Ruh'a Üflenenler I
Sevilip sevilmediğinizde üzülmeyiniz. Çünkü seven, sevilenden daha aydınlıktır. İnsan, karanlıktan korkmaz aslında, korktuğu aydınlıktır. Zaten alışkın olduğundan korkmaz insan. ... Aşk hali ışığın kendisi olma halidir.Ve sevilen o ışıkla aydınlanır. Seven sevileni ışıtmaya mahkumdur, bu onun görevidir. bu yüzdendir sevenin elinin ko...lunun çaresiz kalması. Kaderine teslimiyettir.
***
Yükseldikçe insan, yalnızlaşır. Işığa bakmak cesaret işidir, yürek işidir ki… buna insanın dayanması zordur. Allah’ın yalnız olması, eşi ve benzeri olmaması da bu yüzdendir. İnanmadınız mı? Güneşe bakın o halde, ne kadar dayanabileceksiniz? Bu görebilenler için ciddi bir işarettir.
***
Aşk, sevgilinin sinesinde dinlenme halidir. Evet, yol’undan alıkor insanı, ama orada da bulur arayan. Hem yolun düşmezdi nasip olmasa o yüreğe. Şu halde yürüyen de birdir, dinlenen de...
***
Seven sevgisinde samimiyse, özüne sadıksa, kalpten kalbe bir yol bulunur. Sevilen seveni sevmemişse, sevenin büyüklüğü(kibri) yüzündendir. Işık olan aşık, kavuşamadığında, noksanlığını aramalıdır, bu onun erdemidir ve parlaklığını artıracak olandır. Artık hala kavuşamamışsa, bu onun ışığına gölge düşmesin diyedir, hayrınadır. Kişi bunun farkına varırsa, artık orada acıtan bir şey kalmaz. çünkü içi acıtanların hepsi, öz’e ters düşendir. Aşık maşukuna öz’de kendini tamamladığı için aşıktır ve verdiği değer bu yüzendir.
Azé Ayşe GÖKKAYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.