- 879 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İLKÖĞRETİMDEKİ ANA YANLIŞ
Emekli bir öğretmen olarak 8 yıllık ilköğretim uygulamasının ilk gününden itibaren yanlış olduğunu savundum ve fikrimde ısrar ediyorum.
Yanlış olan 8 yıllık eğitim-öğretim değil, uygulanış biçimidir.
Bir kere ilk 3 sınıf, sınıf öğretmenlerince okutulmalı, 4,5,6,7 ve 8. sınıflar ise branş öğretmenlerince okutulmalıdır. Aynı zamanda ilk 3 sınıf müstakil bir binada, 4,5,6,7 ve 8. sınıflar da başka müstakil bir binada eğitim-öğretim görmelidir. Zira, uygulamada 1. sınıf öğrencisinin masumiyeti ile, 8. sınıf öğrencisinin masumiyeti aynı kefeye konulmakta ve bu da çeşitli sorunları beraberinde getirmektedir. Bunun yanında üst sınıftaki öğrencilerin davranışları, alt sınıftaki öğrencileri negatif anlamda etkilemektedir.
Bu biçimde bir eğitim-öğretim uygulamasının en önemli yararı, öğrencinin 8. sınıf sonunda alan bellirlemesine imkan sağlayacak olmasıdır. Alan belirleme işlemi, 4. sınıftan itibaren çocuğun ilgi ve beceri yönelimi ile doğru orantılı olarak öğretmenlerin katkısı ve yardımı ile yapılabilir.
Özetle belirtilen bu uygulama gerçekleşirse, eğitim-öğretimin önündeki bir çok engel kalkacak ve sorunlar en aza indirgenecektir.
Öğrencilere gereksiz bilgiler yüklenmeyecek, her öğrenci kendi ilgi alanını zenginleştirerek, ilerde branşlaşma olgusu oluşacaktır.
Bu eiğitimin olmazsa olmazıdır.
Esenlikler ve başarılar.
YORUMLAR
islamiyete uygun olmayan eğitimden hayır gelmez.Çünkü yıllarca milyonlarca öğrenci okudu Türkiye hakkettiği seviyeye ulasamadı.Ne dünyaya hayrı var nede ahirete faydası var.İslamiyete uygun olmayan eğitim boş.8 yıllık eğitime başkan beri karşıyım.Bana yobaz diyenler olabilir.Kimin ne dediği benim için önemli değil.Önemli olan hakkı söylemek ve doğruyu söylemek.Ahirette kimin yobaz olduğu kim doğru söyledidiği belli olacak. Yazan Alaaddin TEKNECİ
alaaddin1969 tarafından 1/17/2014 11:20:14 PM zamanında düzenlenmiştir.