- 1307 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Ç A N A K K A L E
18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma Günü dolayısıyla okulumuzda yapılan törende öğretmen arkadaşımızın yaptığı konuşma metnini çok beğendim ve gönül dostlarımla paylaşmak istedim.
Yüreği vatan ve millet sevgisiyle çarpan can dostum Nurcan İnci’ nin bu konuşma metnini yayınlamaktan mutluluk ve gurur duyuyor, kendisine çok teşekkür ediyorum.
Çanakkale!
Madde ile mananın savaşı.
Çanakkale!
Varlık ile yokluğun savaşı.
Çanakkale!
Sevgi ile nefretin savaşı.
Sevgiden bir duvar örerek nefrete " Çanakkale geçilmez " diyen bir milletin destanıdır bu. Kanla, gözyaşıyla yazılmış bir destan...
Daha yirmisinde yedi düvele meydan okuyan yiğitlerin destanıdır bu...
270 kiloluk top mermisini " Ya Allah ! " diye kaldıran ve koskoca İngiliz gemisini sulara gömen Seyit Onbaşı’ nın destanıdır bu...
Geleceğini bize kurban etmiş kınalı Ali’ nin destanıdır bu...
" Ben size taarruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zamanda yerimize başka kuvvetler gelir " diyen Mustafa Kemal’ in destanıdır bu...
Yazmaya kalktığımızda kalemin utandığı,kağıdın isyan ettiği bir destan ...
Çanakkale!
Merhametin, cesaretin, vatan sevgisinin, bağımsızlık aşkının bütün dünyaya öğretildiği o ulvi mekan...
Onlar en yüksek mertebeye çıkarken bize sonsuza kadar yaşatacağımız bir vatan bıraktılar. Bu coğrafyanın, bu tarihin mirasçıları olan bizlerin onları unutmaya hakkı yoktur.
" Ey Geçmişin Yiğitleri, Selam Sizlere
Ey Yarının Şehitleri, selam Sizlere "
( Hüseyin Nihal Atsız )
Nurcan İnci
Manavgat lisesi
Fizik Öğretmeni
YORUMLAR
"Yazmaya kalktığımızda kalemin utandığı,kağıdın isyan ettiği bir destan ..."
yine de yazmalı, yine de anlatmalıyız hocam.
nasıl oldu da çanakkale'ye kadar gelmeyi başardılar.
onların ortaçağı boyunca devamlı birbirleriyle savaştılar
şimdi biz birbirimizle savaşıyoruz yine...
iran-ırak
ırak-kuveyt
suriye...
emenistan-azerbaycan
....derin tarih...bir girdap gibi girdikçe kayboluyorsun..
Rabbim şehitlerimizden ve gazilerimizden razı olsun.
kaleminize sağlık hocam.
kendi adıma teşekkür eder, selam ve saygılarımı sunarım.