(BİCİ) (BİCİ)
Akrabalarla geçirilen güzel bir kış akşamındayım gene. Bayram dolayısıyla her biri farklı şehirlerden gelen insanlar topluluğu var karşımda. Zaten bayramlar da olmasa bu kadar insanın bir araya toplanacağı yok gibi…
Uzayan sohbetler… Büyüklerin eski günleri anlatması… Küçüklerin merakla dinlemesi… Ortada kalanların da [ misal ben :) ] bu diğer insanları merakla gözlemlemesi… Durum böyleyken ve ben yanan kömür sobasına kendimi kaptırıp iyice mayışmışken, amcam bomba soruyu soruyor.
İnsanlar kıvamına gelince ortaya böyle sorular atmayı ve kafa karıştırıp, düşündürmeyi çok sever amcam. Gene yaptı yapacağını, delinin kuyuya taş atması misali…
Size bir sorum var, haydi bilin bakalım dedi. Ve ardından da soru geldi:
— Leble(bici), muhalle(bici) diye meslekler var tamam mı, şimdi bana sonu (bici) ile biten üçüncü mesleği söyleyin bakalım…
Derin bir sessizlik kapladı ortamı… Evet, soruyu çok iyi hatırlıyorum, daha önceden defalarca sorulmuştu bana ve her seferinde bilememiştim… Çoğunuz da duymuşsunuzdur zaten daha önceden. Amcamın ipuçları vermesi, yapılan tahminler ve sonuç alınamaması saatler sürdü. En sonunda amcam cevabı söyledi artık: GÜLLABİCİ
Haydaaa… Ne ki şimdi bu? Amcam iyi güzel sorular soruyor da, insan sorduğu sorunun cevabının ne anlama geldiğini bilmez mi yahu?
Neyse uzatmayalım fazla, bayram dönüşü ilk yaptığım bu kelimeyi araştırmak oldu. Sakın güllaç satan kişi falan zannetmeyin. Ama bu düşünceyi savunanlar da yok değil hani…
Ben de yeni öğrendim, eskiden akıl hastanelerinde hastabakıcılara GÜLLABİ denirmiş. Güllabi bir işi yapana verilen ad olmasına rağmen biz Türkler sonuna bir de -ci eki getirmişiz olmuş GÜLLABİCİ . Bununla da kalmamışız üstelik, bir de bununla ilgili sinir bozucu bir bulmaca ortaya çıkarmışız. Cevap ne kadar doğru olur bu durumda, tartışılır…
Bunun dışında bir de bu soruya har(bici) diye cevap verenler vardır. Harbi , tüfek namlularını temizlemede kullanılan pirinç çubukmuş ama harbici ne iş yapar onu bilmiyorum işte…
Şimdi neden böyle bir yazı yazdın diye sorarsanız eğer, hemen açıklayayım.
Birinci sebep; benim için inandırıcı bir cevap olmadı hiçbiri, siz de hemen inanmayın istedim.
İkinci sebep; daha önce bilmediğim bir kelimeyi ve anlamını öğrendim, belki bilmeyenler varsa onlar da öğrensinler istedim.
Üçüncü sebep; bunlardan başka kom(bici), lo(bici), kazandi(bici) gibi uydurma mesleklerin de olduğunu anlatmak ve size bu soruyu, bilemeyeceğinizi düşünerek soran kişiye anında “bak böyle saçma cevaplar da var” diye bu cevapları söylemenizi istedim.
Ve son sebep; eğer günümüz şartlarından dolayı bir gün delirirseniz, sizi beyaz gömleğe sarıp götüren kişinin GÜLLABİ olduğunu bilin istedim :)
Toplumsal mesaj: Araştırmadan, her söylenene inanmayalım… Eğitim şart :)
Pelin Ö.
29 Aralık 2007
02:22
YORUMLAR
Ya bunlar harika.Kaleme alanın harikalığından kaynaklanıyor tabi ki.
Öyle bir zevk aldım ki sorma.Gülmekten perişan oldum yani.İşyerindeyim.Ve benim bilgisayarın başında bu şekilde kahkahalara boğulduğumu dışardan görenler;eğer anlamını biliyorlarsa,kesinlikle bir GÜLLABİye ihtiyacım olduğunu düşünmüşlerdir. :)
Paylaşımın için çok teşekkür ederim Sevgili Pelin.
doğrusunu istersen yazının başlığı bende pek bi çağrışım yapmadı.. :-p
ama sayende bilgilendik bak;) artık güllabi ile karşılaşıp seni biliyorum demeyiz inşallah:-p
düşünsene diyaloğu!ben seni tanıyorum..bi yazıda okumuştum...evet evet sen osun!
-sıkı bağlayın kaçmasın :-p
sağlıcakla kalasın , güzel bi yazıydı...
eğitim elbette şart :)
inanın yazının adını görünce hemen güllabici olduğunu anladım..neden mi eskilerin çok sık sorduğu bu soru benim gençlik yıllarımda ömrümü yemişti :) bilmemiz karşılığındaki ödülde büyüktü...ve cevabı bulamamanın rezilliği :)
akıcı ve çok güzel bir yazı okudum, beni eski yıllarıma götürdünüz, içim burkuldu...
yüreğinize, kaleminize sağlık, herşey gönlünüzce olsun..
yeniyılda sizi derinden yaralayan ne varsa tedavi görsün ve içten gülümsemeler diliyorum.....