- 791 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Gülce ve Serbest Şiir
-Gülce, Serbest Şiire karşı değildir. Zaten, Serbest şiiri iyi bilmeyen Gülce’ye ait bazı şiir türlerini yazamaz.
-Gülce, Serbest şiiri kuralsızlığın, argonun, küfrün ve halktan kopukluğun bir aracı olarak görmek istememektedir.
-Gülce, Serbest Şiiri, "serbest vezin" olarak değerlendirmek istemektedir. Yani, "kurallı serbest" denilebilecek bir anlayış...
-Gülce, Serbest Şiiri, bir nesir paragrafının makasla rast gelesiye kesilerek, kelimelerinin alt alta veya üst üste yığılması olarak ele alan anlayışa karşıdır.
-Gülce, Serbest Şiirin, serbestliğini; bir ırmağın yatağında akışına, denize kavuşması anındaki çağlayışına ve deltalar yapmasına benzetmektedir. Bu sebeple, vezinlerin ve kuralların sadece "has şiir"in kanat kanat yükselişinde birer vasıta olduğunun bilinciyle, serbestin ahenkli serbestliğinden istifade ile şiirinin geometrisine ritm, lirizm ve dinamizm kazandırmayı düşünen bir edebiyat hareketidir.
-Gülce, "akrostiş"i mısra başından mısra içine kurallı taşıyıp "akrostik" adı vererek yeniliğe koşan; geleneksel Aşık Edebiyatımızın "zincirbent"ini serbest şiire getirerek "serbest Zincir"i öneren yeni çağın yeni edebiyat hareketidir.
-Gülce, "buluşma" türü şiiri ile, hece vezniyle serbesti bir şiir bünyesinde buluşturmuş, bizim olan her iki şekilsel unsuru harmanlamış ve yeniden yeni bir şiir bakışı getirmiştir.
-Gülce, hece ve aruzu bilen bir şairin daha başarılı Serbest Şiir kaleme alabileceğine inanmaktadır. Zira, serbest şiirden beklenen iç âhenk, ritm, üslûp, armoni gibi unsurların hece ve aruzdan istifade ile daha başarılı bir şekilde gerçekleşeceğine inanmaktadır.
-Gülce, Serbest Şiirin "nesir" den ayrı, kendine has bir "şiir dili" olduğunu kabul etmektedir. Şiir dili, çoğunlukla şairin dilidir ve mısraların rengidir. Şiiri geleceğe aktaran da şiirin dilidir.
-Anlaşılır, arı, duru ve yalın dili; imge ve öteki sanatları yakışan ve yeten miktarda olan, bir serbest şiir bakışımız vardır. Bu bakışımızla sevgi-dostluk-birlik-beraberlik-hoşgörü bayrağını dalgalandırmak istemekteyiz.
-Şiiri "kelimelerle resim yapmaktır" diye tarifleyen anlayışla resim sanatını analiz ederek, Serbest Şiirin kollarında, Dünya Şiiriyle kucaklaşmaya, şiir zeminlerinde görüşmeye, fikir alış verişinde bulunmaya bir vesile olarak düşünmekteyiz.
-Ayrıca; bizim serbest şiirimizin evrensel bir bakış taşıdığını ve Dünyanın en önemli şiiri olduğunu gayet iyi bilmekteyiz. Serbesti kelime israfının, her dakika şiir yumurtlamanın bir gerekçesi olarak görmüyoruz. Aksine, Serbest Şiiri ciddiye almaktayız ve büyük bir önem atfetmekteyiz.
-Vezin bir araçtır. Amaç şiirdir. Başarılı Serbest Şiir, kendi veznini kendisi doğuran şiirdir. Aslında, serbest şiir, kolay bir şiir değildir. Şair, her serbest şiirde sadece o şiire ait bir vezni, şiiriyle beraber ortaya koymak durumundadır. Gülce, serbest - hece-aruz arasında "Birlik" i esas alan, vezinler arası kavgaya "son" diyen bir edebî akımdır.
Saygılarımızla...
Gülce Edebiyat Akımı
YORUMLAR
MustafaCeylan
Çok teşekkürler,
Çok sağolun...
Selamlar,
Saygılar...
MustafaCeylan
Çok teşekkürler,
Kalbî selâm ve saygılar...
GÜLCE, O GÖK BAYRÂK'A SEVDALILARIN HAREKETİDİR...