.....
......
YORUMLAR
seçtiğiniz Aynur hanımın etkili yorumu ne güzel özetlemiş aslında olayı tüm bu emperyalist güçleri özene bezene bizler besleyip bu yılanı büyüttük ve hala uyanmadık uyanamadık bizi yutana kadar semirtmeye devam mı edeceğiz yoksa bir aklı selim bizi uyandıracak mı...saygılarımla..abim
Sayın Öztürk yazını ilgi ile okudum.Düşüncelerinin büyük bölümüne katılırım.Vatanını gerçekten seven yürekli bir insan olduğunu öteden beri bilirim.Ancak bu gün itibarı ile benim gibi kendini kandırılmış hissettiğine inanmaktayım.Görüyorsun güvendiğin dağlara karlar yağdı.26.Eylül.2010 tarihindeki "Üniter yapımızı koruyalım" başlıklı yazımda aşağıdaki hususları belirtmiştim:
Artık büyük devletler, hedef ülkeleri içinde; entelektüel, hırslı, kompleksli, atılım ve alım kapasitesi yüksek insanları angaje etmekte, yönetim kadroları içine sokabilmekte, kendi amaçları istikametinde onları kullanabilmektedir. Bu konuda da çok hassas olma zorunluluğumuz vardır. Bizim de içinde bulunduğumuz uluslararası sistem geçmişten farklı bir boyutta yeniden yapılanmaya çalışmaktadır. Ulus devletlerin günümüzün teknolojik devrimine ve küresel ekonominin rekabetine dayanamayarak egemenliklerini büyük ölçüde yitirecekleri anlaşılmaktadır. Bu nedenle tehditleri iyi algılayabilmek ve bunlara uygun vasıtalarla karşı koymak zorunluluğumuz vardır. Bu süreç içinde Türkiye kendisini hiçbir zaman olayların akışına bırakmamalıdır. Yalnız savunma pozisyonunda olmak Türkiye’nin mevcut şartlarına göre asla kabul edilemez.
Kimlerin olayların akışına kapıldığını, haydutların peşine takıldığını hep birlikte görüyoruz.Emperyalistlerin bu zamana kadar kullandıklarını nasıl ortada bıraktıklarını ve sıranın ülkemize de geleceğini bu gidişle görmemizin pek de uzak olmadığı kanaatini taşımaktayım.İnşaallah haksız çıkarım.
Cinok tarafından 3/25/2011 9:50:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Cinok tarafından 3/25/2011 9:56:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
<yıl 1948 ABD li diplomat George F.Kenan "Biz dünya nüfusunun yüzde 6.3 ünü oluşturuyoruz.fakat zenginliğinin yarısına sahibiz.gelecek dönemlerdeki asli görevimiz ,ulusal güvenliğimize bir zarar getirmeden bu farklılık durumunu sürdürebileceğimiz bir ilişki kalıbı tasarlamaktır.Bunu yapmak için de tüm duygusallık ve hayallerden uzak durup dünyanın her yerindeki ulusal hedeflere odaklanmaktır.Kendimizi çıkarlarımızdan fedakarlık ederek dünyanın iyiliği için lüksümüzden vazgeçeceğimiz konusunda kandırmamıza gerek yok"...
Ellerine sağlık ağabey..
Ne Amerikaymış yahu! Hani sanki Rabbimin dünyayı korumak üzere görevlendirdiği bir yerzüzü ordusu...ne kadar vefakar ve cefakarlar. Ta nerelerden kalkıp, kendi ülkelerindeki çökmek üzere olan ekonomiyi bile dert etmeden dünyanın en ücra köşelerine kadar paralı askerlerini yolluyorlar. Çalışıp çabalayıp girdikleri ülkeyi düzene sokuyorlar. Karşılığında bir kuruş almadan hem de...öZELLİKLE DE iSLAM ÜLKELERİNİ TERCİH EDİYORLAR YARDIM İÇİN. Arap kralından bile müslümanlar sanırsın!
Dünya da öyle seviyor onları hani...Akla gelmez yerlerde üsleri var. Biri de bizim Adanamız...Amerika nere, Adana nere dememişiz, kucak açmışız sevgili gönüllü dünya meleklerine...
Şimdi koşa koşa, pardon uça uça, yüze yüze Libya'ya geliyorlar. Allah razı olsun. Onların bu serdengeçti hallerini gördükçe CocaCola'yı bidonla içip, az da olsa bir katkıda bulunmak istiyorum silahlarına...Bu benim insanlık görevim.
Hepinizi -dolaylı yollardan da olsa- bu "hizaya sokma çabasına" katkıya davet ediyorum. Ben garip bir Türküm demeyin. Neler neler yapabilirsiniz, hem de tam bize uygun bir şekilde yiyip içip otururken...
COCA COLA...Gelirinin bir kısmı İsrail ordusuna bağışlanıyor.
ACE
ALDAYS
ALGİDA
ALO
ALORKO
ARİEL
AXE
BALLERİNA
BARCLAY
BIBO
BLENDAX
BRUT
CALVE
CAPPY
CARREFOUR
CARTEDOR
CARUSUN
CHESTERFIELD
CIF
CLEAR
CNN
COCACOLA
CORNETTO
DANONE
DISNEY
DOMESTOS
DOVE
DUNHILL
ELİDOR
FANTA
FEBREZE
GOOGLE
HR ORGINS
IBM
IMPULSE
IPANA
JACOBS
JOHNMON
KENT
KITKAT
KIWI
KLEENEX
KNORR
KOMİLİ
KOROPLAST
KRAFT
LEGGS
LEVER
LİPTON
LM
LOREAL
LUX
MAGGI
MAGNUM
MARLBORO
MAX
MAXWELL
MC DONALDS
MILKA
MİS
NESCAFE
NESQUIK
NESTLE
NOKIA
OLD SPANAC
OMO
ORGANİCS
ORKID
PALLMALL
PANTENE
PARLIAMENT
PEPSİ
PRIMA
PRINGLES
PROFILO
REJOICE
REXONA
RİNSO
SALEM
SANA
SARALLE
SCHWEPPES
SENSUN
SİGNAL
SOLERO
SPRITE
SUAVE
TANG
TIMOTE
TURKUAZ
UNIPRO
VAKKO
VARTA
VİECNETTA
VİM
WEST
WINSTON
YOUTUBE
Siz de bunlardan hergün bir adet alın, sizin de bu kutsal ittifakta payınız olsun.
Aynur Engindeniz
Ah dostum ah! Bunu bilmeyecek ne var ki, nerede petrol var, Amerika oraya bir şekilde çöreklenmesini biliyor. Senin vatandaşını Ruslar katletmiş, yok yetmedi Sırplar katleşmiş onun umrunda mı! Ona lazım olan petrol nerede ise orada bir ayklanma yaratmak sonrada ayaklanmayı durdurma bahanesiyle ülkeye asker çıkarıp petrolü bir şekilde ele geçirmek. Amerika için ayaklanma çıkarmak çok zor olmasa gerek...
Duyarlı yüreğin dert görmesin dost. Yazın kale alınması gereken gerçeklerle dolu.
Tebrik ederim........saygımla
nerede petrol var oraya çörekleniyorlar ,kendilerine biat etmeyenleri bir biçimde suçluyorlar ,sanki silahları kendileri satmamış gibi ,kendi silah tekellerini yaratmamışlar gibi,yıllarca geri kalmış ülkelerin zenginliklerini sömürdüler ,bugün sosyal devlet olmuşlarsa yani ekonomik açıdan bunu bu sömürülen ülkelere borçludurlar,fransa'nın cezayir'i sömürmesi gibi.İki yüzlü avrupa ,bedevi çöl araplarının para kaynaklarıyla da aynı zamanda kardeştir ve suçludur bunlar,her ülkenin kendi kaderini tayin hakkı vardır,iç dinamikler bulacaktır yolunu ,başkalarının müdahalesine gerek yok
...
saygımla
Libya'daki petrol yatakları öteden beri ABD'nin iştahını kabartırken böylesine bir ortam biçilmiş kaftandı adeta...
Emperyalist Amerika’nın Libya'yı ikinci Irak yapma niyetinde olduğu aşikar...
Yine bir diktatör, yine petrol, yine ‘'falanca ülkeye demokrasi lazım’’ yalanı, yine aynı senaryo, aynı başrol!
Dünya ülkeleri ve halkımız şunu çok iyi bilmeliki Libya'da isyan bir proleter ayaklanmasından ziyade, aşiretler isyanı ve bir “Amerikan oyunu” dur.
İşçi sınıfı ve öteki emekçilerin mücadelesinin halen devam ettiği Tunus ve Mısır’dan, taleplerinin ağırlığının hissedildiği Ürdün, Yemen ve Bahreyn’den farklı olarak Libya iç savaşı, öyle anlaşılıyor ki, işsizlerin ve yoksulların sorunlarının etkisi kısmen hissedilse de, aşiretlerin ve hakim sınıfların farklı kanatlarının arasındaki hesapların görüldüğü bir arena haline gelmiştir.
Bizler bu filmi defalarca gördük, her defasında gerçek demokrasiyi falanca ülkeye getireceğim diyen Amerika o ülkelerde kendi diktatörlüğünü kurdu.
Şimdi ise Birleşmiş Milletler, Nato harekatı gibi senaryolarla uyutuluyor dünya halkları, Fransa, İngiltere gibi diğer emperyalist güçlerde söz de demokrasiyi getirmek adına sivil halkı bombalamaya devam ediyorlar. Elbetteki onlarında asıl amaçları önlerine gelen bu pastadan pay almak.
Ve malesef bizim siyasi güçlerimiz, basınımız ve medyamızda, bu oyuna alet olarak, yanlı bir tutum içindeler, ama ziyadesiyle yanlış yerdeler.
Ümit edelimki dün Irak'ın, diğer ülkelerin ve en son Libya'nın başına gelenler bir gün bizim başımıza gelmesin ve yine inanalımki Türk Millet'i bu oyunu bozsun.
Sevgili Toynak güncel, çarpıcı ve uyarıcı bir konuyu yazınızda çok güzel işlemişsiniz, umarım bu sayfa boş kalmaz tüm sitemiz sakinleri yazılan bu gerçekçi yazıyı okurlar ve okuyanlar vasıtasıyla tüm halkımıza dalga dalga yayılarak görmeyen gözlerimize göz, duymayan kulaklarımıza ses olursunuz da, uzun yıllardan bu yana üzerimizden atamadığımız ölü toprağını atar, gerçekleri görür ve içinde bulunduğumuz aymazlıktan kurtuluruz, tebrik ediyor, İzmir'den saygı, sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.
UNALAN tarafından 3/23/2011 5:17:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
UNALAN tarafından 3/23/2011 5:18:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
En başından beri büyük bir oyunun içinde olduğumuzu görmemek için,
kör olmak gerekir. Bu oyunu halk olarak bizler görüyoruz ama yılan daha bize dokunmadığı için
uyanmak istemiyoruz.
"Bana zarar vermeyen yılan, bin yıl yaşasın" hesabı.
Bize zarar vermeye başladığın da,
bakalım tepkimiz ne olacak!
Gaflet uykusundan uyanabilecek miyiz! Merak ediyorum.
Duyarlı bir yürek, üzerine düşen görevi yaptı yine.
Bizleri biraz olsun uyandırmaya çalıştı.
Yüreğine sağlık. Sevgi ve saygıyla.
Evet... Libyaya özgürlük getirecekler ve Iraktaki gibi...
Irak kime göre özgür ve ne kadar özgür bilmiyrum.
Şimdiye kadar çıkan tüm olaylarda amaç buraya gelmekti zaten bunu aklı selim olmayan bile idrak edebilir.
Etrafımızdaki huzursuzluklar zaten sırayı bize getiriyor ama bunu kimse görmüyor yada görmemezlikten geliyor.
Güzel ve okunası güncel bir yazıydı.
Sevgiler
Harfi harfine katıldığım bir yazı ve Toynak abim aşağıdaki şiirim sana.
Şairsin sen! Yüreğin daha hassas
Hissedersin kilometrelerce uzaktan
Bir amelenin taşıyamadığı yükü…
Kalbin acır
Memleket sevgisi damlar yüreğinden şiirlerine
Bu vatan bizim, hepimiz kardeşiz dersin
Sayfalar yetmez; dağa, taşa yazarsın
Sana seslenir Darfur’da acı çekenler
İlk senin gözlerin görür ihaneti ve zulmü
Bir gün Iraklı, bir gün Filistinli
Bir gün insan tacirlerinin elinde mültecisindir
Kocaman kalbine sığmaz hiç
Bu modern dünyanın ÇİFTE STANDARTI
Sevgi ve saygımla