- 1167 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADEHLERİN BAŞI SAĞ OLSUN !
Ah bu alkol denen meret yok mu ! Kimi dertten içer, kimi zevkten. Her ne sebep olursa olsun, sonu yok. Bir adam tanımıştım bir zamanlar meşrubat fabrikası vardı. Marifetti o zamanlar çok içmek, sünger olmak, hayatı şişelerin dibinde dar ağacına yollamak... Dost gözüken riyakarları ağırlamak, şereflerine geleceği kaldırmak... hoş bugünde değişen bir şey yok, neyse... Sonu ne mi oldu ? Sormayın dostlar, en son bir sokakta rastlamıştım kendisine o günden yıllar sonra, bugünden yıllar önce... Dilenci sanmıştım evvela, Şarap için para istemişti. Hala dürüsttü ekmek için değildi istediği, doğrudan şarap alacağım diyordu. Önce tanımadı, sonra mahçup düştü başı önüne, gözleri daldı gitti derinlere. "Gel dedim, oturalım şöyle hele, bir hasbihal eyleyelim senle " ne yaptıysam gelmedi, oturmadı hatta bakamadı yüzüme... Gurur yaptı kendine. Ayak üstü etti üç beş içli kelime...
Her şeyini kaybetmişti ; işini, servetini, ailesini, dost diye bildiklerini... Hayattan yana ne varsa elinden gitmişti. "Bu iş birayla başlar ispirtoyla biter" demişti bana, çünkü para bulamayınca ispirto içiyordu artık. Hani şu içinde alkol olan bildiğiniz ispirto işte. İçim çok cız etmişti. Hatırladıkça hala da eder... Sözün özü ey dostlar ; Yapmayın ! Etmeyin yazıktır size, teselli vermez bu meret kimseye. Sağlığına zarar, kesene zarar, ruhuna zarar, topluma zarar, inancına zarar... Binlerce örneği var. Hele ekonomik, sağlık, sosyal ve bir sürü diğer boyutlarına girmiyorum bile...
Sevinirsin bu merete sarılırsın, üzülürsün buna sığınırsın, işlerin ters gider içki şişelerinde avunursun, eşinden, sevgilinden ayrılırsın, aşık olursun kadehlere saldırırsın, işsiz kalırsın içki masalarında hayallere dalar holdingler kurarsın, zengin olursun dost dediklerini ağırlarsın yada pahalısını içer caka satarsın... Anlayacağınız sebep çok sevgili dostlar, Ya sonra ! Var mı bir garantiniz dönüş için ? Durmak için ? Kurtulmak için ?... Veda edin desem "hayır" dediğinizi duyar gibiyim ! Siz bir iki kadeh, bir iki yudum içiyorsunuz sadece, o da rahatlamak için yada özel günlerde, gecelerde, güzel dostlarla falan filan... Yine onlarca neden sayarsınız değil mi ? Kontrol sizde çünkü ! Siz düşmezsiniz bu hallere ! Binlercesi de öyle demişti bir zamanlar... Kadehlerin, şişelerin başı sağ olsun ! Nice on binlerce müptelasını yolcu etti meçhul yarınlara, dönüşü olmayan karanlık mezarlara...Yapmayın ! Etmeyin ! Kıymayın kendinize, sevdiklerinize... Bir zamanlar o kadehlerin bulanık, kör renklerinde hayatı, teselliyi arayan bir yürekten ; Nacizane tavsiyemdir bu size...
Ama umutluyum yinede "Sarhoşu bile Allah diye nara atan bir toplumun geleceğinden ümit kesilmez." Gerek yok artık başka söze...
Kalın Sağlıcakla Dostlar.
Vedat Topuz
( vedâti )
07/10/2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.