- 1101 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
HEPİNİZE MUTLU YILLAR...
Yıllar önceydi, hangi yıldı hatırlamıyorum bile Sadece 18 yaşımı doldurmak için can attığımı biliyorum.18 yaşımı doldurunca rüştümü ispat edecektim ya…Rüştümü ispat edince ne olacaksa?Yıllar geçmiş ve ben herhangi bir yılın sonunda rüştümü ispat etmiştim.Ee..ne olmuştu,ne değişmişti benim için?Evet, oy kullanmaya hak kazanmıştım,sonra ehliyet almaya.Peki ya sonra?Sonrası yok,yine eski tas,eski hamamdı hayatım.
Yıllar yılları kovaladı,bu kovalamaca da neler gördüm neler…Sonunda acısıyla,tatlısıyla bu güne geldik.2010’un son günlerini yaşamaktayız.
Toplum olarak bu kadar olumsuz geçen bir yılda,hepimizin şahsi olarak büyüklü,küçüklü sevinçlerimiz de,üzüntülerimizde olmuştur mutlaka.Kimimiz yeni bir yuva kurarken,kimimiz ayrılıklar görmüştür.Kimimiz aileye yeni katılan bir bebekle sevinirken,kimimiz aileden birini kaybetmesiyle üzülmüştür.Kimimiz yeni bir araba almanın mutluluğunu yaşarken,kimimiz işyerini kapatmak zorunda kalmıştır.Kimimiz çocuğunun ilk okula başlaması ile mutlu olmuştur.
2010 dedim ama benim için 2009’un önemi büyüktür ki, bu sayede 2010 daha bir anlam taşıdı…
2009’un en önemli olayı kızımın kep töreni… Her anne gibi benim de,kızım için istediğim en önemli şey, üniversiteyi kazanıp okuması, okulundan başarı ile mezun olması ve hayatta dimdik ayakları üzerinde durabilmesiydi. Üniversiteyi kazanmış,hiç dönem uzatmadan okumuştu. Şükür Yaradan’ıma nihayet hayalim gerçekleşiyor ve mezun oluyordu. Çektiğimiz onca acı ve sıkıntılar o anda meyvesini veriyordu işte.
O gün ben de,kızım da çok heyecanlıydık…Hemen hemen tüm akrabalarımız gelmişti.Anneannesi,teyzesi,dayısı,yengesi ve yeğenleri. Hep birlikte tören alanına gitmiştik. Kızım, cüppesi ve kepiyle karşımdaydı. Tören başladı ve ben kah gülerek,kah ağlayarak töreni izlemeye başlamıştım.Babası ve kardeş ininde yukarılardan bir yerlerden bizi izlediklerini biliyordum. Nihayet törenin, mezun olan öğrencilerin diplomalarını alma kısmına gelmiştik .Kızımın ismi okunduğu zaman,kızımı görmenizi isterdim.Diplomasını almak için hocasının yanına öyle bir gururla yürüyüşü vardı ki…Çektiği onca acıya,yaşadığı onca sıkıntılara rağmen “Ben hayata pes etmedim ayaktayım ve başardım “diyordu.Evet benim kızım başarmıştı.O gururla yürürken ben ağlıyordum “Evet kızım başardın,başardık” diyordum…Koskoca bir şehirde kızımla ikimiz birçok zorluğu yenmiş ve nihayet görmek istediğimiz sonuca ulaşmıştık.Diplomasını aldıktan sonra havaya atılan keplerle tören sona ermişti…Bu manzarayı son nefesime kadar unutacağımı sanmıyorum…
2010 yılına da yeni umutlar, yeni hayallerle girmiştim. Şükür Rabbime hayallerim gerçekleşti. Her anne baba gibi benim de hayallerimin başkahramanı biricik kızım. Okulunu bitirdikten sonra, dalında mastere başladı. Özverili ve çok çalışmasının karşılığı iki yılda yapması gerekenleri bir yıla sığdırmayı başardı. Sonra önemli ve büyük bir sektörde Gıda Mühendisi olarak göreve başladı. Tabi her zamanki gibi, kızım nereye ben oraya mantığını güderek, topladım pılımı pırtımı, kızımla birlikte Bandırma’ya yerleştik. Yıllardır okulunu bitirsin, ayaklarının üzerinde durabilsin diye tek başıma uğraş verdim ve nihayet Rabbim çabalarımı karşılıksız bırakmadı. Şuan için her şey yolunda şükür
Bu gece 2010’u geride bırakıp yepyeni bir yıla 2011’e yeni umutlarımız,yeni hayallerimiz ve ertelenen bir sürü isteklerimizle gireceğiz…Yeni bir yılda bütün umutlarınızın,hayallerinizin gerçekleşmesi dileği ile…Hepinizin yeni yılı şimdiden kutlu olsun.Sevgiyle kalın…
YORUMLAR
Ne güzel bir duygudur kimbilir evladınızın mezuniyeti, hayata daha dik bir duruş ve sağlam adımlarla başlaması.
2009 ve 2010 kendim için pek değişikliklerin olmadığı bir yıldı. Sadece 2010 un son ayının ikinci yarısında yaşadığımız ölüm kederi dışında. Ama hayat devam ediyor. Yeter ki Allah hepimize sıralı ölümler yaşatsın.
2011 den çok umutluyum. Böyle hissetmemiştim nicedir.
Yeni yılda ailenizle beraber size sağlık ve mutluluklar diliyorum
Canım arkadşım, öncelikle yeni yılın güzel ve mutlu geçmesini diliyorum. Annelik öyle vefalı bir meslek ki hiç bir zaman emekli olamıyorsun. Çocuğun neredeyse sen de oradasın. Bu manada, sen takdir ettiğpim insanlardansın. Allah kızına ve sana uzun ömürler versin. tebrik ediyorum canım. Sevgilerimle
geçilen yolların zorluğu
katlanılan meşakatların acıları tabiiki en çok onları yaşayanlar bilir...ama zorda olsa geçmiş gitmiş ve yaşanmıştır.Geleceğe umutla bakabilmek ne güzel.
daha büyük başarılar yaşamak adeta tırnaklarıyla kazıyarak isteklerini elde etmekde öyle
kızınızın zor olanı başarması,bunu yaparken yanında senin gibi psikolojik anlamda tam destek olabilen bir annesinin bulunması da başarısına pay katmış olmalıdır
bu anlamda yazıda anafikir olan geelceğe dönük didlek ve temennilerinizin gerçekleşmesini yeni yılın size ve hepimize sevgi ve huzur getirmesini dilerim.
Tacettin ağabey altınları almış şimdiden.Kızınızın kuracağı yuvada da çok başarılı bir birey olacağına inancımız tamdır..düğününde bir horon oynarız artık...
yeni yılınız kutlu olsun
Hayat böyle işte;kimi,oğlu için,kimi kızı için kimi de kendi egoları için yaşar.
Sana ve kızına mutluluklar diliyorum.
Yalnız canlı olarak şahit olduğum bir konuyu aktarmadan geçemeyeceğim.
Benim korsan satışa çıktığım yerleri sana göstermiştim.İşte tam orada;öğretmen emeklisi bir bayanla sohbet ediyorum.Kadınla iki yıldır ahbap olmuştuk zaten.Bursa'dan Ankaraya tıpta okuyan kızı için gelmiş;ona faydam olsun diye...
Neyse öğretmen hanım,sohbetimiz esanasında ağlamaya başladı.Dayanamadım:
-Niye ağlıyorsun hocam?,diye sordum.
- Boşunaymış,bütün emeklerim,diye hayıflanınca;
- Neden? dedim.
- Benim kız doktor çıktı.Ama ne dedi biliyor musun,senin gibi anneye ihtiyacım yok ve size en ufak bir faydam olmaz!..
Emekli öğretmeni ondan sonra bir daha görmedim.
...düşündüm de aynı şeyler, hepimiz için geçerli.Ben de payıma düşenlerimi çok geçmeden aldım zaten.
Allah,can sağlığı versin ve acılarını göstermesin.
Mutlu yıllar Sevgi. Yazın cümbül cemaat evinde misafirim ha,(Erdeğe gelecem de)
Selamlar.
Sevgi kardeşim önce kızınızı tebrik ederim okulunu başarıyla bitirmiş, işi hayırlı olsun.
Bir annenin evlatlarıyla ne kadar gurur duyduğunu bilirim,Rabbim acılarını göstermesin.
Yeni işi hayırlı olsun.
2011 dünyaya, ülkemize, bütün insanlığa inşallah hayırlı olsun, selam ve sevgilerimle.