- 720 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hayatın İçer'isinden
HAYATIN İÇER’İSİNDEN…
İşte yine yaşamla verilmiş koca bir savaş sonrası yorgun düşmüş savaşçı edasıyla hataya bakmak isteyen insanlara;savaşın daha bitmediğini göstermek ve en güzel galibiyetin.-bir yarde- en yorgun galibiyet olduğunu anlatmak için çaba göstereceğim…Ve yine ve yeni bir hayata atılmış bir adımda; adımda eklemeler olmadan buradayım.
Yürüyebilmek tek başına bir yolda ve yeni bir başlangıç olduğunu bilerek; her sonun aslında gerçek son olmadığını anlamak… İnsan olmak bir yerde kolay değil; tıpkı yaşamak gibi. Etrafında neler olup bittiği anlamadan yaşayan bir çocuk olmak ister bazen insan; bazen de her şeyin farkına varmak için uğraşan biri…
Yarın neler olacağını kestiremiyorsan bugün elindeki fırsatları değerlendirmelisin çünkü ileride önünde koca bir çukurun olup olmadığını bilemezsin. (Zaten önemli olan o yolda yürümeyi bilmektir) Tozlu bir yoldaki toz zerrecikleri kadar değersiz gibi gelir bizlere hayat. Unutulmamalıdır ki o toz zerreciklerinden meydana gelir tüm yollar.Kimi insanlar hayatın monotonluğundan yakınırlar.-ki bu çevremizde en çok rastladığımız şey- Oysaki hayatı monotonlaştıran onlardır/bizleriz. Yani arkadaşım sen aramazsan fırsatlar gelip de seni bulmaz. Emek harcamalısın ki yemek yiyesin hesabı…
Kısa süre içinde uzun bir yaşam sığdırmayı bilmemiz ;geçen günlerin ardından bakmak yerine,ileriye dönük projelerin hayata geçirilmesi için çaba sarf etmemiz gerekiyor .
Hayatta daha kısa sürede daha uzun yol almayı bilenlerdir gerçekten yaşamayı bilen insanlar. Bir düşünsenize aynı anda yola çıkan iki yolcuyu.Biri Van’dan Ahlat’a gidene kadar öteki buradan Bağdat‘a gidiyor. Mantıklı düşünmek gerekirse yada bırakın mantıklı düşünmeyi Van-Ahlat arası yaklaşık 20 kilometre, Kütahya-Bağdat arası neredeyse 2000 kilometre. Kararı size bırakıyorum ne kadar yol alacağınız sizin elinizde.
Hayata farklı bir açıdan bakacak olursak; hayatınızdaki olurların toplamını olmazların toplamından büyük görüyorsanız sorun yok demektir. Bunun tersini düşünüyorsanız bu almamda daha yürüyeceğiniz çok yolunuz var demektir.
Tabi ki her şeyi yazamayacağım.Bu yazımda söylemek istediğim: şu kısa yaşantımız boyunca hayatımıza yeni bir renk verme adına,çok ama çok şeyler yapabiliriz. ’’ Buna nasıl başlarım ‘’ diye soracak olursanız: aslında yapılacak o kadar çok şey var ki…
Korkularınızın üstüne gidin yada en azından bunu yapmayı deneyin, korktuğunuz şeylerin aslında yapılması en kolay şeyler olduğunu göreceksiniz. Yazıma son verirken şunu söylemek istiyorum: umarım savaştan galip ayrılan ; hayata yenik düşmüş yanımız olmaz .
Kırık hayaller kentinin en nadide gülüne yazılacak tüm yazılanlar…
Osman İÇER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.