ECİR
Es Selam-u Aleykum
Şöyle ki ;
Geçenler de (Maltepe) Esenkent de nur yüzlü, mübarek mi mübarek, -herişlerigüzellik- Müminler topluluğunun yer aldığı, “ESDER” adı altın da açılmış kalyon kalyon ecir dağıtan bir derneğe uğradım.
Bereket ki tam da kermes hazırlığının üstüne denk gelmişim.
Birkaç gün içerisin de bir kermes düzenleyeceklermiş. Onun hummalı bir çalışması, koşuşturması var idi.
Bu neşeli –herişlerigüzellik- Müminlerin her işleri gibi bu –kermes hazırlığı- işi de (yorucu olmasına rağmen) bayağı neşeli geçiyordu.
Şahit olduğum kısacık bir olay üzerine beynime hücum eden düşünce yığınının dağılmayı düşünmediklerini fark edince bende zor kullanarak kağıda sürmeye karar verdim.
Olay şöyle nüfuz etti;
“Derin bir çalışma hırsı ile koşuşturan “X” kod adlı Müminin düzenlemekte olduğu eşya yığının arasından “Y” kod adlı Müminin sözleri ile hafif tebessüm kaplamış suratını gösterir.”
Olay bu kadar. Kısa. Bizim dikkate alacağımız ve değerlendireceğimiz mevzu “Y” şahsının o söylediği cümle;
- “MaşaALLAH, MaşaALLAH. Ecirleri vakum gibi çekiyorsun be Kardeşim”
Yoğunlaşmamız gereken yeri biraz daha sadeleştirmek gerekirse “Ecir” kelimesi.
Ecir; Sevap, ücret. Yaptığın işin, verilen karşılığı.
“Salih amel” karşılığın da verilen mükafata ecir de denir.
Yaşadığımız bu Ahir zaman da bir çok mümin bu kelimeleri hazmedebilmiş değil. Yalnızca eskiden gelme bir adetmiş gibi dillerde dolaşıyor.
“Salih amel” işlemenin “Ecir” kazanmanın önemini ve değerini kavrayamamışız.
Mevzuu uzatıp laf kalabalığı yapmak istemiyorum.
Önemini ve dehşetini anlayabilmek için her zaman kullandığımız ve devamlı bizimle olan kısacık bir ayet vermek istiyorum.
ASR suresi ..
“ BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Asra and olsun ki. İnsanlar hüsrandadırlar.
Ancak iman edip “Salih amel” işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler, birbirlerine sabrı tavsiye edenler müstesna. “
İşin vahametine bakın canlarım ciğerlerim.
Ayetin ciddiyetini daha da iyi algılamak istiyorsanız, (Anlamını bilerek) Arapçasını sesli bir şekilde okuyun derim.
O heybeti ve dehşeti fark edeceksiniz.
Yaratıcımız. RABBİMiz and içiyor. Hiçbir zorunluluğu olmamasına rağmen yemin ediyor.
Asra and olsun ki insanlar hüsrandadır diyor ama müstesna olanları da belirtiyor.
Ve bu müstesnaların arasında ilk safta “Salih amel” işleyenler geliyor.
O zaman Mümin ve Mümine kardeşlerim.
Tam bu noktada kocaman bir ALLAHÜEKBER nidası getirelim.
Ve hüsran da olanlardan olmamak için “Salih amel” işleyip “Ecir”leri vakum gibi çekelim İnşaALLAH ..
ALLAH cümle Mümin ve Mümine kardeşlerin yar ve yardımcısı olsun İnşaALLAH ..
Mustafa YADİGAR