- 2764 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Sahte Yüzler (Deneme)
Ne maskeli yüzler gördüm, Hiç birisi yalan değildi Senin yalan Sevgi’n kadar.. Ne yüzler gördüm de bir türlü bakamadım.. Baksam da görünmüyor ki maskeden..
Ve ne gözler gördüm , bir türlü sevemediğim..
Masken bile olsa sevmiştim Seni.. Maskene kanıp hem de... Bu dünyada ne maskeler bitiyor ne balolar.. Ne sahte yüzler gidiyor ömrümden, ne yalan sevdalar.. Azıcık olan umudum da son buldu artık inanmayacağım kimseye.. Hep "Asla ben yapmam" diyenler yapıyor en olmaz şeyleri...
Tek gördüğüm gerçek şey kaybolmuşluklarım... Ve Ben yürümekten o kadar yorulmuşken, şimdi onca yolu geri mi döneceğim? ...
Artık maskeliler çıkmasın önüme... Kandırmaktan bıkmadılar ama ben kandırılmaktan çok yoruldum..
Sahte , maskeli oldukları yetmiyormuş gibi bir de iki taraflı yüzler çıkıyor karşıma... Aralarda belki de kalanlar var sahte, maskeli ve iki yüzlü olmayan.. Onları nasıl ayırt edeceğim ben.. Küçücük umutlar işte böyle yok oluyor..
Acaba gerçekten ister miydim herkesin gerçek yüzünü görmeyi? Yoksa ben de mi alıştım artık bu yüzlere? Yalan bile olsa ihtiyacı oluyor insanın biliyorum.. İnsanız ve maalesef yalan bile olsa Dostun olmadığı yerde Dostçuklara ihtiyacımız oluyor... Karşımdakinin içyüzünü bir anda anlamasam belki daha iyidir.. Bu belki daha az acı veriyordur bana.. Belki yaşamın anlamı daha bir az olur o zaman..
Odamın penceresi aydınlanmıyor hiç.. Ve o kumru çiftler artık gelmiyor pencereme.. Balkonumdaki saksıya yuva yapmıyorlar.. Biliyorum herşeyin gerçeğini onlar yaşıyorlar.. Kelebekler bir kaç günlük ömrüne neler sığdırıyorlar ve onların maskeleri yok.. Kuşlar asla yalnız yaşamıyorlar..
En iyisi kendimi kandırmamak.. Çünkü hala iyi şeyler olduğunu görünce yine umutlanacağım.. Ve "hala iyi şeyler oluyor" diyeceğim.. Belki her gün biraz daha farklı beklentilerim olucak, arkadaşlık adına, dostluk adına.. Ve sonuna kadar yüreğimi açacağım koskoca bir kucak dolusu... Sonra yine aynı hayal kırıkları.. hr gün yeni hayal kırıklığı... Yaşayacağız bunları... Bir küçük an kelebeğin ömrü kadar mutluluğu hakeden bizler o kadarcık mutlu oalcağız sonrasında yine içimize gömüleceğiz..
Yapamıyorum işte... İnanmaktan kendimi alamıyorum... Yalan bile olsa , inanmak istiyorum.. Alıştım sahte yüzlere...
Nevin Akbulut
OnDokuz-Ocak-İkiBinOnBir--10:40
YORUMLAR
"Kadın, odasından dışarı çıkmadan önce; yatağının üzerindeki maskelerine son kez baktı. Bu maskeleri yapmak için yıllarca emek vermişti. Sonra, özenle gülümseyen maskesine dokundu." Kısaca, maskelere öyle alışıyoruz ki... bir süre sonra, yüzümüze yapışıyorlar ve yüzümüzün birer parçası oluyorlar. Bu yüzden, bir maskeyi çıkartmak için diğer maskeyi takmak zorunda kalıyoruz. Çünkü, maskesiz yüzümüzün ne şekilde olduğunu unuttuğumuzdan, yüzümüze bakmaya korkuyoruz..
Güzel bir yazıydı...
saygılarımla...
Kıpkırmızı
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim...