- 1230 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşasın Cumhuriyet.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Türkiye terörle mücadele etmek için inanılmaz bir çabanın içini girmişken, Cumhuriyet’in ilanının 84. yıl dönümünü kutlayacağız. Ne kadar coşkuyla kutlanabilir bu bayram bilmiyorum… Atatürkçü Düşünce Derneği’nin Erzurum’daki Cumhuriyet Balosu da bunun en açık örneği oldu… Katılımın yok denecek kadar az olması, Başta dernek başkanı Yeniyurt Bayrak olmak üzere hepimizi üzdü. Maalesef Cumhuriyetin ilanının 84. yıl dönümünü buruk kutluyoruz…
Vatan toprağına göz dikenler ne yazık ki bu emellerinden hala vazgeçmiş değiller. Ülkemize musallat edilen terör örgütü bu hainlerden aldığı destekle bir takım eylemler gerçekleştiriyor, vatan toprağını bölmeye, halkları karşı karşıya getirmeye çalışıyor. Mustafa Kemal önderliğindeki Türk ulusu geçmişte bu hainlere ‘tarihe altın harflerle yazılan’ bir ders verdiler. Ancak üzülerek ifade etmeliyim ki şu anda devleti yönetenlerde o ruh yok. İktidar sahipleri maalesef “ gaflet, dalalet içerisindeler” Avrupa birliği sevdası yüzünden verilen tavizler öyle bir boyuta ulaştı ki artık terörle mücadele sürecinde bile bir takım kriterler aranıyor. Bu durum ülkenin bağımsızlığını da tehlikeye düşürüyor. Herkes terörle mücadele noktasında bir takım fikirler öne sürüyor. Amerika’ya karşı İncirlik Hava Üssü’nü kullanalım diyenler, Barzani’yi susturmak için, sınırı kapatıp, enerjisini keselim diyenler, biran önce Kuzey Irak’a girip hainlerin yuvalandığı kampları yerle bir edelim diyenler. Hepsi düşünülebilecek mücadele yöntemleri kuşkusuz. Ve askeri deha sahipleri bütün bunları en iyi şekilde değerlendirecektir. Ancak benim gördüğüm en büyük sıkıntı, iktidar sahiplerindeki milli duruş sıkıntısı. Yıllardır terörle mücadelede önleyici bir tedbir almayanlar, şehit cenazeleri karşısında vatandaştan gelen kamuoyu baskısıyla söylemlerini millileştirdiler. Ancak bu, üzerlerinde o kadar yapmacık kalıyor ki değil dünyayı inandırmak, kendi vatandaşlarını bile inandırmakta güçlük çekiyorlar.
Hepimiz milli mücadele yıllarını okuduk. Çekilen sıkıntıları,ülkenin tek vücut olarak, bütün yokluklara meydan okuyup düşmanı nasıl kovduğunu biliyoruz. Bu toprakların şehit kanlarıyla yıkanmış kutsal topraklar olduğuna her şeyden önce inanmamız gerekiyor. Mustafa Kemal’in ifade ettiği gibi muhtaç olduğumuz kudretin damarlarımızdaki asil kanda mevcut olduğuna inanmamız gerekiyor. Üzerimize serpilen ölü toprağından sıyrılmamız gerekiyor. Dini hassasiyetleri kullanarak, milli duygularımızı budama çalışanlara hadlerini bildirmemiz gerekiyor. Hazırladıkları Anayasa Taslağında; Devletin Temel Amacı maddesinden, “ ülkenin bölünmez bütünlüğünü ve Cumhuriyeti korumaktır” ifadesini çıkarmaya çalışanlara uyanın dememiz gerekiyor.
Bunun bir yolu da terör eylemleri sonrasında milletçe takındığımız milli duruş. Bu duruşu her zaman muhafaza etmemiz gerekiyor. Herkesi evini Türk bayrakları ile donatmaya, Cumhuriyetin ilanını coşkuyla kutlamaya çağırıyorum.
Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun.
YORUMLAR
yaşadığınız hayal kırıklığının ne demek olduğunu çok iyi biliyorum.
aynı şekilde aynı konu üzerinde aynı duyguları paylaştım sizinle malesef ..
ve öğrendim ki
konu lafa gelince çok kişi konuşuyor, lakin icraatte hiç bir şey yok...
ama dikkatimi çeken bir konu daha vardı. bu kutlamada bayrak bütünlüğünün çok fazla olmasıydı
geçen senelere göre bayrak sayısı daha çok arttı.
bunun olması için kaç şehit vermemiz gerekiyordu bilmiyorum :(
güçlü bir kalemin bu konu hakkında görüşünü bildirmesi çok mutlu ett beni..
tebrik ve saygılarımı sunarım..
Gerek günün önemi ve gerekse sayfada sizi görünce okumaya değer güzel bir yazıyla karşılaşacağımdan emindim. Sağolun.
Dozuyla içeriğiyle mesajınızın tamamına yürekten katılıyor ve destekliyorum. Herkes Cumhuriyeti kafasına göre tanımlarken, heralde hedefimizdeki Cumhuriyet bu olsa gerekir.
Sevgilerimle başarılar diliyorum
Aymazlık içinde olanlar, aydıklarında umarım çok geç olmaz...
Oynanan oyunların farkına varabilmek için düşünmeli, sorgulamalı ve yorumlamalıyız...
Kemal Atatürk' ü anlayabilseler keşki... Atatürk düşüncesine ulaşabilseler keşki...
Ümmetlikten 1923 te kurtulmuş bir millet, kimsenin kuyruğuna takılmamalı bence... İçerde ve dışardaki tehlikenin farkına varmalı...
Uçurumun başındayız...
Sen ulusuna diğerleri arasında yer açmazsan, diğerleri seni alır istediği yere oturtur...
Bir Atatürk daha istiyorum, olmayacağını bile bile...