- 980 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜÇÜK BİR ŞEHİR HİKAYESİ
KÜÇÜK ŞEHİRDE YAŞAM
EVEEEEEET !KÜÇÜK ŞEHİRDE YAŞAM NASILDIR? ÖNCELİKLE ŞUNU SÖYLEMEK İSTERİMKİ BÜYÜK ŞEHİRDEN KÜÇÜK ŞEHRE GELENLERİN ÖYKÜSÜDÜR BU
İSTANBUL GİBİ METROPOL BİR ŞEHİRDEN VE KARİYERİNİZİ EN İYİ YERLERDE, EN KALİTELİ İNSANLARLA GEÇİRMİŞ BİRİYSENİZ, KÜÇÜK ŞEHİRDE YAŞAMA PEKDE HOŞ GELMEZSİNİZ.
[ İLK GÜN GELİŞ ]:ARABADAN İNERKEN YADA ŞEHİRE GİRERKEN İLK AMA İLK NE YAŞADIYSANIZ YADA NASIL HİSSEDERSENİZ O DUYGU YADA ŞANS YADA ADINI KOYAMADIĞIM HER NE İSE BÜTÜN BİR YAŞAMINIZI ETKİLER .EV BAKIYORSUNUZDUR EMLAKÇIYA GİDERSİNİZ İLK TANIŞTIĞINIZ ESNAF ODUR VE ONDAN ALDIĞINIZ DONELER ÇOK ÖNEMLİDİR EĞER ORANIN YERLİSİ İSE ŞEHRİ SİZE PEK TANITMAZ ÇÜNKÜ GEREK YOKTUR ONUN İÇİN SÖYLEDİĞİ TEK ŞEY VE İLK ŞEY BURDA HAYAT UCUZ ,ULAŞIM ÇOK RAHAT. İŞTE BU KÜÇÜK ŞEHRİN TEK AMA TEK AVANTAJI ! BİRDE BUNUN YANINDA DİP NOT DÜŞMEK İSTİYORUM( HAYAT UCUZ ÇÜNKÜ PARA HARCAYACAK YER YOK) :))))))) EVLERE BAKARSINIZ SALON KADAR BALKONLAR YATAK ODASI KADAR MUTFAKLAR 3 ODA BIR SALON EVLER İSTANBULDA 1,5 MİLYARLIK EVLER , İLK AN BAŞINIZ DÖNER ÜFFFFFF BE DERSİNİZ NE KADAR UCUZ HARİKA ! ARDINDAN EVE TAŞINMAYA BAŞLANIR BUNUN İÇİN GEREKLİ OLAN TEMİZLİKÇİ KADIN BULMA GENELDE EMLAKÇIDAN HALLEDİLİR ÇÜNKÜ KİMSEYİ TANIMIYORSUNUZ EVDE OKADAR ÇOK ODA VARDIRKİ NEREYE NE ODASI YAPACAĞINIZI ŞAŞIRIRSINIZ. PEKİ TAŞINDIK YA SONRA ;İŞE GİDECEKSİNİZ TABİİ İŞYERİ ÖNCEDEN BELLİDİR VE NASIL GİDELECEĞİ ÖĞRENİLİR YAKLAŞIK 15 DAKIKADA, BU ÇOK UZUN BİLE İŞYERİNE VARIRSINIZ
İŞYERİ: KAPIDAN İÇERİ GİRERSİNİZ HAVAYI ŞÖYLE BİR İÇİNİZE ÇEKERSİNİZ ALDIĞINIZ O İLK NEFES KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE YABANCIDIR BEN NERDEYİM? İNSANLAR SÜZÜLÜR HERKESTE SİZİ SÜZER ARALARINDA KONUŞTUKLARI İLK CÜMLE İSTANBUL DAN GELMİŞ VE DAKİKA BİR UZAYLI MUAMELESİ O BAKIŞLARDAN ANLAŞILIR BUNLARIN HEPSİ GERÇEKTEN VE YİNE NEDEN BURDAYIM DERSİNİZ.
İŞ ARKADAŞLARI: EVETTTTTTTT! İŞTE EN GÜZELİ VE EN KOMİĞİ ANLAT ANLAT BİTMEZ ŞAŞKINLIK DİZBOYU SEN NERDESİN ONLAR NERDE ONLAR 10 KERE DÜŞÜNÜRKEN SEN 1 KEREDÜŞÜNÜR UYGULARSIN ONLARIN HEP 10 ADIM İLERİSİNDESİNDİR MECBUREN BÖYLE ÇÜNKÜ BÜYÜK ŞEHİRDE YETİŞMİŞSİN ALLAH KAHRETSİN! BIR ORGANİZASYON AŞAMASI PROJE KONUŞULUR AMA YAKLAŞIK 10 KERE, ÖNCE YAPALIM YAPMAYALIM, SONRA 10 KERE YAPARSAK NE OLUR, SONRA 10 KERE NE YAPALIM? SONRA 10 KERE NASIL YAPALIM? İÇİNDEN YA BUNDA NEVAR ALLAH AŞKINA DER DURURSUNUZ. BUNLARI TARTIŞIRKEN BİR SÜRÜ FİKİR YÜRÜTÜRSÜNÜZ HEPSİNDE CEVAP ŞU O BURDA OLMAZ! YADA BURDA YOK! HIHI GÜZEL DERSİNİZ İÇİNİZDEN .İŞ ARKADAŞLARI İLE ANLAŞMANIZ YAKLAŞIK BIR SENE SONRA OLUR ODA ARTIK SİZ ONLARA UYMUŞSUNUZDUR .SİZİ ASLA İÇLERİNE ALMAZLAR SÖYLEDİĞİN ŞEYLER KABUL OLMAZ GEREKÇELERDE ŞUNLAR HADİ BİLİN NE ? TABIIKIDE OLMAZ YADA GEREK YOK ASLA AMA ASLA CABASINI GÖSTERMEK İSTEMEZLER RAHATTIRLAR İŞYERİNİN GELECEĞİ PEK UMURLARINDA DEGILDIR ÇÜNKÜ ZATEN ONLAR SEÇİLMİŞLER EĞİTİMİNİ ALMIŞLAR VE GEREKENİ YAPIYORLARDIR DAHA FAZLASINA NE GEREK VAR YOK YAAAA OLMASIN .ŞAKA YAPAMAZSINIZ KALDIRMAZLAR HAYAT TECRÜBENİZ HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL ÇÜNKÜ SİZİN YAŞADIĞINIZ HERŞEY ONLARA YABANCI, İĞRETİ ,KABUL GÖRMEZ, ŞUNU YAPALIM ŞU ÇOK GÜZEL BİR ŞEY YOK OLMAZ .İŞYERİNDE KENDİNİZE YAKIN BİRİLERİNİ ARAR DURURSUNUZ YAŞ ÖNEMLİ DEĞİL HEMDE HİÇ ZATEN KİMSEYİ TANIMIYORSUNUZ HİÇDE AYRIM YAPAMAZSINIZ O SIRALAR KİM YAKIN GELİYORSA EN YAKININIZ O . BİRİNİ YAKLAŞIK BİR 6 AY SONRA BULUR GİBİ OLUSUNUZ ŞİFREDE ŞU AYNI DİLİ KONUŞMAK İŞTE BU KÜÇÜK ŞEHİRDE YAŞAYANIN EN BÜYÜK SORUNU AYNI DİLİ KONUŞABİLECEĞİN YADA KONUŞTUĞUN İNSAN ONU BULDUĞUNUZDA VARYA HAZİNE BULMUŞ GİBİ FALAN OLURSUNUZ KOPAMAZSINIZ SANKİ 20 YILLIK ARKADAŞINIZDIR O SİZİN İÇİN O KADAR ÖNEMLİ YANİ ONUNLA NELER NELER YAPILIR BAKIN ANLATAYIM KAHVE İÇEBİLİRSİNİZ SİNEMAYA GİDEBİLİRSİNİZ İŞYERİNDEKİLERİN DEDİKODUSUNU YAPABİLİRSİNİZ YEMEK YİYEBİLİRSİNİZ BU ŞAHISIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ YA İSTANBULLU OLMASIDIR YADA VİZYONU OLAN BİRİSİ BAŞKA ŞANSIN YOK YOKSA AYNI DİLİ KONUŞMAK İMKANSIZ ZATEN KONUŞMANA GEREK KALMIYOR GÖZLERLEDE ANLAŞIYORSUNUZ ARANIZDAKİ KONUŞMALARDA SÖZÜ GEÇEN KELİME ŞU ;NASIL YANİ ? KAFAYI YEMİŞ BUNLAR, ABİ HAKİKATEN YUH YANİ , YA BU İŞ ARKADAŞLARINI ANLATMAKLA BİTMEZ VALLAHİ BEN BİN SÖYLEYEYİM SİZ BİR ANLAYIN LÜTFEN BUKADAR MALZEME YETER DAYANAZSAM BİRAZ DAHA EKLERİM BELKİ .
SOSYAL ÇEVRE: EVİN YAKIN ÇEVRESİ ÇOK ÖNEMLİ NEDEN Mİ ? ACABA O OTURDUĞUN YERDE NELER VAR , EVET O OTURDUĞUN YERDE YAKINLARINDA HİÇBİRŞEY YOK ÖNCELİKLE KUAFÖR YOK SONRA MANAV ,SONRA KASAP ,SONRA ALIŞVERİŞ MERKEZİ ,SONRA BAKKAL, BUNLAR SANA YAKLAŞIK BİR MİNİBÜSLÜK MESAFEDE ÇOK ŞANSLIYSAN EVİN KARŞISINDA BELKİ BAKKAL VARDIR YA BİR SOKAK AŞAĞI YADA YUKARI SİZE BAKKALIN ÖZELLİKLERİNİ ANLATAYIM DİNLEYİN
BAKKAL :İÇERİ GİRDİNİZ ŞÖYLE BİR SÜZÜLÜRSÜNÜZ FARKLISINIZ YA DURUŞLA KONUŞMAYLA SİZE MAL GİBİ BİR BAKAR ARDINDAN ŞU VARMI YOK BU VARMI YOK ALLAH ALLAH KIMSE ALMIYORMU BURDA BUNLARDAN, CEVAP ; ABLA İLK SORAN SİZ OLDUNUZ BUNLARI BURDA KİMSE ALMAZ O YUZDEN BİZDE GETIRMIYORUZ HIHI EVET ÇOK GÜZEL ! KAFADAN ADAMIN GÖZÜNDE İSTANBULLU DAMGASI VE ÖZEL MÜŞTERİ OLURSUNUZ BURAYA GELE GİDE BİR DE BAKARSINIZ BAKKAL ÇAĞ ATLAMIŞ ARTIK HERŞEY VARDIR SAYENİZDE SÜPER MARKET OLUR VİZYON KAZANIR . SUYUN BİTTİMİ YANDIN DAMACANADAN BAHSEDİYORUM EĞER BİRAZ YAKININDA VARSA ODA BİR SOKAK ÜSTTE YADA ALTTA ONDA YOKTUR SATAMAZ ,HAFTA SONU GAZETE YADA YOK YOK GÜNLÜK GAZETE YİNE AYNI ŞEKİLDE, YAKININDAKİNDE VARSA O SATAMAZ GİDER ORDAN ALIRSINIZ YADA 3 TANESİ VARSA GÜNLÜK GAZETEDEN DİĞER 5 TANESİ DİĞER BAKKALDADIR EEEEEEE BURDA ADET BÖYLE !
MANAV : SADECE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İÇİNDE YADA MERKEZDE ÇARŞIDA PAZARDA VAR
KASAP : BUDA SADECE BÜYÜK ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İÇİNDE YADA MERKEZDE ÇARŞIDA VAR
SEMT PAZARI: SAAT 11 DE TEZGAHLAR AÇILIR BEN SABAH 9 DA GITTIM 3 TEZGAH VARDI SORDUM BURDA KİMSE O KADAR ERKEN GELMEZ ABLA DEDİ.
KUAFÖR: EVEEEEET YİNE BİR OLAY! GENEL DE KUAFÖR SALONU DEGİLDİR ,MAHALLE KUAFÖRÜ VE BAYANDIR SAHİBİ. İŞLETENDE İŞİ YAPANDA BAYANLARDIR , ERKEK KALFA BELKİ ,ODA BİRAZ GELİŞMİŞSE TABİİ ARALARINDA BİR TANE OLUYOR, AMA GENELİ BAYAN ,VİZYON SIFIR ,MÜŞTERİ İLE DİYALOG YOK ,BİRDE DÜKKAN SAHİBİ FÖN ÇEKMİYOR . NASIL GÜZEL DEĞİL Mİ?
ALIŞVERİŞ MERKEZİ: VAAAAAAAAAAAAV PARİSTEYİM ! EVET NE YAZIKKİ BÖYLE, BİR AN ÖYLE HİSSEDİYORSUNUZ, ALIŞVERİŞ MERKEZİNDESİN VE HERŞEY VAR HEEEEE…… BEKLE VAR. ARADIĞIN ŞEYLERİN 10 TANESİNDEN 5 TANESİ YOK, YARI YARIYA İDARE ET HATTA ŞÜKRET, YANİ İSTANBULLA KIYAS YAPIYORUZ YA ONDAN YANLIŞ ANLAMAYIN BURDA GEZMEK HARİKA, BİR KAHVE İÇ ARDINDAN BIR TANE MAĞAZA GEZ ,BİRDE TSHIRT AL SENDEN MUTLUSU YOK OLAMAZ
ULAŞIM: YOLLAR ALABİLDİĞİNE GENİŞ OHHHHHH……… NE RAHAT! ARABA KULLANMAYI BİLMEYEN BİLE BURDA ŞEVKE GELİP ARABA ALIP KULLANASI GELİR GERÇEKTEN YOLLAR ÇOK GENİŞ, RAHAT TRAFİK YOK ŞEHRİN BİR UCUNDAN BİR UCU YARIM SAAT EN FAZLA
RESTAURANT CAFE BAR : CANIM BURALARDA ÖYLE ELİT CAFELER GLORİA JEANS STARBUCKS FALAN YOK BELKİ FORUM VARSA O ŞEHİRDE OLABİLME İHTİMALİ YÜKSEK EN KÖTÜSÜ SIR WINSTON VAR CANIM FORUMDA . AMA İNSAN O MECBURİYET CADDESİNDE GEZERKEN GÖZÜ ARIYOR BİR CAFE YAAAAAA VALLAHİ BİR TANE CADDE ÜSTÜ CAFE YOK ÇOK CİDDİYİM .
MECBURİYET CADDESİ NE DEMEK? KÜÇÜK ŞEHRİN YAKLAŞIK 1 YADA 2 KM LİK MERKEZDEKİ CADDESİ ,BİR YUKARI BİR AŞAĞI ,BÜTÜN DÜKKANLAR BURDA YUPPİİİ…EMİNÖNÜNÜN BENZERİ GİBİ AMA BAĞDAT CADDESİ YADA İSTİKLAL DEĞİL
TRAFİK OLMAMASINA VE EN UZAK MESAFE YARIM SAAT OLMASINA RAĞMEN YAPILAN HER TOPLANTIYA NASIL GEÇ KALINABİLİR BU ŞEHİRDE BUNU ANLAMAK İMKÂNSIZ. TRAFİK YOK, HERKESİN ARABASI VAR, MESAFE ÇOK YAKIN AMA BİR TANE ETKİNLİĞE ZAMANINDA GELEBİLEN OLAMIYOR. SADECE ÖZEL TOPLANTILARA DEĞİL, SÖYLEŞİLERE, TİYATROYA NASIL BU KADAR GEÇ KALINABİLİR ANLAYAMADIM BU ŞEHİRDE. BİRDE GEÇ KALANLARDA BİR RAHATSIZ OLMA DURUM YOK… İSTANBULDA İNSANLAR YAKLAŞIK 2-3 SSAATLERİNİ YOLLARDA GEÇİRİP BİR YERLERE ULAŞMAYA ÇALIŞIRKEN YOLLARDA EKSTRA BİR DURUM OLMAMIŞSA GEÇ KALMAZLAR. OLDU DA KALDILAR… ASLA BİR SÖYLEYİŞİYİ, BİR OYUNUN AKIŞINI BOZUP “PAT” DİYE İÇERİ DALIP AHENGİ BOZMAZLAR…
GALİBA RAHAT ŞEHİR RAHAT İNSANLAR DOĞURUYOR..KİMSEYİ ÖNEMSEMEYEN, SAATE UYAMAYAN,ZAMANLAMAYI TUTTURAMAYAN..
TOPLU ULAŞIM OLARAK OTOBÜS VE DOLMUŞ VAR AMA MESAFELERİ ÇOK ENTERESAN..EĞER SERVERGAZİ TARAFINDA OTURUYORSAN VE DAHA İLERİYE BAHÇELİEVLERE GİDEBİLMEK İÇİN HEP “BAYRAMYERİ “ YAPMAK LAZIM.FARKLI YÖNLERDEKİ İSTİKAMETE ÖNCE GİDİP TEKRAR AYNI YOLLARDAN ULAŞIYORSUN GİTMEK İSTEDİĞİN YERE…TAKSİ KULLANIMI AZ OLDUĞU İÇİN DURAK YAKININDA BİR YERLERDEYSE GERÇEKTEN YAŞIYORSUN..ÇÜNKÜ 5 DAKİKA TAKSİ İLE GİDECEĞİN YERE TERS İSTİKAMETE ÖNCE GİDİP GERİ GELMEK BAZEN 2 SAATİ BULABİLİYOR..AĞLASAM MI ? GÜLSEM Mİ? KARGAŞASI YAŞIYORSUN..
24 SAATİN YETERLİ GELMEDİĞİ BİR ŞEHİRDEN GELDİĞİNDE SENİN HIZLI DÜŞÜNÜP, HIZLI UYGULAMALARIN YAVAŞ KALIYOR .VE BU AHENK BOZULDUĞUNDA SEN BOCALIYORSUN.
AMA ETRAFINDAKİ HERKES MUTSUZ..NORMAL BİR MESAİ SAATİNDEN BİLE MEMNUN OLAMIYORLAR.HAFTASONLARI ÇOK GÜZEL ORMANLIK ALANLAR OLMASINA RAĞMEN AİLELRİYLE ISRARLA O BETONERME , SOĞUK VE HEP AYNI OLAN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE TIKILIP KALIYORLAR..AÇIK HAVADA YÜRÜYÜP, TEMİZ HAVAYI SOLUMAK YERİNE YAPILAN HEP AYNI..ALIŞVERİŞ MERKEZİ İKİ TUR ATIP ÇIKMAK..VE HER HAFTASONU AYNI RUTİN…SİNEMA VE TİYATRO ÇOK UCUZ HERŞEYE PARA BULAN, GÜZEL ARABALARA BİNEN,İYİ EVLERDE OTURAN,KIYAFETE ÇOK PARA HARCAYABİLEN BU ŞEHRİN İNSANLARI GENELDE EGS’YE GELEN OYUNLARA RAĞBET ETMİYORLAR.SİNEMAYA TİYATROYA GİDEN ÇOĞUNLUK UFACIK PARALARIYLA OKUMAYA ÇALIŞAN ÖĞRENCİLER..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.