- 1248 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KORKU BİR KRALLIKTIR
Korku acımasız bir kraldır. Tebaasını zulmüyle sindirir. İnim inim inletir. Cellatları, darpçıları, leşkeri emrine amadedir. Korku öyle bir saldırgandır ki insanın en savunmasız en fırtınalı anını bekler. En titrek ve en insan anını kollar. Kıyıcı silahlarla mücehhezdir üstelik. Ah, o duvara yanaşıp elinle başını korumaya aldığın çaresiz an yok mu? O an zaferine kavuşur ve ruhuna , kara bayrağını acımasızca diker.
Korkuyu iyi tanırım. Ben karanlık ormanlardan bir gece vakti geçtim. Baykuş gözleri üzerimdeydi. Yapraklar gürültüyle açıyordu. Ay saçımda ıslık çalıyordu. Yıldızlar elimde patlayan şarapnellerdi, etime kırmızıdan elbise giydiren.
Ve ben dehşet tünellerinden geçtim. Geldiğim yönde kalmıştı ışık ve yürüdükçe artıyordu karanlık. Bilinmeze giden geminin rotasız ve kaptansız yüzdüğünü gördüm. Kayalıklara çarpışını ve dağılışını …Bir uçağın infilakını gökte ve parçalarının düşmesini üstüme , üstümüze…
Bir gün Azrail oturmuştu göğüs kafesime ve ağırdı, nefesimi doğruyordu soğuk.
Ben yıllanmış acılarımı biriktirdim kavanozlarda. Tel dolaplara biten öykülerimi astım. Yalnızlığın kemendini ta kaç bin yıldır taşıdım boynumda. Ve Demokles’ in kılıcı her an dilim dilim böldü benliğimi tedirginlikle..
Ben hapishanelerin taş duvarlarına
korkunç masallar anlatan birini tanıdım. Ben nice insan gördüm parçaları kayıp . Yapılmamış , bozulmuş nice insan suretleri…Ben domino taşı gibi yıkılan hayallerimi de sırtladım. Yaptığın hakaret ve küfürleri de. Bohçaladım üç öğün yiyorum ihaneti…
Ben köpekten,
sıfatı köpeğe haksızlık olan adamdan da korkmadım!
Ben
şimdi bu kadar cesurken ;
Arkanı dönüp
Gitmenden mi korkacağım?
Gülünç olma!
GÜLCE CİBRAN…
YORUMLAR
''Ben yıllanmış acılarımı biriktirdim kavanozlarda. Tel dolaplara biten öykülerimi astım. Yalnızlığın kemendini ta kaç bin yıldır taşıdım boynumda. Ve Demokles’ in kılıcı her an dilim dilim böldü benliğimi tedirginlikle..''
...
Kavanoz işin içine girdi; o yürekte saydamlık başlar. Arada bir cam perdeden bakarsın, el sürmeden ona Yalnızlık işte, kendimizi yeniden varetmek için yenmemiz gereken bir güçlü devdir.
Bu savaşta tüm silahlar denenecektir. Sonsuza varılacak; göğe delik açılıp ardında neyin var olduğuna bakılacaktır.
Sonuç bir avuç toprak; yıldızların ötesinde de toprak. Yıldızlar kendisi de önce ateş sonra yine toprak...
Heplik hiçlik varlık yokluk son nokta teklik... Hem yalnızsın, en yalnızsın, hem çoğulsun en çoğulsun, her arıya oğulsun...
Kolay gelsin içsel düşlerde Gülce yolculuğun...
Kutlarım kaleminin ince ucuna saygıyla
Şaban Aktaş tarafından 8/5/2011 11:11:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
GILS SIBRAN
yazı eklemişsin gibi okudum..
sağol, dost....
Derhal aklımın ucuna Hobbes yerleşti "Ben ve korku ikiziz" İşgal altında, ordan oraya sürgün hayatın pençesinde ve daha anne kucağında ölüm çığlıklarıyla doğmuş bir adam. Başka bir kelime kullanamazdı zaten. Ama o canavarı büyütüp Leviathan yapmakta küçültüp kediye çevirmekte ellerimizde.
Tebrikler, güzel bir yaklaşımdı, sevdiğim felsefi geçişleri barındırıyordu:)
GILS SIBRAN
umarım korkunun ödlek kralları korunaklı kulelerinden burunlarını dışarı çıkarıp , tebaanın kendilerine kahkahalarla güldüğünü görür ve dövünürler,
korkuya kapılırlar mı dersin?
gerçekten çok güzel bir yazı lolmuş. içinde hem açıklamalar, hem wedebiyat, hem betimlenwecek çizgiler var. konu da geröekten benim yazmak istediğim ama nedense yazmadığım bir konu
DÜNYADAKİ EN BÜYÜK UYARICU:KORKU
GILS SIBRAN
bak bu da güzeldi...
tavsiyem, yarenlik et...iliklerine kadar öfkelenecek ve taşacaksın
bardağından...teşekkürler...
Sonu cesaret verici başı dik yazıydı. Aslında korkuyu anlatırken baştan aşağı bir meydan okuma vardı. korkunun seni yıkmasına izin vermemişsin. sen korkuyla öyle ya da böyle başa çıkmışsın özünde. güzeldi, duraksamadan okudum akıcı. gönülden kutluyorum. sevgilerimle.
GILS SIBRAN
yıkılmadım ayaktayım:)
sağol canım yorumuna...
korku cumhuriyetleride var bilirmisiniz ?
korkunç bir yazı :)
sevgi ve saygıyla...
GILS SIBRAN
kaç bin çehresini gördüm korkunun....
ama şimdilerde, korku , o , BEN'im galiba...