- 1957 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN
Kadın kadındır erkek de erkek ikisi de olduğunun farkında olmadığı ve olamadığı sürece tüm seminerler konuşmalar tartışmalar anlamsızlaşıyor.
Herkes yerini bilmeli .
Erkek kadını sadece bir objeye odakladığından sevmeyi değil sevişmeyi düşünürken Kadın anaç ve yaradılışından gelen duygusallığını sevişmenin yanında sevmeyi öncelikli tanıyor.Hal böyle olunca kadın ve erkek polemiği sürünüyor.
Bazen kadın olduğum için şanssızlığımı bazen de erkek olmanın verdiği özgürlüğün şans olduğunu düşündüğüm oluyor.
Buna rağmen kadınca sevilmenin verdiği mutluluk hiç tartışılmaz güzellikte...
Velhasıl yaradan böyle takdir etmiş herkes yerini kendi belirliyor.Nasıl durmak istiyorsa orası onun yerii oluyor ve toplumda bu şekilde lanse ediliyor bu da bir cinse mâl edilmemeli diye düşünüyorum .Kadının kullanılması değil kullandırılması söz konusu oluyor.Ayrıca şunu da sorgulamak istiyorum .Neden reklam afiş v.s tanıtımlarında kadın kullanılır ? Tabi ki biliyoruz .Ama şunu anlayamıyorum tepki alacağımı bildiğim halde yazmak istedim erkek şairlerin şiirlerinde kadın resmi kullanması doğal ve hoş ama kadın olarak bizim avatar ve resimlerimize seçtiğimiz neden kadın resmi olur bunu anlamak istemiyorum.Diyelim ki dini tercihlerimizden dolayı kendi resmimizi kullanmadık e peki kullandığımız şuh kadın resmi yine bizim tercihimiz olmuyor mu ?Onu kullanmak bizi aklar mı ?
Dinlediğim bir kadın konulu seminerden sonra dolduğumu farkettim.Zaten dolu dolu geziyorum.
Bunları genelde gündeme taşıyıp konu edenleri dinlediğim için bu şekilde geldi cümleler.
Kadın denince ilk akla gelen ne ise hep aynı konular tartışılıyor Oysa kadın kıymeti takdir edilenden çok daha kıymetli erkek de keza aynı .
Değer bilmek lazım bulunduğumuz yerin ,cinsin, ortamın ne olursa olsun öncelikli tercihiniz insanca olsun.
Saygılarımla.
Meryem Maman
YORUMLAR
Kadın Havva ana,erkek adem baba,elmanın bir yarısı kadın,(yani havva)ana diğer yanı Adem baba
İkisi bir arada
ikisininde gözü yüreği aşkta,istenmeyen meyveyi yediler cennetten kovuldular dünyaya
Kadın toprak,erkek ise su, kadın yer, erkek gök,arada kalan günahı sevabıyla yaşabilecek dünya
Kadın güzellik, kadın incelik, kadın zerafet, kadın kibarlık, kadın aşk, kadın sev da, kadın gönül çiçeği
kadın insanlığın hayat güneşi, kadın medeniyet, kadın aydınlanma,
kadın asalet, kadın öz kadın türkü, kadın şarkı, kadın şiir, kadın bitmeyen roman kadın nota, kadın beste, kadın güfte
kadın edebiyat,
kadın yüreğimizde, beynimizde dudağımızda tenimizde aldığımız bir tutam sev gi, bir yudum nefeste
Kadın bir gü vercinmisali hür ve bir o kadarda ürkek, ikisinin kaderleri aynı birinin kanadı kırık hep, diğerinin ya kolu ya bacağı en büyük sermayesi çektiği acı,bitmek bilmeyen göz yaşı berrak değil mai değil her zaman sabahı
Hep ona, yalnız ona çıkarılır densiz hayatın, hoyrat zamanın zalim zamanın faturası
Derin selam saygı
____* * * * * * * * * * *_____
Çok güzeldi kıymete şayan yazınız,tebrik ediyorum.izninizle
konuyla ilgili bende katkı yapmaya gayret edeceyim.
İslam’da kadının fizyolojik açıdan erkeğe göre zayıf olduğu
gerçeği kabul edilmekle beraber“erkekler kadınlar üzerinde
koruyucudur.”(Nisa34) ilkesi benimsenmiştir.Bu koroma kadın
için bir horlanma sebebi sayılmayıp aksine bu vesile ile
erkeğe,kadını himaye etme,sevgi ve şefkat gösterme,
ihtiyaçlarını karşılama gibi görevler yüklemiş.Oysa zaman akışı.
içerisinde adına ister töre diyelim,ister gelenek,isterse cehalet,
neresinden bakarsak bakalım.Erkektir kadını eksik hale getiren,
namusunu alıp etek altına iten,inançlarını yok eden.
Erkektir bir melekten şeytan yaratmasını bilen.Oysa kadın derindir
ve derine dalmasını bilen,vurgun yeme ihtimalini de göze alabilendir.
Cesurdur kadın,erkek gibi tartıp biçmez.Seviyorsa bodoslama
atlar,sevdiği için tüm engelleri aşar.Oysa erkek korkaktır.
Ne kadının ilgisini kaybetmek ister ne de ona bir gelecek
vaat eder.Kadın karmaşık gibi gözükür ama istediği üç şeydir;
sevgi,sadakat,dürüstlüktür...
Aslında Kadının iki dünyası vardır biri gösterdiyi görünen dünyası
diyeri sadece ve sadece kendisinin gördüyü dünyası ki oraya girmek
orayı okumak herkesin karı deyildir...saygıyla selamlar...
yazınızı çok beğendim ismini bilmediğim Nene Hatun Hanım... ayrıca eklemek istediğim birkaç şey olacak müsadenizle...
Kadına verilen değerden, kutsallıktan keşke tüm kadınlar farkında olsalardı, bugün durum çok farklı olacaktı, birkaç kuruşa reklamlarda, filmlerde mal olmazlardı, özgürlüğü soyunmakta yada sokaklarda sürtmekte bulmazlardı... kendini ve benlliğini kaybetmemiş tüm annelerimin,bacılarrımın,ablalarımın kadınlar gününü en içten dileklerimle kutlarım.
saygılarımla...
KADIN: SİLİNMEZ ADIN
Kadın: Nerede iyilik, güzellik varsa, oraya doludizgin koşar atın.
Kadın: Yerlerde sürünüyorsa kadın, dövülüyor sövülüyorsa; hak hukuk, adalet göstermeliktir, hepsini kaldırıp atın
KADIN: Var diye yatın katın, istediğin kadını satın alacağını sanma sakın; eline geçecek vücuttur, ruh değil. Ona bütünleşmek istiyorsan önünde saygıyla eğil.
Kadın: Sevecenliğin, özverin gençlere örnek olmalı, insanlık nedir bilmeyenlere anlatılmalı; yazılmalı insanlık defterinin en başına adın.
Kadın: Aşkın gökkuşağıdır o; gönülden sevmek yoksa işin içinde, ona sadece cinsellikle yaklaşmak aşk değil, tuzağıdır.
Kadın: İster her yanını kapatın, ister açın; yok edemezsiniz çekiciliğini, dişiliğini. Boşuna uğraşmayın. Bencil erkekler, o güzelliği kapalı kapılar ardında saklamayın.
Kadın: Sevgin, ilgin, neşen ve gülümsemen coşturur ruhumuzu, doyulmaz tadın.
Kadın: Sen varsan yanımızda, atarız mutluluğa çiçekli bir adım.
Kadın: Sevgilisidir edebiyatın, anasıdır sanatın. O yoksa yetim kalır şiir, öksüz olur öykü. Kadındır dünyayı gökkuşağı renklerine bezeyen türkü.
Erhan Tığlı
[email protected]
*******************