLAMLI HİSSETMEK ; MADDE VE ZAMANA BAĞLI YAŞAMA YAYILIRSA AMACINA ULAŞIRMI ?
- YAŞAYAN SADECE ADEM’Mİ?
- BALIK=TEK RUH,TEK DNA=TEK İÇGÜDÜ…..KISACA, TEK RUH,ÇOK BEDEN,SÜREKLİ BEDEN..YAŞAYAN HER EŞ BEDEN ÜREYEBİLİR İSE,AYNI RUH SÜREKLİLİK BULURMU ?
- NUH’UN GEMİSİ ASLINDA DÜNYAMI ?
- KISA KISA YAŞAYAN BEDENLER İLE İLAHİ DÜZENMİ AMAÇLANMIŞ VE KORUNMUŞ ?
- KIYAMET , YENİDEN DOĞUŞMU ?
- NEFS VE RUH , NEGATİF VE POZİTİFMİ . NÖTR’DEKİ YAŞAM ASLINDA ADEM İÇİN HAZIRLANAN CENNET YAŞAMIMI ?
- ADEM VEYA HAVVA VE ADEM , HAVVALAR VE ADEMLER OLARAK EĞİTİMDEMİ ?
- ŞEYTAN İSE BU SÜREÇTE EĞİTİM YARDIMCISIMI ?
- EĞİTİM SÜRECİNİN SONU KIYAMET VE CENNET YAŞAMININ BAŞLAMASIMI ?
SONSUZ AN’DA OLAN BUNLAR OLABİLİR Mİ?
- YAŞAYAN TEK VÜCUT VAR.O DA ADEM!!CENNETTE HERŞEYE SAHİP OLARAK VE TÜM ALLAH İSİMLERİNE VAKIF OLARAK YARATILAN ADEM. İSRAFİL İLE TEMSİL EDİLEN TÜM MELEK ALEMİ VE İBLİS İLE TEMSİL EDİLEN ALEM , ADEM İÇİN YARATILMIŞ.ADEM, HAVVA İLE ÇOKLUK ALEMİNE CENNETTE SAHİP OLMUŞ..YANİ ADEM KENDİNDEN OLAN EŞ VARLIKLA CENNET YAŞAMINDA BULUNMUŞ. İSRAFİL VE İBLİS BU YAŞAMIN İKİ ANA PARÇASI,ALTYAPISI,HAZIRLAYICISIMI ?
CENNETTEN KOVULMA MİZANSENİ , MADDE ORTAMINDA ÇOKLUK HİSSİNDE YAŞAM DEMEKTİR.ADEMDE YAŞAYAN , HİSSEDEN ALLAH. YAŞADIĞINI SANAN ADEMLER VE HAVVALAR!!ÇOKLUK HİSSİ İLE ASLINDAN HABERİ OLMAYAN ADEM….ADEM VE HAVVALAR NESİLLERCE YAŞADIĞINI SANAN DÜŞÜNCE YAPILAR…ASLIN TEK TEK PARÇALARI….ÇOKLUK GİBİ HİSSEDİLEN AMA ASLINDA TEK YAŞAYAN. CENNETTEN CEHENNEME KOVULMA MİZANSENİ BUMU ?
- ÇOKLUK HİSSEDEN TEK. HİSSETTİĞİNİ SANAN AYRINTILAR , VEYA BÜTÜNÜN EŞ PARÇALARIMI ?
- ALLAH SINIRSIZ VE ZAMANSIZ SONSUZLUK DEMEK İSE ;
AN’DA OLANLAR SONSUZA YAYILMALI VE ÇOĞALMALI DEMEKTİR. AN’DA OLAN BUMU ?
- KUL OLMANIN ANLAMI VE BİLİNCİ İLE SADECE ŞİMDİYE KADAR OLANLARI DEĞERLENDİRİP , ANLAMAYA ÇALIŞIYORUZ….AMA BİZ ZAMAN SARMALINDA YAŞADIĞIMIZI SANARAK , AMACA HİZMET ETTİKÇE…ÖNÜMÜZDEKİ YARATILIŞ DAİRESİNİ ANCAK ADEM LE SINIRLI SANDIKÇA…ALLAH DÜŞÜNCELERİ BİZİM ÇOK ÖNÜMÜZDE VE ADEM’İ DE AŞMAK ZORUNDA….SONSUZLUK GEREĞİ HEP YENİ HAYALLER VE HİSLER OLUŞMALI…BİZ İSE HEP ANCAK ADEM DEMİ KALMAK ZORUNDAYIZ ?
- NASIL Kİ İSRAFİL VE İBLİS ADEM’E GÖRE KISITLI VEYA EKSİKSE ALLAH KATINDA. ADEM DE KENDİNDEN SONRAKİ TASARIM İÇİN EKSİK OLMAK ZORUNDAMI ?
- AN’DAKİ SAF VE SONSUZ DÜŞÜNCE HAYALDE YOĞUNLAŞTIKÇA…BOYUTLAR ORTAYA ÇIKAR.SIRASIYLA FİİLLER…İSİMLER VE ANLAMLAR….YARATMA KAVRAMI BUMU ?
- ZITLARLA ÇOĞALAN BOYUTLAR…BOYUTLARDAKİ ZITLARLA ÇOĞALAN FİİL VE ANLAMLAR….YAŞADIĞINI SANAN HAYAL TİPLEMELERİMİ ?
- TÜM ZERRELERDE OLAN TEK’İN VARLIĞI İLE VAR DENİR . DOĞRUMU ?
- KUL OLMANIN ANLAMI NE?
- TERKİBİM NE? YARADILIŞ AMACIM NE?
- ALLAH BENİM NEYİM?
- NE DERLER ; ALEMİ YARATTI KENDİ ANLAMLARINI AÇIĞA ÇIKARTTI , ADEM İ YARATTI , ALEMİNİ SEYİR İÇİN!!!!!!
ALEM ADEMDE SEYREDİLEN Mİ ?
- ALLAH , VAR KABUL EDEREK SEYRETMEDİĞİNE GÖRE ;
SONSUZA KADAR DEĞİŞİK BOYUTLARA DÖNÜŞECEK , HAYAT SAHİBİ OLAN BİR PARÇAYIM DEMEK NE KADAR DOĞRU?
- HALİFE İSEM , TÜM BOYUTLARA SIRASIYLA ULAŞMAM VE ORALARDAN GEÇMEM , DÖNÜŞMEM GEREK . HAYATIN AMACI BUMU ?
ALLAH’I İDRAK…..ASLA!!!!!YARATILAN YARATANA ULAŞABİLİRMİ ?.
- ALLAH AHLAKIYLA AHLAKLANMAK…AMAÇ İSE , TÜM İSİMLER İDRAK EDİLEBİLİRMİ ?
- VARLIK TEK DİYEBİLİRSEK İDRAK İLE , TEK’İN GÖZÜYLE ALEMİ SEYRETMEK.
AMAÇ BUMU ?
- BENLİK , BİRİMSELLİK , TABİAT , BİREY OLMA HALİ….MÜMKÜNMÜ ?
BUNLAR YOK OLURSA. TEK’İN GÖZÜ İLE NOKTADA,ZERREDE TÜM GÖRÜLEBİLİRMİ ?
- DÜŞÜNCE HIZIYLA İDRAK!! MÜMKÜN MÜ ?
- SONSUZA GİDEN BEDEN DEĞİLDE RUH İSE…TEK RUH’A ULAŞMA ÖZLEMİMİZMİ ?
- ÇİFTLER İLE SÜREKLİLİK HİSSİ Mİ ELDE EDİLİYOR ?
GÖRÜNTÜSÜZ ALGILAMA!!!!!RÜYADAKİ ZAMAN KAVRAMINI YOK ETMEK OLSA GEREK…..
- AN’DA TÜM GELMİŞ ,GEÇMİŞ , GELECEK…HERŞEY. ŞUURDAN MADDEYE ,
HAYATI ZAMANA YAYMAK DEMEK DEĞİLMİDİR?
- TÜM KALBİNLE İSTE OLUR DİYEN KİM?
- İNSANA TEKLİF EDİLEN ALLAH’A MİRAÇ DEĞİLMİ?
- ALLAH İÇİN YAŞA…RASUL İZİNDEN YÜRÜ…KİTABI OKU DENMEMİŞ Mİ?
- DÜNYA İÇİNDEKİLERLE BERABERMİ CEHENNEM İÇİN YARATILMIŞ ?
- HER AN YENİ BİR OLUŞ VE BOZULUŞ VARSA…GELİP GİTMEK DEĞİL , DÜNYA’DAN KURTULMAK KAVRAMI ÖNEM KAZANMAZMI ?
- SONSUZ SAYIDA DÜŞÜNCE…SONSUZ SAYIDA BOYUTTA…SONSUZ SAYIDA BİREYDE AÇIĞA ÇIKIYOR…..TEK DÜŞÜNCE KAYNAĞI , TEK ŞUUR , HEPSİNİ AYNI ANDA SEYREDEN KİM ? YADA NE ?
- SONSUZ SAYIDA MONİTÖR…TEK SEYİRCİ…AYNI AN’DA HEPSİNİ TEK BİR GÖZ İLE SEYREDİYOR!!!!!BUNU HİSSEDEBİLİRMİYİM ?
- KAPASİTEMİZ ORANINDA , AN’DA, SEÇENEKLERİ AKIL İLE SÜZEREK OYUNUMUZU OYNAMAK . BU KADER YADA YAZGI DENEN OLGUMU ?
- HATADA DİYET VARSA , İHANETTE DİYET OLABİLİRMİ ?
- GÖZÜNÜN ÖNÜNDEN BİR ANDA YAŞAMAK VE HİSSETMEK İSTEDİĞİM BİR ŞEY GEÇİRSEM , HAYAL ETSEM . BU HAYALLERİMİ ZAMAN KAVRAMI İÇİNDE ZAMANA YAYSAM SAATLERCE , SENELERCE , ÖMÜR BOYU YARATIKLARDA AÇIĞA ÇIKTIĞINI, YAŞANDIĞINI FARZETSEM , SEYREDEBİLİR, HİSSEDEBİLİRSEM...SİSTEM BUMU ?
- ŞU ANDA BİRŞEYLER YAŞADIM , HİSSETTİM YARGILADIM , ÜZÜLDÜM , SEVİNDİM…DÜNYASAL HİSLERLE KARMAKARIŞIKIM…VEYA ŞU ANIMDAN MİLYARLARCA YIL SONRA MİLYARLARCA OLASILIKTAN BİR DÜŞÜNCE ….AYNI ANDA BİRYERLERDE OYNANIYORMU ?.. O OYUN KAHRAMANLARI DA BEN GİBİ YARGILAR VE HİSLERDE….HEPSİ AYNI ŞUURDA…FAKAT ZAMAN KAVRAMLARI ÇOK FARKLI…ASLINDA HEPSİ AYNI AN’DAMI……. BUNU HİSSEDEBİLİRMİYİM ?
- MELEK , CİN İLE SONRASINDA OLUŞAN BİZİM İÇİNDE YAŞADIĞIMIZ DÜNYA ORTAMI…ORTAYA ÇIKAN İNSAN BEDENLİ , İÇGÜDÜ VE KISITLI HAYVANİ AKIL SAHİBİ , ÜSTÜN HAYVAN OLAN İNSAN….YARATILIŞ SIRASI BUMU ?ADEM İSE BU SÜREÇTE YOKMU HENÜZ ?
- ADIM ADIM ADEM’E GİDİŞ VARSA…..ÖNCEKİLER HEP BİRBİRİNE GÖRE ÜSTÜN VARLIKLARSA....
HİÇBİRİ ALLAH AMACI OLAN HALİFE DEĞİLDİR DENEBİLİRMİ ?
- ALLAH’IN TÜM ÖZELLİKLERİNİN BÜNYESİNDE OLACAĞI ADEM HENÜZ YOKMU YAŞAMDA ?
- YANİ CEHENNEME KOVULMUŞ ADEM,
- NESİLLERCE ADEM ,
- BEDENEN BİR SÜRÜ NESİL OLAN ADEM ,
- AMA YAŞAYAN TEK ADEM. DAHA YOK....DİYEBİLİRMİYİM ?
- RÜYADA MADDEYİ HİSSEDİP YAŞADIĞIMI SANMAK GİBİ. YAŞANAN O RÜYADA KORKU , ZEVK , ENDİŞE , MUTLULUK GİBİ HİSLER TADARSIN . İŞTE YAŞAMIN AMACI BU HİSLERİ ELDE ETMEK. CANLI VE ŞUURLU GİBİ HİSSEDİŞ . TEK BİR VARLIK VAR . TEK TEK VARLIKLARA ÇOĞALMIŞ GİBİ GÖRÜNÜYOR . TEK CANLI VE ŞUURLU YARATICI KENDİNİ ÇOKLUK HİSSİ VEREREK , HİSSEDEREK KENDİNDE KENDİNİ SEYREDİYOR….SİSTEM BU OLABİLİRMİ?
ZERRE KÜLLÜN AYNASIYSA…KENDİMİ YAŞAYAN BAĞIMSIZ BİR BİREY DEĞİL , YARATICININ HAYALLERİ OLARAK KAVRAYABİLMEM GEREKMEZMİ?
BEN SİZE ŞAH DAMARINIZDAN BİLE YAKINIM……YAPTIĞINIZ , DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ HER ŞEYİ BİLİRİM,BENDEN GELDİNİZ , İSTİSNASIZ BANA DÖNECEKSİNİZ DEMEZMİ YARATICI ?
İNSAN DEYİNCE GELMİŞ GEÇMİŞ GELECEK TÜM İNSANLARIN TEK BİR İNSAN OLDUĞUNU VARSAYARSAM . ALLAHI’N TÜM ANLAMLARINI AZAR AZAR PAYLAŞTIRDIĞI TEK TEK İNSANLAR DENİZİNDE İSEM . OKYANUSDA İSEM . SUYU OLUŞTURAN TEK TEK ATOMLARI DEĞİL DE OKYANUSU TEK GÖRMEM , GÖREBİLMEM GEREKMEZMİ?
FİİLLER,DUYGULAR,HİSSEDİŞLER,ANLAMLAR,BİREYSELLİKLE İDRAK EDİLMEKTE . ANCAK O VARSA BAŞKA BİRŞEY OLAMAZ ANA FİKRİ İLE , ASLINDA HERŞEY TEK BİR AN’DA PLANLANMIŞ,OLMUŞ BİTMİŞ DEMEKTİR . TÜM HAYALLER İSE BOYUTSALLIKLA ZAMANA YAYILMIŞ OLMALI Kİ , ZAMAN MEKAN KAVRAMLARIYLA BEN YAŞAM VAR MI SANIYORUM ?.
AYNA HALİFE OLMAK ZORUNDA AMA İÇİNDE OLDUĞUMUZ ZAMAN MEKAN SINIRLILIĞI İLE ÇOKLUK HİSSİYLE . ZAMAN VE MEKANI ORTADAN KALDIRSAM , BU FİKRİ YOK EDERSEM ,TEK TEK NOKTALARDAN BİR TEK NOKTA FİKRİNE GELMEM , EN TEPEYİ GÖRMEM GEREKMEZMİ?
KENDİNDE KENDİNİ SEYREDEN…….HALİFE TEK OLMALI FİKRİNE GETİRİR BENİ . İSİMLER,FİİLLER VE MANALARLA ÇOKLUK HİSSİ VE ZAMAN MEKAN KAVRAMI ,
SONSUZ SINIRSIZ AN’DA..TEK VAR OLAN… PROGRAMLADIĞI , PLANLADIĞI VE DÜŞÜNDÜĞÜ ŞEKLİYLE KENDİNİ KENDİNDE SEYREDEN . KENDİ HALİFESİ DE KENDİSİ . ADEM DE KENDİSİ . TÜM YAŞAM DA KENDİSİ . HER NOKTA O . KADER DEDİĞİMİZ PROGRAMA GÖRE VAR SANDIĞIM KENDİ BİREYSELLİĞİM. TÜM NOKTALAR AYNI İSE DAİRE NEREDE ? TEK NOKTADAN OLUŞAN AYNADA BİREYLER KENDİLERİNİ NOKTALAR OLARAK GÖRÜYOR. ASLINDA TEK NOKTA VAR . DAİRE İSE TEK NOKTA . AYNADA GÖRÜLENLER İSE NOKTALAR SİLSİLESİ….DİYEBİLİRMİYİM ?
- HALİFE VE RUHUMDAN ÜFLEDİM….
HER İNSAN ALLAH ÖZELLİKLERİNDEN BİR KISMINI İÇERECEK , TAMAMINI BİLEMEYECEK DURUMDA VAR EDİLMİŞSE . UNUTMAMAM GEREKİR Kİ , MİRAÇ İLE PEYGAMBER ALLAH’A ULAŞMIŞ . MUCİZESİ BUMUYDU ?
TÜM İNSANLAR TEK BİR İNSAN ( ADEM ) OLSAYDI…CENNETTEN KOVULMA MİZANSENİ BU OLABİLİRMİYDİ ?
TEK ALLAH…TEK ADEM…CENNETTE BİRLİKTELER…AMA ADEM’İN KABURGA KEMİĞİNDEN ( YANİ ADEM ÇOĞALDI ,ÇEŞİTLENDİ , BÖLÜNDÜ ) HAVVA VAR EDİLDİ , ÇOKLUK OLDU . YANİ TEK ŞUUR BİREYSELLEŞTİ . ÇOKLUK İLE ÇOĞALDIKÇA , TÜM YAŞAMIN DEĞER YARGILARI ORTAYA ÇIKTI , TABİATLAR OLUŞTU . HER BİREY YARATILIŞ KADERİ ( GÖREVİ ) İLE YAZILAN ROLÜ OYNADI , OYNUYOR….SEYREDEN?
GİZLİ KALARAK SEYREDEN ?
TÜM VARLIKTA BİREYLER VAR OLDUKLARINI SANIYORLAR AMA YAŞAYAN TEK Mİ ?
ZAMANA YAYILAN ADEM . ZAMANA YAYILAN YAŞAM .TEK VAR OLAN ALLAH İSE , DİĞERLERİ O’NUN HAYALLERİ , ZAMAN VE MEKAN , YANİ MADDE YOK . BİREY YOK . İNSAN YOK SONUCUNA ERİŞMEM Mİ ?
KIYAMET ; NE ZAMAN Kİ TÜM MADDE VE YAŞAYAN HER ŞEY YOK OLACAK . O ZAMAN TEK BAŞINA KİM KALACAK ?
DÜŞÜNDÜĞÜNÜ HAYAL EDİP , TÜM HİS VE HAZLARI , DUYGULARI KENDİNDE DENEYİMLEMİŞ , SEYRETMİŞ OLAN TEK KİM?
ORTADA SADECE HALİFELİK GÖREVİNİ VEREN KALMAZMI?
SADECE KUR’AN İLE . HURAFELER VE YOBAZ DÜŞÜNCELERLE DEĞİL . YOLU , DÜZENİ , UYGULAMA ALANI , ŞEKLİ…YANİ SİSTEMİN TAMAMI. AÇIKLAYICISI VE HALİFESİNE YOL GÖSTERİCİSİ İSE KUR’AN . ORADA KENDİNİ ANLATIRKEN , PARÇASI OLDUĞUMUZ BİZLERE ASLIMI HATIRLAMAYI ÖĞRETMEZMİ KUR’AN ?
HEP BİZ DİYEREK ANLATAN O DEĞİLMİ ?
İNSANI İNSANA ANLATAN KUR’AN DEĞİLMİ ?
BU SORULARI KENDİME SORDUKÇA YAŞAMIM DAHA BİR ANLAM KAZANMAZMI ?
NE DERSİNİZ?
14.04.2012 Yavuz CEYHAN
YORUMLAR
TİYATRO; insanı insana insanla anlatan bir sanat dalıdır denir...
Hep BİZ diyerek anlatırsak her şeyi oysa..
Ne soru ne sorgu ne savunma ve ne de mutsuzluk gel-git leri içinde çırpınır şu insanoğlu..
Düşünen varlığınıza ne mutlu ..
Martıların kanatlarında yolluyorum selamlarımı.
yavuzceyhan
MARTI BEYAZI SELAMLAR....İÇİN AYRICA TEŞEKKÜRLER.
SEVGİLER , SAYGILAR , SELAMLARIMLA.
Evet her şeyin bir nedeni vardır,HAYATINDA
Sokrates’in dediği gibi ‘Sorgulanmayan Hayat Yaşanmaya Değmez.’
Yüreğinize kaleminize sağlık..
yavuzceyhan
Bazen hayatı sormadan sorgulamadan hesapsızca yaşamak çok daha radikal bir kıvam katıyor insan hayatına.
VAZGEÇ...
BU KADAR DERİNE İNMEKTEN VAZGEÇ.
SUYUN ÜSTÜNDE KAL VE NEFES AL...
Bursa'dan yemyeşil ışıltılar, demirlediğin limanlarda ayışığından yüreğini aydınlatsın...
NİLGÜN.