- 1190 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAHA SEVGİLİ OLMAK
Üç şey senden ümidi keserse işte o zaman sen Allah’ın (Celle celaluhu) sevgili kulu olursun. 1- Dünyanın senden umudunu kesmesi. Bu ne demektir? Bu şu demektir ki dünya sevgisini kalbe yerleştirilmeyecek ve mümin kişi dünyanın fani güzelliklerine ve lezzetlerine aldanmayacak başka bir ifadeyle bunun anlamı şudur dünyaya iltifat etmemek bu âlemde bir misafir imiş gibi davranmak. 2- Şeytanın senden umudu kesmesi Şeytan insandan ümidi keser mi? elbette keser eğer sen Allahın dosdoğru yolunda yürürsen Hz. İsmail misali şeytanın sataşmalarına aldırış etmezsen ve onun her hamlesini boşa çıkarırsan İman ve ibadet zırhına bürünürsen o senden çaresiz ümidini kesmek zorunda kalacaktır. Bunu başarmak mümkün müdür? Elbette mümkündür çünkü Allahu azimüşan bizlere kaldıramayacağımız yükü yüklememiştir. İblis Hz Ömer efendimizi gördüğünde sokak değiştirir saklanacak yer arardı. Başta peygamber efendimiz ve ashabı kiram efendilerimiz bizlere örnek olduğuna göre biz niye başaramayalım. Elbette Allahın izni ve keremiyle yapabiliriz. 3- Cehennemin senden umudunu kesmesi. Yine dersen ki bu nasıl olur bir örnek var mıdır? Elbette mümkündür ve örneği de vardır. Efendimiz tarafından bildirilen bir hadisi şerifte mümin sırattan geçerken cehennem şöyle seslenecek:" Ey mümin çabuk geç ateşimi söndüreceksin.” Aziz kardeşim Allahın böyle güzel kulları da var. İşte böyle olabilmek önemli yoksa yalan dünyanın serveti içinde yüzmüşsün ne önemi var. Bütün bunların gelip geçici olduğunu sende biliyorsun ama yine de bu fani lezzetlere meylediyorsun. Hayatın boyunca bu üç şeye dikkat et dünyaya aldanma şeytanın tuzağına düşme ve seni cehennem ateşine düşürecek ameller işleme. Aslında gerek dünya gerekse şeytan insanları ve cinleri cehenneme sürükleyen vasıtalardır eğer bu ikisini alt etmeyi başarırsan cehennem senden korkar hale gelecektir. İyi bir insan iyi bir mümin olmaya niyet et ve bunu gayretinle ispat et Allah sübhanehu ve taaladan mutlaka yardım gelecektir. Selam ve selamet Allahu talanın ve resulü Muhammed aleyhi selamın yolunda olanların üzerine olsun..
YORUMLAR
İbrahim ERZURUMLU Kardeşime cevaptır
Muhterem kardeşim Allaha Sevgili olmak başlıklı yazıya yapmış olduğunuz ilaveler doğrudur ve yerindedir. Mesela bunlardan ihlâsı ele alalım İhlâssız yapılan işlerin hak katında hiçbir değeri yoktur. Daha da önemlisi Müslüman her işinde her niyet ve düşüncesinde ihlâs yer vermelidir. Allaha ve Resulüne iman ettikten sonra Müslümanın öncelik vereceği ilk sıraya koyacağı şey ihlâs olmalıdır. Bu fakir hemen, hemen bütün yazılarında ihlâstan önemle bahsettiğim için bu yazımda sadece ameli mevzulara değindim. İhlâs konusu şiirlerimde de yer aldı bir örnek verecek olursak Aşk Tütsüsü islimli kitabımda bu konuda şöyle bir şiirim var.
DURMA YÜRÜ
Hakka giden kutlu yolda
Yürü, yürü durma yürü
Mürşidinden nasip al da
Yürü, yürü durma yürü
Âlimlerin reyini al
Sofilerin huyunu al
Hakikatten payını al
Yürü, yürü durma yürü
İbadetin özü ihlâs
İhlâssızlar eder iflas
Bu yol has kullara has
Yürü, yürü durma yürü
………………………….
Son dörtlükle açık ve net ihlâssız amelin bir işe yaramayacağı vurgulanmış durumda ve muhterem kardeşim asıl müflisler ahret müflisleridir. Müslümanlar buna çok dikkat etmesi lazım ahrette eli boş kalmamak için..
Diğer mevzulara gelince elbette bizler birer Hz Ömer olamayız ancak bu yolda olmak için gayret de mi sarf edemeyiz? Bu idrak içinde olmamız gerekmez mi? Efendimiz s.a.v. Müminin niyeti amelinden hayırlıdır buyurmakla. Bizler inanlar olarak hayırlı işlere niyet edecek sadece niyetle kalmayıp üstün gayret sarfederek niyetimizi gerçekleştirecek dünya ve ahret için olsun hayra vesile olmaktan geri durmayacağız.
Muhterem kardeşim diğer hususa gelince Bizler ümit var olmalıyız şunu unutmayalım ki her devirde Allah dostu vardır. Bizlere düşen onlar arayıp bulmak. Onlardan birine vasıl olduğumuzda Allahın yardımı ve inayeti ve mürşit efendilerin himmeti ile bize zor gelen ibateler kolay gelecek hatta ibadetlerden zevk almaya başlayacağız işte o zaman bizlere maneviyat kapıları açılacak balığın sudan çıkmak istemediği gibi bizlerde hep o güzellikleri yaşamayı arzulayacağız. Allah bizleri Muaffak eylesin Dünyada hayırlı ameller işlemeyi ahirettte sonsuz saadete ermeyi, Cemalullahla şereflenmeyi nasip etsin.Amin
Hocam bu dedikleriniz harfiyyen doğru...Lakin bir insanın bu dediklerinizi yapabilmesi için iyi bir dost,iyi bir çevre ,halis niyet,azim ve sabır gereklidir.
İyi bir dost nasıl olmalı...İşte Hz.Ömer elinde kılıç Hz.Muhammed (SAV) öldürmeye giderken,kız kardeşinin evinde dinlediği Kur'anı Kerimden etkilenip müslüman olması, öldürmeye giderken dirilen bir Hz.Ömer ,kimdi onun dostu Hz.Muhammed(SAV)
o bütün müslümanların dostu..Lakin bizi ona götürecek günümüzde de dostlara ihtiyacımız var...Başka bir örnek,Yunus'u
Yunus Emre yapan taptuk Emre,Celaleddini,Mevlana yapan Şems gibi dostlara ihtiyacımız var...Bunlara gönül dostu deniyor...Zahiri ilimlerden gönül ilimlerine inmedikçe her şey sığ kalıyor değil mi?
İyi bir çevre nasıl olmalı? Seçtiğimiz arkadaşlar,gittiğimiz mekanlar,yediğimiz içtimiz temiz olmalı ki? Bizde temiz olalım.
Her ne yaparsak yapalım,Cennet veya Cehennem korkusundan değil,Niyetimiz halis tutup Allah rızası için yapalım...
Ve bunlardan sonra azimle,sabırla yolumuza devam etmeliyiz.
Hocam kusura bakmayın sizin söylediklerinize sadece acizane bir iki ekleme yaptım...
Hakkınız helal ediniz...Selamlarımla
Sayfama beklerim...