- 2643 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ADAM OLMAK KOLAYMI??
Adam, bizde adı çok geçen ama pek az bulunan bir nesnedir. Ne yenilir ne içilir; amac hep adam olmaktir, çoğu zaman tersi olur mülk gibi alınıp satılır adamlar, yoksulluk yüzünden yük olur can gövdeye. Anneler babalar çocuklarının adam olması için çilelere katlanırlar doktor olur, mühendis olur ama bir türlü adam olamaz nedense. Adam olmayı kolay sanan küçüklere senin adam olman için kırk fırın ekmek yemen lazım” diyerek hadlerini bildiririz.
adamlık anlayışımız başka başkadır, kimi kaynağı ne olurda olsun, çok para kazanmayı adamlık sayar, böylelerini büyük adam sananlar vardır. Kiminin adamlığı torpille, dayıyla yüksek mevkilere çıkmak, caka satmaktır. Kiminin adamlığı herkese tepeden bakmaktır, kiminin adamlığı ona buna çamur atmaktır. Adamdan sayılmayan küçük adamlar bütün yükü çekerler de gık bile demezler, büyük adamlar gibi hazırdan yemezler, onun bunun sırtından geçinmezler. Asıl adam gibi adam olanlar bunlardır ama ne yazık ki değerleri bilinmez Adam var adamcık var yani! Adam tutarken, adam seçerken adamakıllı düşünmeli kimi özde kimi sözde adamdır.
adam gibi ölmesini bilmek de iyidir ama en önemlisi adam gibi yaşamak, adamlığına leke sürdürmemek, ne olursa olsun, adam olmaktan vazgeçmemektir adam olmak aileden gelen bir terbiyedir hani ağaç yaş iken eğilir derler ya... terbiye ile alakalı bir durumdur..Adam olmak, insan olmak karşındakine adam gibi yaklaşıp adam gibi muamele etmektir, yalnız okumakla da adam olunamayacağını pek çoğumuz uzun süredir fark etmiştir sanırım. Dünyanın bütün kitaplarını yalayıp yutsanız da, en iyi üniversitelerinde okusanız da adam olmayı bu şekilde beceremezsiniz. İstisnalara kaideyi bozma tabi. bu tamamen insanoğlunun davranışlarına bağlı olarak gelişen bir durumdur.sana yapılmasını istemediğini sen de başkasına yapmazsan, ya da başkasından duymak istemediğini sen de söylemezsen, istediğin gibi davranış ve sözlere hak kazanırsın. Hak kazanmak elbette adam olmakla yakından ilgili bir durum olduğu içinde önce adam olmayı hak etmelisin. Sonra ben adamım demelisin…
Adam gibi adam olmak deyimi de bunun ispatı değil midir sizce !...
Adamlığımızı ve insanlığımızı kaybetmediğimiz nice günlere diyelim...
BERRIN KORKMAZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.