- 3363 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
TECELLİ ARI
TECELLİ ARI ”
TECELLİ ARI
4 Mart 1981
Paris / Fransa
Türkiye’nin Paris Büyükelçiliği Çalışma Ataşesi Reşat MORALI ile din görevlisi Tecelli ARI, Çalışma Ataşeliği’nden çıkıp arabaya binecekleri sırada 2 teröristin saldırısına uğradılar. Moralı saldırı sırasında hayatını kaybederken, din görevlisi Arı, ağır yaralı olarak kaldırıldığı hastanede öldü. Saldırıyı ASALA üstlendi. Bu olay ile Ermeni terörizminin, Paris’teki üçüncü katliamı oldu. Türkiye, Türk diplomatlarını etkin bir şekilde korumadığı için Fransa’ya protesto notası verdi.
Yukarıdaki resim çoğunuz için bir anlam ifade etmeyebilir. Benim için unutulmaz acı bir olay. Tecelli Arı benim öğretmenimdi. Manisa-Turgutlu’dan 1979 yılında tayin olup Turgutluya atandım. Turgutlu otogarında tesadüfen karşılaştık. Yanında yaşlı annesi ve eşi vardı. Paris’e gideceğini söylemişti. Onun adına çok sevinmiştim… Ama olmadı Asala terör örgütü bir eğitimciye yaşam hakkı tanımadı. Hırant’ın dediği gibi ‘’Bu ülkede güvercinleri vurmazlar’’ evet bu ülkede güvercinler vurulmaz..Ama onlar bırakın güvercini masum bir eğitimciye acımadılar..
Bizler Hırant Dink için adalet ararken, kendi çocuklarımızın, kendi şehitlerimizin, uğradığı adaletsizliği unutmamamız gerekir diye düşünüyorum… İşte Fransa gerçek yüzünü gösterdi… Bu artık sırayla bütün Avrupa ülkelerine yayılacak. Avrupa hayranı olmanın bedelini çok ağır ödeyecek gibiyiz..
Sevgili öğretmenim Tecelli Arı’ya Allah’tan rahmet diliyorum. Terörün her türlüsünü nefretle kınıyorum…
YORUMLAR
Bizler Hırant Dink için adalet ararken, kendi çocuklarımızın, kendi şehitlerimizin, uğradığı adaletsizliği unutmamamız gerekir diye düşünüyorum… İşte Fransa gerçek yüzünü gösterdi… Bu artık sırayla bütün Avrupa ülkelerine yayılacak. Avrupa hayranı olmanın bedelini çok ağır ödeyecek gibiyiz..
Değerli Ahmet hocam, bu yazı bana atalarımızın bir sözünü anımsattı; Ayıdan post, gavurdan dost olmaz. atalarımızın ne kadar haklı oldukları ortada. Olmayan bir soykırımı varmış gibi bütün dünyaya ilan edenler kendi yaptıklarını görmüyorlar mı acaba?
saygılar hocam.