- 1622 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
GEL OTUR ŞÖYLE YANIMA CANIM...
Biraz daha cesur olup,başlıkta yazdıgım gibi eşimi karşıma alıp konuşabilmeyi çok isterdim.
Nasıl bir belanın içinde oldugumu,hepimizin sabır ve sukunet içinde olmamız gerektigini,benim güçlü oldugumu anlatabilirdim ona. Ama yapamadım.Bunun yerine şimdi ben Ercan,la ne yapacagım.Nasıl baş edecegim diye düşünmeye başladım.
Onu iyi tanırım.1969 yılından beri uzun bir beraberligimiz var.Neye nasıl tepki verebilecegini çok iyi tahmin ederim.Konu ben oluncada hassastır şüphem yok.Gayet iyi biliyorumki bende ki bu olumsuzlugu duyunca huysuzlanacaktır.Çocuklara takacaktır.Elbette benim için daha iyi daha güzel şeyler yapmak çabası ama kaldıramıyacak ve herkese hırçın davranacaktı.Bu en son istedigim şeydi.Ve bu ruh halimlede hiç bu elektrikli havayı solumak istemiyordum.Dahada yıpranacagımı düşündüm.O, zaten ailesi tarafından sevgi ve sadakate hasret bırakılmış biriydi ve yeni bir yıkımı sırtına yükleyemezdim.
Dogrusu onunla güzel günler yaşadık.Sevgisini ilgisini hiç esirgemedi benden.Bende
ona günlügüme yazmaya karar verdim.Anneme oldugu gibi...
Tarih 09.05.2006...Eşime yani Ercan,a
Canım benim....biliyormusun canım acıyor canım.Hemde çok acıyor.Zannetmeki bu ölüm korkusu.Nasılsa bir gün gidecegim.Kaçınılmaz.Bundan korkmuyorum.Sana,yavrularıma,anama ve kardeşlerime yaşatabilecegim üzüntülerden ve sizden ayrılmak zorunda oldugum duygusundan ürküyorum.Hepinizin bana olan düşkünlügünü bilmesem belki daha rahat konuşurdum.Ama şimdi yapamıyacagımı gördüm.Kendi kendime konuşabilme size derdimi açabilme provası yaptıgımda bile bogazıma bir şeyler dügümleniyor.Aglıyorum.Bunu senin karşında yapamam.Ben sizlere acizligi,çaresizligimi gösterem.Eger bana bir şey olursa beni öyle naçar hatırlamanızı istemem.Bu nedenle gün gelip günlügümü okudugunda neden böyle bir davranışta bulundugumu daha iyi anlayıp bana hak verebilirsin.Zaten sen beni iyi tanırsın.Acılarım taşmadıkça kimseyle paylaşmam.İçime gömerim.Şaka bir yana bende de ne iç varmış...at at bir türlü dolmadı.Dipsiz kuyu sanki.
Ama bu sefer canım sol yanımda...gögsümde bir meret çıktı.On dakika içinde bana kansersin dediler.Derhal ameliyat dediler.Koridorda tutunacak bir şey ler aradım.Hastahane bahçesinde tam dört saat tık demeden otudum.Eve nasıl gidecegimi,bunu sizlere nasıl söyleyecegimi bilemedim.Bilemedim işte.Beni anla.Ve bana bir şey olursa kızlarımıza sahip ol.Onlara hem baba hem ana ol.Seni hep sevdim.Bana yaşattıgın güzellikler ve bu cevher gibi dört evlat için teşekkür ediyorum.Hoşçakal canımm.
İşte böyle...o gün hastahaneden eve dönerken dolmuşta ...canım acıyor canım... şiirimi yazmıştım.Şiir deftermde var.
Ben sevgiyi başka bir biçimde yaşıyorum.Biraz zor ama başarabildim.Sevmek cicim bicim demek degil bana göre.Sevmek kendinden önce sevenini düşünmektir.Onlara hep en iyisini verebilme çabası.Onlara gelecek her olumsuzluga gözünüzü kırpmadam siper olmak çabasıdır.
Hepinize saglık ve sevmeye deger canlar dilerim.
Sergül kandemir 10.01.2011 ANKARA
YORUMLAR
Terk edilen benim sen neden ağlıyorsun ki?
Sevda yangınlarında küle dönen benim,
Sen neden savruluyorsun ki?
Hasret dalgaları yüreğime çarpmakta iken,
Sen neden kahırlanıyorsun ki?
'Ben gidiyorum'dediğin günü hatırlıyormusun?
Sana 'gitme' dediğimde masum tavrını takınıp ardını dönüp gidişini,
Bir canı,
Bir ömrü,
Bir sevdalı yüreği katledişini?
Şimdi ağlama..
İnanmıyorum ki..
Yanan ben,küllenen,savrulan ben iken,
Sen neden acıyorsun ki?
Bilemezsin bırakılıp gidilmeleri,
Sen giden oldun..
Bilemezsin yanmaları yıllar boyu yüreğinle,
Ben yanan oldum..
Terk edilen benim sen neden ağlıyorsun ki?
kutlarım değerli hocam...güzel bir makale paylaşımıydı tebrikler....
sergül kandemir
Hayatta bazı acıları anlamak için yaşamak gerek. Biliyorum ki yaşarken boş ver dediğimiz bir çok şey başımıza kötü bir durum geldiğinde daha farklı görünüyor.Yaşadığımız bu dünya aynanın bir tarafı ve sevdiklerimizin hepsinin burda olduğunu düşünüyoruz biz gidersek ne olur düşüncesi hep içimizi kemirir.Özürlü bir çocuk annesi olarak hemen hemen hergün bu endişeyi duyarım.Ama şuda bir gerçekki hem ömrü uzatmak hemde mutlu olmak bizlerin elinde.Yaradanımız bizlere verdiği bu emaneti en güzel şekilde korumamız için bir akıl verdi.Hayata gülerek bakmak yaşam şartlarıyla savaştığımız gibi hastalıklarla savaşmak gerek.Mutluluk insan ömrünü uzatır.Ah vah etmek direncimizi düşürür.bem güçlüyüm demek bile önemlidir.Tıp o kadar geliştiki artık hastalıklar bizden korksun demeliyiz.Allah şifası olmayan derdi vermez.Umutlu olun sağlıkla kalın.Şifalar dilerim.Sevgiler.
Ablacığım Bilirim için de bulunduğunuz durum çok zor Lakin bu illet hastalık moralini yüksek tutmayı gerektirir.Hatta yüksek moralle bu hastalığı da yenebilirsin.Özellikle dua yı eksik ettme yaşamından sonraları da doğal yiyeceklerle kendine çok iyi bak eşin ve çocukların için onlarla daha fazla beraber olabilmek için biz dostlarını üzmemek için İnanın sizin için dua ediyorum.Tez zaman da yüce Rabbimiz şifayı ulaştırsın sizi ve sizin durumunuz da olanları dileklerimle saygılar..