- 2410 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
İSTANBUL DA GÜLLER DERDİM...
İstanbul’a gidip de canım, minik kuşum GÜLDESTE’ yi görmeden gelebilir miydim! O gece telefonla görüşüp, gideceğim adresi aldım. Yirmi yılı aşkındır İstanbul’a gidip gelmeme rağmen, hâlâ semtleri bilemem. O gece içimi, hem Neşe’yi göreceğim için, hem de adresi nasıl bulacağım heyecanı sardı. Ertesi gün Ataşehir’den saat 15.30 gibi yola çıktım. Kadıköy dolmuşlarına binip, Kadıköy’e sağ salim geldim. Şimdi sırada Kadıköy’den Bostancı’ya gitmek vardı. Bu arada da Neşeciğim ile telefon konuşmalarımız arttı.
---Canım, “komşum ekmek fırını”nda in. Seni fırının önünde bekliyorum.
Kıyamam minik kuşuma, ben daha Ataşehir’de Kadıköy dolmuşuna binerken, Neşeciğim fırının önüne gelmiş bile.
Neyse, sora sora Bağdat bulunurmuş, ben de Bostancı dolmuşlarını buldum. Hemen şoför beyin arka koltuğuna oturup, gideceğim adresi söyledim.
---Tamam bacım, ineceğiniz yeri söylerim. Dedi.
Oturduğum yerde içim içime sığmıyor, zira kimseyi beklemeyi de, bekletmeyi de sevmediğim halde, şimdi arkadaşımı bekletiyordum. O sıkıntı ve heyecanla, yolun sağında, köşede bir tabela okudum, “komşum ekmek fırını.” Aaaa… Fırını geçiyorum;
---Şoför bey inecek var. Ve apar topar indim. Sağa sola bakındım, Neşe’m yok! Oradan geçen gençlere adresi sordum;
---Teyze ( son zamanlarda çok söylüyorlar, galiba yaşlanmışım) yanlış yerde inmişsiniz, o adrese daha çok var. Tekrar dolmuşa binin.
Elim mahkûm, mecburen tekrar dolmuşa bindim. Yine şoför beye adresi söyledim. Dakikalar sonra, şoför beyden uyarı geldi;
--- Hanımefendi, adres burası. Fırın karşı köşede.
---Teşekkür ederim beyefendi. Dedim. Bu sefer doğru adreste indim şükür. İşte, Neşeciğim de tüm sevimliliği, güler yüzüyle tam karşımda duruyor.
---Neşeee, canımmm buradayım, geldim. Dakikalarca birbirimize sıkı sıkı sarıldık. Canım, soğuktan elleri, yüzü buz gibi olmuş. Hasta olmasa bari.
Hiç oyalanmadan, konuşarak eve geldik. Asıl sürpriz evdeydi. Neşe’nin annesi…
Bembeyaz, nur yüzüyle tam bir “pamuk teyze” duruyor kapıda. Sıcacık sesiyle;
---Hoş geldin kızım. Dedi. Elini öptüm. Öyle içten, öyle candan bir anne ki, “öyle bir anneden, Neşe gibi cana yakın, arkadaş canlısı birinin olması gayet normal,” dedim kendi kendime.
Kültürüne, bilgisine, misafirperverliğine hayran olmamak elde değil. Üçümüz koyu bir sohbete başladık. İlk defa gitmeme rağmen, bana sanki yıllardır tanıyormuşum gibi geldi. Arkadaşımın aile bireylerinin hepsi, sanatın ayrı dalları ile ilgileniyor. Annesi şiir yazıyor, ablası resim yapıyor, Neşe’m şair, yazar. Sanatla uğraşanlar duygusaldır, insancıldır. Neşe, öyle bir aileye sahip olmakla çok şanslı. Şansın daim olsun arkadaşım. Gece geç saatlere kadar sohbetimiz devam etti. Sohbet ne kadar güzel olsa da, sitemize gelmeden durabilir miyiz! Yazılara, şiirlere göz attık, yorumlar yaptık. Msn de Ayşe ablamla (ayşe09) karşılıklı çaylarımızı içtik.
Sabah dokuz buçukta feribota bineceğim için, erken kalkmamız gerekiyor. Saatlerimizi sabah altı buçuğa ayarlayıp yattık. Gözümü açtığımda mutfaktan sesler geliyordu, kalktım, mutfağa gittim. Canım Neşe’m kalkmış, kahvaltı hazırlıyor. Birlikte kahvaltımızı edip, teyzemin de elini öptükten sonra, “sen gelme” diye ısrar etmeme rağmen, ısrarlarım sonuçsuz kalınca, Neşe’yle yola çıktık. Bostancı Feribotu’na geldiğimizde, gişe memuru;
---Bandırma’ya feribot sabah yedi buçukta, ancak akşam altıdaki feribota bilet verebilirim, demez mi!
“Akşam altıya ( onsekiz) kadar burada durulmaz, hadi eve gidelim.” Diyen arkadaşıma itaat ederek, evin yolunu tuttuk. Yolda yürürken; “Teyzem beni görünce şaşıracak” diye espri yapıp, gülüşerek eve geldik. Eve geldiğimizde, teyzem gerçekten de şaşırdı.
Saat altıya (onsekiz) kadar kendimize program yapıp, Büyük bir alışveriş merkezine gitmeye karar verdik ve gittik. Ayaklarımıza kara sular inene dek, o mağaza senin, bu mağaza benim dolaşıp, alışveriş yaptık. Bir ara, ağrıyan ayağımdaki topuklu ayakkabıları çıkarıp atasım geldi. Arada bir de, sigara krizimi yenmek için terasta dinlenme molası verdik. Mola verirken, hatıra fotoğrafları çektirdik.
Saat onyedi gibi yine Bostancı Feribotu’na gitmek için yola çıktık. Dolmuşa bindik, Neşe gülerek;
---Sevgi hava sisli, feribot seferi iptal edilebilir, demesin mi!
---Aman arkadaşım, ağzını hayıra aç. Bu defa da eve dönersek, teyzem iyice şaşıracak.
Bizi bir gülme aldı, arabada gülüşürken, Bostancı Feribot’una geldik. Feribotun kalkmasına daha yarım saat vardı. Ayrılacak olmanın hüznü de, yüreğimizi sardı. Minik kuşuma;
---Bekleme arkadaşım, sen eve git, desem de, Neşe’m beni yolcu etmek için, feribot saatine kadar bekledi. Kalkış saati geldiğinde, en kısa sürede Bandırma’da buluşmak üzere ayrıldık.
Canım arkadaşım, kim demiş sanal arkadaş, yalan arkadaş diye. Biz arkadaşlığı geçtik, seninle dostluk yolunda el ele yürüyoruz. Senin gibi bir dosta sahip olduğum için, kendimi çok şanslı hissediyorum. İyi ki varsın Edebiyatdefteri, iyi ki varsın Ansızın. Sizin sayenizde öyle güzel dostluklar kurduk ki!
Neşeciğim en kısa zamanda seni Bandırma’ya bekliyorum. Seni evimde ağırlamaktan mutlu olurum. Teyzem, kızımın düğününde gelecek inşallah, o sözü aldım. Gösterdiğiniz misafirperverlik için çok teşekkür ediyorum minik kuşummmm…
SEVGİ SALMAN
YORUMLAR
SANAL DİYE ADI KONMUŞ SANALIN ARKASINDAKİ KLAVYE TUŞLARINDA KANLI CANLI BİZ VARIZ,CANLIYIZKİ TUŞLARLA YAZARIZ,DOSTLUKLAR KURARIZ,BENCE ÇAĞI TEKNOLOJİYİ DOĞRU KULLANIRSAK MUHTEŞEM LİĞE İMZA ATARIZ..BEN BU KIZI YAZILARINI İÇTENLİĞİNİ ÇOKKKK SEVİYORUM,,,AYŞE ŞAİREMİ YAZMIŞ O İSE AYRI DEĞER..BURSA'DAN KOCAMAN SEVGİLERRRR..ABLANIZDAN..HEPİNİZİN BÜYÜĞÜYÜM SANIRIM..
Sevgi Salman
Ben buradayım, siz orada...
Ben 50 me merdiven dayadım Binay Hanım:) Hangimiz büyük? :))
Sevgilerimle
Sanal dostluktan gerçeğe dönmesi çok muhteşemdi, ben de her zaman düşünürümde imkanlar elveririse sanalda tanıdığım tüm dostlarımı ziyaret etmek tek isteğimdir, kim bilir belki zamanla o da olur.
Akıcı ve duru anlatımında sohbet sıcaklığını buradan bile hissettim, çok hoştu.
Selamlıyorum can
Sevgi Salman
Sevgi Salman
geldiğini duydum, yanına gelmeyi çok isterdim ama iş güç bırakmadı peşimi :)
ama neşe ablam iyi bakmıştır sana biliyorum
o bir misafirperver bir kişilik ve hayırlı bir insan
tekrar bekleriz İstanbul'umuza
sevgilerimle..
Sevgi Salman
Evet annesi de, Neşeciğim de çok misafirperver insanlar. Gelesim gelmedi hiç ama :( Sevgimlesin canım
Sanaldan gerçeğe dönüşen dostluklarımız inşallah ilelebet sürecek. Bizler bir ağacın yaprakları gibi birbirimize kenetlendik. Aramıza fitne fesat girmesin, girecek olsa da kimse izin vermesin. Bir gün bu sitede ziyaret etmediğim kimse kalmayacak inşallah:))) Çünkü ben bu yola baş koydum.
Güzel gezini bizimle paylaştığın için teşekkür ederim Sevgi.
Sevgimle...
Sevgi Salman
Neşe'yi görmenin sevinciyle ve seni de yanımızda görmek istemenin heyecanıyla hemen seni aradım arkadaşım. Bandırma'ya gelmeyi çok uzatma lütfen. Bir haftasonu çık gel, kapım her zaman açık biliyorsun. Sevgilerimle canım
GÜLDESTE
Herkes için sizin gibi bir misafir dilerim. İnsanın başına gelecek en güzel şey sizin gibi güleç ve aydınlık yüzlü bir hanımefendinin misafir olması olur bence de. Bundan daha iyisi Emine hanım ve Eser hanım'la kol kola gelmenizdir.
Selam ve sevgimle ...
Sevgi Salman
Bandırma'dan sevgilerimle.
asran
Sevgi Salman
:))
Ne kadar güzel biranlatım..Bende sizinle beraberdim sanki:)
Böylesi güzel dostluklara amenna...
Baş göz üzerine..Daim olması dileğimle..Sevgiler güzellikler için atan gönüllere..
Sevgi Salman
Sevgilerimle...
Sevgi Salman
Teşekkür ederim canım. Sevgimlesin
Allah hakiki dostluklar ve kardeşlikler nasip etsin...
Zor bulunur hakiki dost.
Uzun yıllar dağlarda eşkiyalık yapan dedem bir gün bana "Kaç tane arkadaşın var?" dedi..
O sıralar üniversitede öğrenciydim.
Futbol,Tiyatro ve siyaset ..
Koca kampüsün tamamına yakınını tanıyorum.
Dedeme " Yüzlerce var" dedim.
Bana "yok arkadaş" dedi.
"Var bi yüz elli tane kadar" deyince ..
"Oğul Haydi dediğin zaman Nereye? diye srmayacak kaç kişi var? "dedi...
Düşündüm...düşündüm...
"Bir" dedim.
Güldü..."Çok iyi oğul..çok iyi eğer hakikatten öyle bir arkadaşın varsa daha korkma" dedi.
Selam ve saygı ile..
Sevgi Salman
Sitede şuana kadar tanıdığım arkadaşlarım içinde, böyle değerde dostlarım var. Bu da beni mutlu ediyor.
Sevgi ve saygıyla
Ne güzel bugün dostlarım hep buluşmaları yazıyor...
Güzel çok güzel...Ayrılık olmasın zaten...
Dediğim gibi burası sanal değil gerçek. Gün geçtikçe bunu daha iyi anlayabiliyorum.
Güzel bir paylaşımdı kutluyorum.
Sevgiler.
Sevgi Salman
Sevgimlesin
Aynur Engindeniz
İşyerim belli...Kocaeli Büyükşehir Belediyesi :) Şehrin en bulunacak yeri...De, ben her zaman yerimde olmuyorum. Sen yeterki gelmek iste...Nasılsa bir yolunu buluruz:)
Sevgi Salman
Cok güzel yaa.
T ürkiyede yasayanlar ne sansli birbirlerini ziyaret edebiliyorlar bir araya gelebiliyorlar.
Bunlar baska heyecanlar yasamak isterdim bende.
Cok güzel icten bir paylasim
Yüregine saglik
Sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 3/31/2011 12:36:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi Salman
Sevgimlesin
canım güzel bir yazı okudum sayfandan seni tanımak ta çok güzeldi
evet sanal dostluklar bir başka güzel
neşemin annesi benimde annem ve onun kızı olmakla öyle gurur duyuyorum ki anlatamam
onu görmek çok güzel sevgilerimi bırakıp gidiyorum sayfana ve bende bekliyorum seni sevgim
Sevgi Salman
Güzel bir dostluk yazısı ile güne başladım..içimi bir sıcaklık kapladı sayenizde..sevgi,dostluk...şu ara ihtiyacımız olan böyle sıcak karşılaşmaların yazısını okumak bile rahatlatıcı..teşekkürler..
Sevgilerimle
Sevgi Salman
Yazılara, şiirlere yaptığımız yorumlardan, gerçek hayata taşınan dostluklar. Bakarsınız bir gün sizinle de bir bardak çayı paylaşabiliriz. Sevgimlesiniz
NE HARİKA DOSTLUKLAR..UMARIM SENELERCE DEVAM EDER...
BEN DE BU DOST YAZIYI KUTLUYORUM..SEVGİLERİMLE ARKADAŞIM...
Sevgi Salman
canandemirel
Sevgi Salman
Ben de seninle aynı şeyi düşünüyorum. Sanal arkadaş diye bir şey yok. Dostluk adımları her halikarda atılıyor. Yeterki gerçek olsun. İki dostun buluşmasına dair güzel bir yazıydı. Neşe ablayı ben de çok seviyorum. Tabii ki söylemem gerek yok seni de. Daha açıkçası herkesi seviyorum Sevgi. Farkında muısın isminin ne kadar anlamlı ve güzel olduğunun ? :)))))))
Sevgi Salman
Ben de seni çok seviyorum canımmm, iyi ki varsın. Sevgimlesin
ilk buluşmalar öyledir..heyecanlıdır tatlıdır sıcaktır.
yanlış yerde inmene şaşırmadım Ankara da sıkça yaptığın yanlıştı..kızılaya gideceğim diye batıkente gittiğine dai rivayetler var:))
Neşe abla ile çaylarınızı içerken benide çaya davet eden tleefonunuz çok kibarca bir davranıştı.Neşe abla her zaman pozitif enerji veren dünyalar iyisi tatlı mı tatlı ablamız.Enerjisinden sana da vermiştir kesinlikle...
epeyce maceralı bir iki gün geçirmişsiniz kıskandım doğrusu.Ama hem feribot saatini hemde ekmek fırınını karıştırmana pek şaşırmadım doğrusu..Körle yatan şaşi kalkar derler Tacettin hastalığı bulaşmıştır kesin...Her olumsuzluğun altında adamın uğursuzuluğu yatıyor:)))Ondan oldukça uzak durmak lazım Ege bölgesi sınırlarına yakın bile geçmem:)))
güzel bir anı yazısı olmuş dostum.gülümsetti sabah sabah
yüreğine sağlık
Sevgi Salman
Çaya davet ettik, hani gelirde yemek ısmarlarmısın acaba diye :) Şaka bir yana, gönül dostlarla olmak istiyor. Emine cimcimmemi de aradık ama çalışıyordu. Sevgi ve saygıyla
güldeste.......mavideydi sevgi......elbette hem dostlukları hemde karşılaşmaları muhteşem olacak....iyiki adres tarifini toynak vermemiş.....çekeceğin vardı..... her iki güzel insanada sevgiler saygılar...
Sevgi Salman
Sevgimlesin abiciğim
Edebiyat Defteri sayesinde seni tanıma şansım oldu. Neşe de çok iyi bir arkadaşımız. Dostluk ne güzel. Selam ve sevgilerimle...
Sevgi Salman
Saymakla bitmez. Seni tanıdığım için de çok mutluyum canım arkadaşım. Sevgilerimle
CANIM GERÇEKTEN ÖYLE ÇOK GÜZEL BİR DOSTLUĞUN TEMELİNİ ATTIK SONSUZA DEK DİYOR YÜREĞİM. HEM ANNEM HEM BEN SENİ TANIDIĞIMIZ İÇİN OKADAR MUTLUYUZ Kİ...ARTIK ANNEMİN AYŞECİĞİMDEN SONRA BİR KIZI DAHA OLDU; O DA SENSİN.YAZINI OKURKEN EVDE SENİN YOKLUĞUNU HİSSETTİK İNAN BANA . YANAKLARINDAN SEVGİYLE ÖPÜYORUZ
Sevgi Salman
Sevgi hanım...Yazınızla İstanbul Anadolu yakasını gezdirdiniz bize... Yazınızdan anladığım kadarıyla Neşe hanımda bizim sitenin müdavimlerinden.. Ama hangi Neşe ? Sitedeki tam adıyla yazsaydınızda bizlerde yazılarını okurduk hiç değilse...
Şimdi Bandırma'dasınız değilmi ? Çok şükür ona sevindim...
Selamlarımla...
Sevgi Salman
Yeni güne başlarken sımsıcak bir dostluk yazısı ile karşılaştım usta kalemden, bir dostluk ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi, evet Edebiyat defterinde kurulan sanal dostluklar, zaman zaman böyle güzel gerçek dostluklara dönüşüyor, bunu bir çok arkadaşımızın şiirlerinde ve yazılarında görüyoruz, sanaldan gerçeğe uzanan bu dostluklar hiç bitmesin arkadaşım, önce bu güzel dostluğu sonra kaleme aldığın bu çok güzel yazıyı kutluyorum, sevgi ve selamlarımla.
UNALAN tarafından 3/31/2011 12:16:22 AM zamanında düzenlenmiştir.