Nasıl bir eş arıyorum ?
..........En gerekli soru ile başlıyor arayış.Hayallerin zeplininden çıkıp,gerçeğin çizgisi üzerinde dimdik yürüyebilmek için.Gerçekten evlenmeyi düşünmüşsek önce umutlu bir arayışla işe başlamak gerekli.Aynaya ben güzelmiyim-/Yakışıklımıyım-/diye her soran güzel-/yakışıklı-/çıkıyor.Aynaya bakmak ve kendimizi yargılamak arayışın ilk ve güzel adımı.Sonra umut köprülerini birer birer geçiverirsiniz.
...........Ya eşim olacak kişi sık sık kılçıklı,pullu balıklar getirirse ! Ya ben balığı çok seviyorsam ve eşim temizleyip pişirmekten hoşlanmazsa ben evlenmekten vazmı geçeyim?Olurmu öyle şey.Temizlenmiş balık almak,Pişmiş balık almak birimiz için bir tercih olabiliyorsa severek temizleyip,pişirmekte olasıdır.Bakın işte ikimiz bir köprüyü birlikte geçtik.Ön yargıların,kuşkuların köprüsü böyle geçilir.
.............Bizdeki hoşgörü yüreğimizi doldurabilmişse dikenli güllerin güzel koktuğunu hep anımsarız,hiç de unutamayız.İşten yorgun gelecek eşinizin çorapları kirli olabilir.Kendisi kapı dibinde çıkarmayabilir.O çorapları birkaç sefer sevgiyle sizin çıkarmanız eşinizin yüregine sevgi tohumları ekecektir.Saçlarının bozulmamasını düşünerek eşiniz sık banyo yapmıyorsa ona "Sen kokuyorsun"demekmi lazım? "Ben seninle birlikte banyo yapmayı özledim"diyemezmiyiz?Kuşların önce kanadını yolmak sonrada uç demek çok anlamsız.
.............."Ben ruh ikizimi arıyorum"demek henüz evlenmeye kesin karar veremiyorum anlamını taşımaktadır.Ruhların bir ikizi yoktur çünkü.Çok sevdiğim bir tipi,Yada huyu benim istediğim gibi yaratmam gerekir.Yaratıcı ben olmadığıma göre Allahın yarattığı fizik ve ruh güzelliklerini de görebilmeliyiz.Yaşı yaşımıza,boyu boyumuza,huyu huyumuza tıpatıp uymalı dersek köprüleri yıkmış olmazmıyız?Sevgilerimiz bir birimize yakın olsun diye dilekte bulunmak daha olumlu değilmi ? Sevmek sevgiyi sunmaktır.Seni belki sevebilirim demek yanlışın kendisidir.Sevgide denemenin yeri,zamanı ve mekanı yoktur.Soğukta sevip sıcakta sevmemek sevgiyi yanlış tanımlamaktır.Bu menfaatı sevmektir.Bazanda;"Ben seyahati çok severim,sende severmisin"gibi yaklaşımlar göstermelik bir tarzdır.Hamileyken eşide beyi de yolculuğu sevmek zorunda değildir.
Seven iki insanın birlikte yolculuktan zevk alması da çok olasıdır.
..................Görüyorsunuz eş aramak çok mantıklı bir davranıştır.Aynaya bakın.Size evlenmek istediğinizi söylüyormu?Cevap evetse yüreğinizi yokuşlara sürebilirsiniz.
Orhan Semiz
(Karacan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.