- 2501 Okunma
- 33 Yorum
- 0 Beğeni
SUSTUM...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sen! Ateşi küllenmiş yüreğime, kürekler dolusu kor atıp durma! Bakma sakın böyle yaşanmışlıkları unutmuş gibi durduğuma. Bilir misin, hangi acıların son durağı oldu bu yürek?
Hayatıma girenler ansızın uzaklaşırken birer birer, mühürlendi dudaklarım, “gitme kal” diyemedim. Mil çekildi gözlerime, çağlayanlar dolusu ağlamayı bilemedim. Özledim, hem de çok özledim, “özledim” bile diyemedim. Özlemlerimi doldurdum içime. Her biri kapanmaz yaralar açtı yüreğime. İşte o zaman, kâh; isyan çığlıkları sessizce kâinata uçuştu dilimden, kâh; sabırla isyanı harmanladı ruhum. Sustum…
Dizili tespih taneleri gibi, düğümü çözülmüş hayatın ipine dizili umutlarım, tek tek düşerken evrene, elim kolum bağlandı tutamadım. Çırpındım… Etrafa saçılan umutlarımı toplamak istedim, toplayamadım. Yorgun düşen bedenim, rüzgârların önünde sürüklenirken kuru bir yaprak misali, kaç kere tökezledi ayaklarım, kaç kez düştüm dizlerimin üstüne. Kan revan içinde kaldım, yine de kalktım. Kanayan yere merhem olmayı öğrendim kendi kendime. Özüm ağlarken, gülücük kondurdum yüzüme. Sustum…
Sığınacak bir liman düşledim, dört yanı rüzgâra, fırtınaya, borana kapalı. Tek başıma kim olduğumu, ne olduğumu unutmaya başladığım bir anda, düşlerimdeki liman çıktı karşıma. Deniz kokan gözlerinin kuytusunda yeniden dünyaya geldim. Tıpkı yeni doğmuş bir bebeğin dünyaya “merhaba” demesi gibi, ben de aşka “merhaba” dedim. Deniz dingin, delicesine kabaran dalgalardan eser yok. Gökteki en mavi buluttan bir parça mutluluk aldım, koydum yüreğimin başköşesine. Yakamozlar, martılarla oynaşırken, yalınayak kumdan kaleler yaptım keyfimce. İçinde yalnız sen ve ben olan. Mutluydum, konuştum…
Hiçbir zaman sana olmadık vaadlerde bulunmadım. Senin için gökteki yıldızları toplarım demedim meselâ. Meselâ; senin için ölürüm de demedim. Sadece sevdim, benliğimle, yüreğimle. Hani derler ya; “adam gibi” diye, ben de adam gibi sevdim. Ölene dek yanında kalmaya razıydım. Bir bakışına, bir gülüşüne kul köle olabilirdim. Ama olamadım. Sustum…
“Seni seviyorum” demek yetmedi sana. Kelimeler yetmiyor sevgimi anlatmaya. Kırgın değilim asla, kifayetsiz kalan kelimelere. Gözlerdir her şeyi anlatan, sözlerin bittiği yerde. Bakmayı istemedin ki sen hiç gözlerime.
Oysa…
Dingin dediğim limanında fırtına, boran varmış, bilemedim.
“Es!” dedin, estirdin fırtınanı, yıktın kumdan kalemizi, acımadın.
O kadar üşüdüm ki yüreğinde, ölümün o soğuk yüzü bile sıcak gelmeye başladı ellerinde…
Şimdi gidiyorum, limanın sana kalsın…
Al kalemi eline, sadece nokta ve virgül koy beyaz kağıda. İşte o zaman bil ki her şeyimle yanındayım, asırlarca uzakta olsam da. Hoşça kal sevgili hoşça kal. Artık ebediyete kadar susuyorum…
SEVGİ SALMAN
YORUMLAR
susmak anlayana belki cevaptır...
ama susmayın arkadaşım haykırın gerektiğinde
çok güzel kaleme aldığınız seçkiyi kutlarım.
sevgilerle saygı selamlarımla
Sevgi Salman
Çok teşekkür ederim sevgilerimle...
sevgili savgi...
bu güne düşen güzel yazınızı geçte olsa okuyabildiğim için mutluyum.
yerinde bir yazı yüreğine ve kalemine sağlık lakin susmak her zaman işe yaramıyor :(
bazen haykırmak gerekiyor.
tebriğim çok saygı ve selam ile...
Sevgi Salman
Bu arada babana acil şifalar diliyorum bir kez daha... Sevgi ve saygıla...
sustuğunuzda kim bilecek içinizden geçenleri.
karanlığın bir yüzünde bıraktığınız haklılıklarınızı sizden başkaları anlayamaz
herkesin içinde yaşanan cehennemlerden başkalarının pek haberi olmaz
söylemlerin suskuları biraz acıdır
keskin sirke küpüne zarari var derler.
siz "seçin,bir liste tutun ve gönlünüzün istediği ile paylaşın dertlerinizi"
göreceksiniz alışacaksınız acılara
alıştıktan sonra belki anlaşılmak ve anlamak daha kolay olacaktır...
içsel bir kurgu bu yazı
ama kusursuz kaleme alınmış
günede yakışmış
seçkiyi ve haklı başarıyı kutlarım...sevgi ve saygıyla...
Sevgi Salman
Kimi insan vardır içindeki hüzünler, dertleri anlatıverir. Kimileri de vardır ki benim gibi içinde saklar. Anlatabilsem, susmaya gerek kalmayacak zaten:)
Çok teşekkür ederim. Sevgiyle...
ben sert seviyorum cümleleri,biraz da karanlık.
Sevgi Salman
Tebrikler Sevgi'ciğim güne gelen yazınıza, sevgi ve selamlarım o güzel yüreğinize.
Sevgi Salman
"Bir bakışına, bir gülüşüne kul köle olabilirdim. Ama olamadım. Sustum"
susutuğunuz anda bütün bu olan biteni yaşamışsanız, sustuğunuz an bu kdar küçük bir zamanda bunları yaşamaya mahkum ettiyse sizi; "Artık ebediyete kadar susuyorum" dediğinizde yaşayacklarınızı yüreğinizden nasıl aktarırsınız bizlere tahmin edemiyorum.
Susuşunuz Aşk'a ise o zaman bir B/aşk a olursunuz bundan eminim.
Susuş Aşk'aysa; ona olan edebindendir elbet,
Yoksa Başka başka duygular varken içinde,
hangisi dillenebilirki Aşk'a..
Duruşun Başkadır Aşk'a; O na dik durulamaz zaten.
Başını kaldıran onur,kendini pofpoflayan kibir, nasıl direnebilirki Aşk'a.
Cesaretin varsa Aşka; Başka Duyguların yokluğundandır elbet.
Korkaklık,Utangaçlık,kendini bilmişlik,
nasıl direnebilir ki Aşk'a
Dillenen sen değilsin Aynı susanın sen olmadığı gibi.
Eğer sen bu gün b/Aşk' aysan Zaten sen de sen değilsin.
Bütün bunlar nasıl anlatılırki b/Aşk'a...
İçinize düşen hissinizi ve bu histen peydah olmuş güne gelmiş eserinizi kutlarım..
ferromuratti tarafından 1/22/2011 11:28:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi Salman
Tek başına yaşanan bir aşkta susmaktan başka yapabileceğiniz pek fazla birşey yoktur...
Yorumunuz için çok teşekkürler. Sevgi ve saygıyla...
DUYGU YÜKLÜ YAZIYI VE YAZARINI TEBRİK EDİYORUM
SUSMAK ZATEN YAPILACAK EN ERDEMLİ DAVRANIŞ DEĞİL MİDİR?
SEVGİLERİMLE..
Sevgi Salman
güzel kelimelerinizi kutlarım...
yüreğinize sağlık..
günün yazınız her daim olsun..
sevgiler...
Sevgi Salman
Güne gelen güzel yazını kutlarım. Kalemini özlemişim. Sevgilerimle...
Sevgi Salman
Böyle güzel yazılarınızın her zaman güne gelmesi dileklerimle.
Başlık da oldukça ilginçti.
Bence, "Susma!.." Arada bir işte böyle estir...
Saygılarımla.
Sevgi Salman
iyi ki güzel yazılar güne geliyor
yoksa kaçırmış olacaktım arkadaşımın yazısını
kutlarım Sevgi hanım
selam ve sevgilerimle
Sevgi Salman
(:
çok sevindim...bekliyordum bunu ve tebrikler....
sevgimlesiniz....dua selam üzre...
Sevgi Salman
SUSMAK ERDEMDİR. SEVGİNİN SESSİZ DİLİDİR... BİR ANLAMDA İÇİNDE BARINDIRAN KOCAMAN BİR OKYANUSTUR...KALEMİNİZ DAİM OLSUN..
Sevgi Salman
Sevgilerimle...
hemen söyleyim unutabilirim... tebrikler..Şununa bir defa daha idrak ettim bu sitenin yöneticileri...Yazıdan anlıyarlar...
Gelelim yazınıza...Bu gün günün yazısı oldu mutlusunuz...(bende olsam mutlu olurdum)
Bu mutluluğu sevgi üzerine yazdığnız bir yazıyla yaşadınız. Ne güzel... Söz sevgiden açılmışken bende bir kaç şey söyleyebilirmiyim sayfanıza sığınarak...
Sevgi ya vardır...
Yada yoktur..
Sevgi emek ister...
Sevgi yürek ister...
Sevgide kapalı kapılar engelemeleler yokturEğer varsa onun adı sevgi değildir."
Sevgiyi bilen bilir....Bilen yazar...Siz sevgiyi biliyorsunuz ve yazdınız....Kutlarım ...
Bedri Tokul tarafından 1/22/2011 12:39:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi Salman
Tekrar teşekkür ederim. Sevgi ve saygıyla...
susmak sonsuzluğa çığlık atacak ahraz sancıların başlangıcıdır...
tebirkler...
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Sevgi Salman
aramıza tekrar hoş geldin Sevgi, sevgiler getirdin bol bol. Hayat bazan virgül, bazen de noktalardan ibarettir. Önemli olan dengede kalabilmek. Güzeldi arkadaşım yazın kutluyorum.
sevgimle...
Sevgi Salman
Sende göül sayfama hoş geldin. Evet canım önemli olan hayatımızda gelişen olayları dengede tutabilmek. Sevgimlesin arkadaşım
canım hoşgeldin. Muhteşem bir yazıyla gelmişsin. Çok beğendim. Tebriklerimle arkadaşım. sevgilerimle
Sevgi Salman
Sevgilerimle arkadaşım
Sevgi sevgiyi yazarsa böyle yazar işte...Bu duygu yükü büyük usta her zaman yazmaz. Zaten sevgide her zaman yazılmaz.
Ne mutlu satırlardaki kişiye.... Belkide öyle birisi yok... Olmasıda gerekmez zaten...Yazarın işi duyguları dillendirmektir...
Sizde öyle yapmışsınız... Beyaz kağıda nokta ve virgül koyan kişi kimbilir ne mutludur.....
Kutlarım.... selam ve saygılarımla....
Sevgi Salman
Yazıyı beğenmeniz mutlu etti. Kendimi yazar olarak asla görmüyorum ama yazarken hayal etmek yetiyor bazen...Sevgi ve saygıyla...
Kutlarım bu muhteşem paylaşımı...anlamlı bir yazı gerçekten şiir gibi...
Yürek samimi duyguları dökmüş gönülden...hayata dair ,hesaplaşmış kendisiyle ...
Okumak zevkti ,paylaşmak daha da harika, yüreğim yüreğinizi anladı sevgili dost...
Sevgilerimi bırakıyorum sayfanıza...serapertence
Sevgi Salman
günlük gibi,mektup gibi ve şiirane bir anlatım....
sevgiyi ve sevgiliye olan tutkunluğun doğal ve duru ifadesiydi..
aynı zamanda o güzel duyguların beslenen kişiye aslında hiç de değmediğinin açık ifadesiydi....
kutluyorum yürekten..
şiir,umut ve sevgiyle...
Sevgi Salman
İnşallah kısa zamanda Ankara'ya gitme fırsatım olur,
tabi sizin de. Bakalım artık dayınız ne ısmarlarsa boyun eğeriz...
Tesadüflerin başlangıcı dostlluğumuz uzun soluklu olur inşallah
Sevgilerimle
Sevgi Salman
Şiir tadında, harika betimlemelerle taçlanmış samimi bir iç döküştü.
Tebrikler yazının zarif kalemine.
Sevgi Salman
bir yazıyor ama pir yazıyor.....hani derlerya ......çivilendim kaldım.....saygılar
Sevgi Salman
Sevgi'ciğim duyguların çağladığı bir yazı, bir solukta okudum.
Yazılarınızı özlemişim, bana göre günün yazısı .Tebrikler canım benim, tam puan.
Sevgi, selam ve dualarımla...
Sevgi Salman
10 diyorum...
hayırlı cumalar olsun ve sevgimle....dua üzre kal sevgili "mavideydi" sevgi...umutla her daim...
Sevgi Salman
Sevgi kardeşim yazarsa işte böyle yazar...
Bitmesin dedim okurken,bir daha bir daha okudum.Sanırım bu şiir gibi yazıyı yarın akşama dek ezbere mırıldanırım.
Saygım ve sevgimle kal..
Sevgi Salman
Sevgi Salman
son dönemde okudugum en güzel yazı.Her satırında her paragrafında her cumlesinde duygu yuklu icten yazılmıs bir yazı