- 2082 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
BERAT GECESİ:
BERAT GECESİ:
Şaban-ı şerifin on beşinci berat gecesinde, o sene cereyan edecek bütün hadiseler Lev!i mahfuz’dan dünya semâsına indirilip, vazifeli meleklere teslim edilir. Şöyle ki;
Katip melekler bu geceden gelecek senenin aynı gecesine kadar olacak hadiseleri birer birer deftere yazarlar.
Kimlerin zengin veya fakir, aziz veya zelil olacakları , ibtilalar, rızıklar, ölümler, doğomlar,
Hülâsa bütün işler, ilmi ilahiden topluca meleklere yazdırılır ve hükme bağlanır.
Kadir gecesinde ise meleklere teslim edilir..
Rızıkların dağıtımı ile ilgili defter Mikâil Aleyhisselâm’a , ameller ile ilgili defter İsrafil Aleyhisselâm’a, zelzelelerle harplere ait olan nüsha Cebrail aleyhisselâm’a, Musubetlere ve ecele ait olan ise Azrail Aleyhisselâm’a tevdi olunur..
Böylece her müvekkil melek vazifesini bilmiş olur..
Bu mevzuda Cenâb-ı Fahr-i kainat – s.a.v. Efendimiz şöyle buyuruyorlar:
“Hazret-i Allah Şaban ayının yarısı gecesinde, olacak şeylerin hükümlerini verir.
Kadir gecesinde ise onları vazifeli meleklere teslim eder.”
Bir hadisi şeriftede şöyle buyuruyor: “Şaban-ı şerif ayının gecesi olunca, o geceyi ibadetle geçirin, günündede oruç tutun. Zire Hakk celle ve Ala hazretleri o gece güneşin batmasından itibaren dünya semâsına Rahmetiyle tecelli edip buyurur ki:
“Yokmu benden mafiret dileyen, onu affedeyim! Yokmu rızık isteyen, onu rızıklandırayım!
Bir musibete uğrayan yok mu, onu kederden kurtarayım! Yokmu ihtiyacı olan ihtiyacını gidereyim diye bu ses sabaha kader devam eder.. (tirmizi)
Bizlerde akıllı kullardan olup bu geceyi ihya etmeliyiz. bu gecenin feyzi bereketinden faydalananlardan eylesin Rabbim İnşallah. Cümlemizi..
Bu kandil çoook anlamlı bir kandildir Allah yâr ve yardımcımız ola...
Müslüman aleminin Berat kandilini canı gönülden kutlarım.
Allâh (c.c) bizleri kendi istediği gibi güzel kullardan, olmamızı nasip ve miyesser etsin. Tüm inananları, affu mafiret eylesin Rabil alemin.…
Tüm müslüman aleminin, Berat kandilini en ulvi duygularımla kutlar hayırlara vasile olmasını dilerim...
Emine Erdem. 15/o7/11
YORUMLAR
Bu gecenin önemini anlatan yazınızı okudum Kaleminiz daim olsun güzel isabetli bir konuya değinmiş işlemişsiniz Evet yazdıklarınız belirttikleriniz doğrultusunda Rabbim hepimize bu gece hayırlı yazılar yazsın herkesin gönlündeki hayırlı dualar kabül görsün
sevgiler
emine erdem
Yokmu benden mafiret dileyen, onu affedeyim! Yokmu rızık isteyen, onu rızıklandırayım!
Bir musibete uğrayan yok mu, onu kederden kurtarayım! Yokmu ihtiyacı olan ihtiyacını gidereyim diye bu ses sabaha kader devam eder.. (tirmizi)
Bizlerde akıllı kullardan olup bu geceyi ihya etmeliyiz. bu gecenin feyzi bereketinden faydalananlardan eylesin Rabbim İnşallah. Cümlemizi..
inşallah cümlemizi kuşatır.
selam ve saygılar.
emine erdem
emine erdem
Anlamlı bir yazıydı
her şey gönlünüzce olsun temennisiyle tebriklerimi bırakıyorum bu güzel anlatıma...saygımla
emine erdem
Selamlar Allaha emanet ol.
değerli Emine kardeşim bu güne ait değerli geceyi güzel anlatmışssınız..teşekkürler.
.sizlerinde kandilini teprik ederim..
hayırlara vesile olmasını temenni ederim..
saygılarımla..
mehmet ali unsal tarafından 7/16/2011 2:12:22 AM zamanında düzenlenmiştir.