- 947 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Vajina bekçiliği
Ekranların neşeli, kıpır kıpır yıldızı Defne Joy Foster, bir evde ölü olarak bulundu. Hayatını yitirdiği ev Ahmet Altan’ın oğlu Kerem Altan’ın evi. Bir barda tanışıyorlar ve eve geçiyorlar. Bu haber duyulunca herkes başlıyor ahlak bekçiliğine. ’’Evli barklı kadının ne işi var?’’, ’’Bir anne bunu yapar mı?’’, ’’Ahlak, izan kalmamış’’ vs.
Söz konusu bekçiliğine bir takım köşe yazarları da katılıyor. Olay büyüyor. Ölü üzerinden ahlak nutukları atılıyor. Annelik, eş olmak üzerine bir psikolog edasıyla görevler biçiliyor.
Ölümü geri planda kalıyor.
***
Tüm bunlar bir kadın olduğu için gerçekleşiyor. Bizim için bir kadının kendine biçilmiş özel sınırları aşması büyük bir kaostur. O bir kadındır. Kadın olduğu için yapmaması gerekenlerle ilgili insanların kafasında binlerce sayfalık listeler vardır.
Bizim ahlakçı tayfa Defne Joy Foster’i bir bekar erkeğin evine gittiği için eleştirirken, sözü edilen erkeğin evli bir kadınla ne işi olduğunu sorgulamıyor. Çünkü erkek için bunlar doğaldır.
Erkek olsaydı eminim kimse ölümü üzerine de bu kadar konuşmayacaktı. Birkaç muzip çıkacak, ’’Herif uçkur derdine gitti aga’’ diye alay edip, eğlenecek ve konu kapanacaktı.
Kocası için ciddi bir travma olduğu şüphesiz. Gel gelelim burada karı-koca arasında ciddi bir uçurum var demektir. Belli ki Foster, o gün bir sıcak liman aramıştır kendine. Bir insanın özel yaşamıdır, kimseyi ilgilendirmemesi gerekir.
Ölmeseydi hiç birimiz bu olayı bilmeyecektik.
Benim derdimse çok başka.
Bugün bir kadın sırf kendi özel hayatı içinde eğlenmek istediği için ortalığı ayağa kaldıranlar, esas tepki gösterilmesi gereken konularda dut yemiş bülbül olarak ağaçlarda yerlerini almaktadırlar.
***
Buradan sormak istiyorum. Sırf bazı şeyleri daha iyi anlasınlar diye.
Ey ahlak bekçileri;
Sizler bir İslami değerler üzerine oynayan bir köşe yazarının henüz ortaokul çağında bir kızı istismar etmesine göz yumanlar değil misiniz?
Yaşına başına bakmadan 17 yaşındaki kızla evlenen bir moruğu alkışlayan da sizdiniz, haydi itiraf edin.
Binlerce genç kızın cinsel saldırıya uğramasını umursamayanlar kimdi dersiniz?
Tecavüze uğradığı için toplumdan dışlanan, hayatı karartılan kızlara bir gün olsun beyninizin kıvrımlarında yer verdiniz mi?
Sadece yabancı bir erkek mi yapıyor bunları diyorsunuz?
Bir babanın sırf amcasının oğluyla gezdi diye kızına ’’Bekaret kontrolü’’ kisvesinde günlerce tecavüz etmesine, kızından doğan bebeğini öldürmesine ses etmeyenler sizdiniz.
O kız gibi öz babalarının tecavüzüne uğrayan gencecik kızlara ne diyeceksiniz?
Yemek yapmadı, sevişmek istemedi, yan baktı gibi nedenlerle yine binlerce kadının erkeklerce öldürülmesine göz yumanlar kimdi bir düşünün.
Sırf kız olduğu için eğitim hakkından mahrum edilen çocuklarla ilgili bir şey yapmaya çalıştınız mı siz?
Sizler, bir gün olsun çıkıp oyun çağında babaları yaşında adamlarla evlendirilen kızlara tepki gösterdiniz mi?
Her gün aile içi şiddete maruz kalan yüzbinlerce kadın için ne yaptınız?
Kavganın, gürültünün eksik olmadığı evlerde büyüyen çocukların ruh hallerini hiç hayal ettiniz mi?
***
Ülkesindeki asıl tepki gösterilmesi gereken olaylara ses etmeyip, bir genç kadının özel hayatına dil uzatanları ciddiye almam ben. Yaşı, konumu ne olursa olsun gerçek ahlak, toplumsal meselelerle ilgili duyarlılıkta gizlidir.
Eminim ki Foster yaşasaydı ileride çocuğuna bir açıklama yapacaktı mutlaka. Neden yaptığını açıklayacak, belki çocuğun babasıyla olan sorunlarından bahsedecekti.
Peki sizin bir açıklamanız var mı?
Özgün Kaplama
YORUMLAR
Bakış açısına göre herkes kendi durduğu yeri doğru görebiliyor demek ki.
Ne ilginç ki aslında büyük bir yoğunlukla, hayatı başka kadınların başlarını örtmelerini engellemekle, engelleyenleri desteklemekle geçenler, bir an geliyor bu sefer kadının bedensel özgürlüğü üzerinden hareketle "size ne ne yaparsa yapar " noktasına gelebiliyor.
Yani evliyken başka erkeğin evinde sabaha karşı beşte cinsel ilişkiye gitmeyen duygusal yakınlık kuranlara "kadının özel hayatı size ne" diyerek hoşgörü gösterenler, diğer taraftan ise bütün acımasızlıklarıyla özel hayatları nedeniyle kendi başlarını kapatarak toplumda yer bulmak isteyen diğer bazı kadınların hayatını karartmak için ellerinden geleni yapıyorlar.
Ne tuhaf tezat!!
Râzı;
Bunları söylüyorum çünkü eğer gerçekten tepki gösterilse bu olaylar gözümüzün içine baka baka yapılmaz.
Sözünü ettiğim konularda çalışan kurumlar destekçi bulamıyor.
Kanıksanmış artık bu tip şeyler.
O sebeple bu bir iftira değil, gerçeğin ta kendisidir.
Keşke iftira olsa da ben yanılmış olsam..
Râzı.
içmesine başkasıyla yatmasına karışan engeleyen mi var
biz o konu hakkında ne düşündüğümüzü söylüyoruz
siz ne düşündüğünüzü söylüyorsunuz...ama kalkıp ahlak bekçiliği suçlaması yapmak hele hele bunu genellemek ve alaksı olmayan bir yerle bağlantı kurarak meseleyi karma karışık hale getirmek bambaşka bir iş...
evet kız çocuklarının okuması için yapılanlar yetrli değil ama bu konu hakkında varını yoğunu ortaya koyan insanlar bu gün vatan haini olmakla suçlanırken diğer taraftan kız çocujklarının okuması amacıyla kurulan derneklerin kiliselerle iş birliği içinde o kızları misyonerlerin eline verdiği ortaya çıkıyor da kimsenin gıkı çıkmıyor...
hüseyin ü... üzerinden ahlaka lafı getirmek abestir
kimse hüseyine sahip çıkmaz bu gün aklı başında olarak...
ama siz kalkıp defne foster üzerinden bir savunma yazarsanız bu bu milletin ahlakına geleneğine kültürüne inancına uymaz ...size bir soru sordum
dedimki çocuğunun suçu neydi ???
bayan olsa ne farkeder erkek olsa ne farkeder...bence ikisi de aynı
ama ortada bir ahlaksızlık varsa ve bu insan tv lere çıkıp insanları özellikle çocukların bildiği bir insansa kendisine dikkat etmesi gerekirdi...çocuklar için bu konuda kanunlar olduğunu bilirsiniz şüphesiz...
ayrıca kocasıyla sorunları vardır olabilir AMA ÇOCUĞUYLA NE SORUNU VARDI Kİ O ÇOCUK EVDE VE ANNEYE İHTİYACI VARKEN FOSTER KALKIP YENİ TANIŞTIĞI BİR ADAMIN EVİNE GECENİN YARISINDA GİTTİ...
BU KADAR KOLAY MI YANİ...AYRICA
Sizler bir İslami değerler üzerine oynayan bir köşe yazarının henüz ortaokul çağında bir kızı istismar etmesine göz yumanlar değil misiniz?
Yaşına başına bakmadan 17 yaşındaki kızla evlenen bir moruğu alkışlayan da sizdiniz, haydi itiraf edin.
Binlerce genç kızın cinsel saldırıya uğramasını umursamayanlar kimdi dersiniz?
Tecavüze uğradığı için toplumdan dışlanan, hayatı karartılan kızlara bir gün olsun beyninizin kıvrımlarında yer verdiniz mi?
Sadece yabancı bir erkek mi yapıyor bunları diyorsunuz?
Bir babanın sırf amcasının oğluyla gezdi diye kızına ’’Bekaret kontrolü’’ kisvesinde günlerce tecavüz etmesine, kızından doğan bebeğini öldürmesine ses etmeyenler sizdiniz.
O kız gibi öz babalarının tecavüzüne uğrayan gencecik kızlara ne diyeceksiniz?
Yemek yapmadı, sevişmek istemedi, yan baktı gibi nedenlerle yine binlerce kadının erkeklerce öldürülmesine göz yumanlar kimdi bir düşünün.
Sırf kız olduğu için eğitim hakkından mahrum edilen çocuklarla ilgili bir şey yapmaya çalıştınız mı siz?
Sizler, bir gün olsun çıkıp oyun çağında babaları yaşında adamlarla evlendirilen kızlara tepki gösterdiniz mi?
Her gün aile içi şiddete maruz kalan yüzbinlerce kadın için ne yaptınız?
Kavganın, gürültünün eksik olmadığı evlerde büyüyen çocukların ruh hallerini hiç hayal ettiniz mi?
İNSANLARIN BU KONUDA BİR ŞEYLER YAPIP YAPMADIKLARINI BİLEMEZSİNİZ NEDEN İFTİRA ATIYORSUNUZ Kİ...
EVET O ŞEREFSİZE DE LAF SÖYLENDİ...İŞTEN ATILDI...YUHALANDI...YADADİĞER ANLATTIKLARINIZ İÇİNDE ÇOK ŞEYLER YAPILMAYA ÇALIŞILIYOR
İKİ KONU BİRBİRİNDEN BU KADAR AYRIYKEN DOĞRUSU NASIL OLUP TA İFTİRA DA ATARAK YANYANA GETİRİP KİNİNİZİ KUSTUNUZ HAYRET...