- 1284 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dominant Kaynana.(12. Blm)
ablamlar ve annem ekip kurmuşlardı artık , hepside eşimle ,benimle , çocuklarımla uğraşır olmuşlardı....
Pasta börek malzemelerini eşimden istiyor ama piştikden sonra kendi aralarında çay demleyip yiyip içiyorlardı..
Tatlı tuzlu birşey pişirse annem benim çocuklarıma vermiyor ,
çağırmayada tenezzül etmiyordu...
Sonrada arkamdan atıp tutuyorlardı...
Neymiş onları gezdirmiyormuşum , neymiş eşimle çocuklarımla ilgileniyormuşum....
Bir gün anneme neden böyle yapıyorsun dedim. ....
Düşün bir kere düşün be senin ömrün ya var yada yok ,
ben ilerde eşimle çocuklarımla olacağım,napim boşanayımmı dedim,
lanet olsun hepinize dedim .....
Artık sinirlerim dayanmaz olmuştu , hepsinede herşeyi diyebiliyordum
onlar büyük gibi davranmadıkları için ,
bende ne saygı nede sevgi hiçbir şey kalmamıştı....
hayatı bana ve eşime zindan ediyorlardı sevginin ne olduğunu bilmiyorlardı....
Geçmişde amcamlarda sevdiğine kavuşamamış,büyük amcamın ilk hanımı doğumda vefat etmiş ....
bebeği de kırkgün sonra ölmüş , annem öğle anlatmıştı ben küçükken aklımda kalmış ...
Amcam daha sonra yan köyden bir kızı sevmiş, kız daha onbeşindeymiş,
istetmiş ama ,dul diye vermemişler amcama ,amcamda kızı kaçırmış,kızın yaşı küçük olduğu için,babası şikayet edip geri almış.....
Amcam hapiste yatmış,çıkınca yine kaçırmış,bu sefer bütün köylü el atmış bu işe
babamlar çete gibiymiş....
Siz ne karışıyorsunuz diye bazı köylülerin davar sürülerini kesip atmışlar..
Bir gecede ekin tarlasını ateşe vermişler ,kim ettiye gitmiş, tekrar polise şikayet etmişler amcam yine hapise girmiş .....
Köylü zordur almak bizden kızı , biz bektaşiyiz başka köye kız vermeyiz demişler .
Artık iş inada binmiş , amcam yine kaçırmış kızı ..
iki köy ,böyle bir müddet ,düşman olmuşlar...sonunda köylü pes etmiş.....
Annemide babam istetmiş, bektaşi diye vermemişler ,dedem bizde bektaşilik kalmadı artık biz göçtük o köyden deselerde yinede annemin babası olmaz demiş.
onlar birbirinden kız alır verir böyle bir vebaal altında kalamam demiş..
Annem babama kaçır beni diye haber göndermiş ,babam kaçırmaya gelince,
annem ben vazgeçtim demiş..
Babam sen benimle dalgamı geçiyorsun demiş,döve döve annemi kaçırmış..
ama ben bildim bileli ,annem hep inatçıdır .
Babam ben küçükken anneme çok kızınca döverdi ,
Ama annem yinede uslanmaz dediğini derdi...Ben yörük kızıyım kimse beni değiştiremez derdi..
Babamda anneme kızar , hovardalığa vururdu kendini ,
sen bu kafayla gidersen daha çok kaybedersin beni derdi...
Bir gün amcamlar bir düğüne gitmişler,düğünde dansöz varmış ,amcamın hanımı gitme demiş ben kıskanıyorum seni kemalettin bey , oda sanamı sorcem nereye gidecemi ,ac değilsin açık değilsin ,dizini kır otur evinde demiş......
O gece amcam sarhoş bir halde eve gelmiş , sızmış kalmış..
Yengem ise çok sinirli ve öfkeliymiş, gece yengem amcamın şovalye yüzüğünü çıkarmış parmağından ve saklamış.
Ertesi gün amcam yüzüğünü arıyormuş,yengemde akşam dansöze gittin,
al işte yüzüğü ona çaldırdın demiş,gördünmü ben sana gitme demedimmi demiş...
Amcam babamlara sormuş,babam oğlum akşam yüzüğün elindeydi,kapıya kadar ben getirdim seni demiş....amcamın ceton düşmüş birden,
annemse amcama hatça almıştır kesin onun işidir bu demiş......
Amcam eve gelmiş eşine demişki ..
hatice ya , yüzüğü getirirsin, yada defolup gidersin ananın evine......
kadın halinle oyun oynama benimle ,bu yüzük sende ,getirdin getirdin ,
getirmezsen sen düşün artık ,gerisini demiş.
yengem korkmuş getirmiş amcamın önüne atmış, al yüzüğünü demiş*****
YANİ KİMİN AKLINA GELİR BÖYLE BİR OYUN