- 620 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çağdaş Şairlere Acıyorum
Dünden bu güne çok şey değişti farkındayım.Yaş icabı değil , iyi kötü okumuş olma bilgisinden hareket ederek konuşuyorum.Hani Mümin Sekman eserlerinde bahsedildiği gibi "Görmeden yaşayabiliriz ama okuyamayız." Okuduğumuza göre bizde bir çok şeyi görebiliyoruz artık dedim kendi kendime.
Evet değişti. Çok şey değişti dünden bu güne de, anlamadığım değişimler hep üstün körü, olabildiğine aksi yönde değişimler oldu.Bilmiyorum yargısız infaz mı yapıyorum ama , çağdaş şairlerin , zamanın çok ötesinde, olmayan bir alemin içerisinde yaşadığını düşünüyorum. Sürekli , hayal ürünleri ile oluşturulmuş aşk hikayeleri üzerine kurulan , karamasar, etkileyicilikten uzak , sanatsal sözlerle adeta boğulmuş eserlere imza atıyorlar.Onca yıl geçti aradan, düzeldik düzeleceğiz dedik ama.Gittikçe daha kötü oldu edebiyat yolumuzdaki engelleri aşmak.
Bence sanat demek , gerçekçilikten kaçmak ve felsefeci olmak demek değil.Bırakın felsefeyi felsefeciler yapsın.Siz birazda, gerçek hislerinizi , içinizde olanları yazın.Kendinizi kötüleyin, birilerini eleştirin.Bazılarına kızın, bazılarını yerin.
Siz olun işte!
Şair olmak, herkesin hoşuna gitmek değildir çünkü.Şair olmak , herkesin içine girebilmektir.
Ebubekir Ekinci