- 2080 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Uyumak mı,uyanmak mı...
UYUMAK MI, UYANMAK MI?
Uyku “yarı ölüm halidir” derler ya doğrudur. Bizde, kimimizi çağırsanız hemen uyanır, kimimiz de başında top atsalar uyanmamakta ısrar ederiz.23 günde unutan bir toplumuz…
İnsanlarımızı anlamak elbette zor… Kimisi de uyku veren sakinleştirici de almışsa değmen keyfine! Hasta olursa ne ala… Ona diyecek yok. Birde keyfi sakinleştirici kullanan tiplere bakınız. Dünya medeniyet âleminde yerini almış ülkelere bakınız yaş ortalaması 60 üzerinde olan yaşlılar misali hala uyuyorlar…
Yeter, kitap okuma kültürümüzü artıralım, dinlemeyi bilmek lazımdır, özellikle de öğretmenlerimize önerimiz:
Müfettişlerimizin ve velilerin eleştirilerine tahammül ediniz… Yapıcı olunuz. Hayat tecrübesi çok olan emekli eğitimcilerimizi lütfen, Üniversitelerimiz danışman kadrosunda istihdam etsinler ya da etkinliklerine davet etmeyi, unutmasınlar…
Uyanmak lazımdır… Hala uyuyanlar var. Kitap okumayan bir neslimiz var. İnternet bağımlısı olmuş bazı ailelere bakınız, çocuklarıyla ilgileri az, parçalanmış aileler var. Nedenlerini araştıran rehberlik servislerimiz sivil toplum kuruluşlarının da önerilerini hiç aldınız mı acaba? Kaç okulumuz ya da kurumumuzun Rehberlik uzmanı tamdır?
İnternet haftası kutlu olsun… Cep telefonlarının hemen hepsi cazip kampanyalarla tüketici toplum olmamızı istiyorlar! Tamam, interneti kullanalım ama biraz da eğitimde iyiliğimize olsun ne olur…
Toplumda facebook, msn, tviter, vb sitelerin tamamı da zamanımızı almıyor mu? Ne olur Toplum içinde yaşayan tiplerimize bakıyorum herkes ayrı bir dünya sistemindeki fikir adamlarının düşüncelerine inanmış bir yola çıkmış gidiyor,
Türk kültürümüze yabancı, İslami yaşantılardan uzaklaşan aşırı akımlara kapılan uç tiplere hayran caz müziğine kendisini kaptıran nesil e ne diyelim?
Kimi kendisini dev aynasında görüyor, kimisi de ekmek paramızı bu günde kazandık şükürler olsun Allah’diyerek hem okuyup hem de ailesine yük olmadan kanaatkâr oluyor, kimisi de uyanmış hala daha gözünü ovuşturup esniyor… Bu genç nesil mi sizce iyi… Yoksa spor, ilim, yetenek yarışmalarında derece yapan mı?
Elinde cep telefonları ile durmadan mesajlaşanlar, dersini kaynatmak için öğretmen tahtada dersini öğretmek için çabalarken o güya kendince dalga geçtiğini dersi kaynattığını sanıyor. Bir meslektaşım dediği için, bu konuyu işlemek istedim.
Sınav a çalışan gece gündüz kendini parçalayanlarda var, ÖSYM son sınavında şifreyi bir uyanıklıkla çalan ya da alan, kul hakkını yiyen bazı tiplerde var… Ne demek lazım? Allah ıslah etsin…
Gençlerimizden, kaçı? resmi ya da özel üniversitelerimizin öğrencileri ilmi derece yapmıştır… Bir elin parmakları kadar az değil mi? Belli ki uyanamamış hala… Ne, Nerede, Nasıl, Niçin, böyle oldular, suçlular basından da takip ediyoruz ÖSYM Başkanı hala suçsuz olduğunu savunuyor ne diyelim? Kul hakkını ahrette alırız diyor bazı gençlerimiz… Tepkilerini yerel ve ulusal medyadan okuduk.
Normal uyku saati 4 saat yeter. Size kaç saat yeter sahi? Lütfen cevabınızı yazarsanız bir yere belki bir gün lazım olur. Bazılarımız da emekliyim deyip öğleye kadar uyuyup hala dinlendiğini sanıyorlar, haksız mıyız?
Hekimlerin tavsiyelerine uyanlar uzun hayat sürmekteler… Dini yaşantılarında taviz vermeyenler kendisine göre uyanıp iş istihdamı verdiği kişilerin duasını alırken başkalarının kalbini kırdıklarının farkına varmadan Yunus Emre’nin “bir kez gönül yıktınsa bu kıldığın namaz değil “sözünü unutuyorlarmış… Oysa Allahın nazargahı kalptir…
Dünya ülkelerine bakınız. Her komşumuzda sıkıntı yok mu? En iyi huzuru olan ülkemizdir. Aman fırsatçılara taviz vermeden birlik e beraberlik içinde olmamız çok çalışkan ve ülkemiz için ne gerekiyor ise, yapmamız lazımdır…
YORUMLAR
PERİ BACASI 50
selam ve sevgilerle...