Beyaz Türk nedir ?
Soğuk bir Pazar günü , gündüzü geceye nikahlamaya çalışıyordum. Aklıma almış olduğum roman geldi
kalkıp odama gitim. Farjad Farid eşliğinde kitabı okumaya başladım , üçüncü sayfaya geldiğimde
gözlerimin yorulduğundan bıraktım.Evdeki sessizlikten sıkıldım kendime bir sahlep yapıp televizyonla hasret gidermeye çalıştım , kumanda elimde kanallarda gezinirken Haber Türk de
Pakize Suda Van da programına takılıp kaldım. Hiç görmediğim fakat merak ettiğim bir şehir , Van gölünden Gevaş ilçesine ordan Ahtamar klisesine ufak bir gezi düzenlemiş kadar oldum güzel bir program olmuş diye düşünürken oda ne ? Pakize hanım mikrofonu almış Van sokaklarına çıkmış ve halka sorular soruyor…
Soruyu duyduğumda ne olduk değil , ne olacağız değil , ne oluyoruz lan moduna girdim…
Elimdeki bardağı bırakıp hazırolda izlemeye devam ettim…
Uzaktan pala bıyıklı bir amca geliyor, Pakize hanım yakaladı ve sordu soruyu.
Pakize __efendim Beyaz Türk nedir ?
Amca şaşkın şaşkın bakmakta ve cevap…
-beyaz süt , süt zaten beyazdır nediri nedir ?
Anlaşılan amcamız Pakize hanımın Türkçesinden anlamadı…
Pakize hanım ilerledi ve bir ablamızı yakaladı sordu
-efendim Beyaz Türk nedir ?
-valla ben hiç görmedim.
Sırada yakışıklı bir abimiz var soru hazır.
-efendim Beyaz Türk nedir ?
-Beyaz Türk olduğu gibi , esmer var , kumral var ehh arada sarışınlarıda olabiliyor.
Genç kardeşimiz anlaşılan sarışın meraklısı …
Pakize hanım istediği cevabı bulamamış , halk burda ekmek derdinde kimse anlaşılan bu polemiği
Bilmiyor diye açıklama yapıyor , yaklaşık on kişiye sordu genel olarak cevaplar ‘’bilmiyorum ‘’ oldu.
Sırada ufak tefek bir amcamız var .
-efendim Beyaz Türk nedir ?
-biz Türkiye bayrağı altında yaşıyoruz dahada bir şey demiyoruz.
Ahh amcacım ahh zamanında çok tartışmalara girmişsin belli…
Derken arkada her yerinden yalakalık akan bir abimiz seslenmektedir , sesi duyan kamera
Abimize döndü heyecanla dinledim…
-Haber Türk var , Beyaz Türk de sizin yeni proğramınız olabilir mi?
Ne diyelim abimize çok yaratıcısın
Şimdi parkta oturan beyaz saçlı bir amcanın yanında …
-efendim Beyaz Türk nedir ?
-efendim ben Tunceliden geldim misafirim , buraların yabancısıyım bilemeyeceğim.
Yarım saat gülmeme sebep olan cevap , sen çok yaşa amcacım.
Evet haydi rast gele bakalım sırada kim var bir amca geldi bıyıklarını büke büke.
-efendim Beyaz Türk nedir ?
-Beyaz Türk melezdir. Türkler esmerdir fakat annesi Rus yada göçmen olan babası Türk olan çocuklar
Beyaz olurlar annelerine çekerler bunlarda Beyaz Türk olur.
Yuhh be amca dedirten cevap amcanın aklı Ruslarda ne diyelim istediğin olur inş be amca…
Evet en son genç bir delikanlı geliyor …
-efendim Beyaz Türk nedir ?
-batı tarafında sahil boylarında yaşayan, ekmek fiyatını bilmeyen ,zengin kesimdir.
Vaavvv hımmm ne diyelim yine en mantıklı açıklama genç kardeşimizden geldi. Ve program bittiği sırada telefonum çaldı arayan arkadaşımdı telefonu açarken direk
-efendim Beyaz Türk nedir ?
-Orta asyalı safkan Türk olandır…
Cevabımı aldıktan sonra kapattım teli , kendime sordum
Sahi nedir bu Beyaz Türk ?
Taaa eskilere gitti aklım eski Türk filimlerine beyaz Türk onlar olamazdı ? neydi insanlardaki hep
Yandaş bulma , yandaş olmayanı ötekileştirme merakı…
Eskiden sağ, sol olayları vardı hepimiz biliyoruz ki canlar yandı olan insanlığa oldu…
Sonralarda Kürt , Türk bölünmeleri yaşandı Kürtçe şarkı söyle bölücü ol , Kürtçe konuş sınır dışı edilmek zorunda kal , hatta hiç bir şey yapma evinden yurdundan ol göç ettirilmek zorunda kal.
Ne oldu şimdi ? Kürtçe konuşuldu vatan mı bölündü olan masum evlatlarımıza oldu , olan yakılan köylere oldu , sürgün edilen hayallere oldu…
Ne oldu Alevi , Sunni dediler ; böldüler parçaladılar madımakta yaktılar. Yakanlar gururla ‘’biz yakanlardanız ‘’ diyebildiler
Ne oldu baş örtülü , baş örtüsüz dediler ; açıklara kötü kadın , kapalılara örümcek kafalı gözüyle baktılar, kime ne ? kim kapalı , kim açık burda da bölündük yandaş edindik ötekileştirildik…
Şimdilerde statlara bakıyorum bir taraftarlık değilde ; kim karşı taraftan kaç kişiyi yaralayacak yarışındalar. Kim karşı takıma en güzel edebi aşan küfürler savuracakda bizlerde onu alkışlayacağız düşüncesizdeler sporda bile bölünüyoruz…
Sahi neydi Beyaz Türk buda yeni bölünme şeklimiz mi ? yetmedimi bölünmelerimiz , parçalanmalarımız , kırıklarımız daha kanayan yaralarımızı sarmadan yeni bir parçalanma mı ?
Tek gerçek var ki hepimiz HZ Adem ‘in çocuklarıyız ; Türkü , Kürtü , Çerkezi ,Lazı ,Abazası , boşnağı olmadığı gibi….
Sadece iyilik ve kötülük vardır tıpkı şu hikayedeki gibi ;
Yaşlı kızıldereli reisi kulübesinin önünde torunuyla oturmuş, az ötede birbiriyle boğuşup duran iki kurt köpeğini izliyorlardı. Köpeklerden biri beyaz, biri siyahtı ve
oniki yaşındaki çocuk kendini bildi bileli o köpekler dedesinin kulübesi önünde boğuşup duruyorlardı.
Dedesinin sürekli göz önünde tuttuğu, yanından ayırmadığı iki iri kurt köpeğiydi bunlar. Çocuk, kulübeyi korumak için bir köpeğin yeterli olduğunu düşünüyor, dedesinin ikinci köpeğe neden ihtiyacı olduğunu ve renklerinin neden illa da siyah ve beyaz olduğunu anlamak istiyordu artık. O merakla, sordu dedesine: Yaşlı reis, bilgece bir gülümsemeyle torununun sırtını sıvazladı.
- "Onlar" dedi, "benim için iki simgedir evlat."
- "Neyin simgesi" diye sordu çocuk.
- "İyilik ile kötülüğün simgesi. Aynen şu gördüğün köpekler gibi, iyilik ve kötülük içimizde sürekli mücadele eder durur. Onları seyrettikçe ben hep bunu düşünürüm. Onun için yanımda tutarım onları."
Çocuk, sözün burasında; ’mücadele varsa, kazananı da olmalı’ diye düşündü ve her çocuğa has, bitmeyen sorulara bir yenisini ekledi:
- "Peki" dedi. "Sence hangisi kazanır bu mücadeleyi?"
Bilge reis, derin bir gülümsemeyle baktı torununa.
-"Hangisi mi evlat? Ben, hangisini daha iyi beslersem!"
Şimdi düşünün siz hangisini besliyorsunuz ?
YORUMLAR
Benim televizyonla pek aram yok ama dediğiniz gibi pazar günü tesadüfen bu "Lezzete yolculuk" adlı programda halkın nabzını yokluyordu. İlginç bir konuyla "Beyaz Türkler" sorusu soruluyordu. İnanın bana sorulsaydı net cevap veremezdim.
Güzel bir yazıydı.
Şimdi düşünün siz hangisini besliyorsunuz ?
Beyazı, ben herkesin hakında hep iyilik beslerim. Bir de güzel bir atasözü "ne ekersen onu biçersin" sanırım güzel bir cevap oldu.
Teşekkürler Sevgili Öznurcan...
li_la
evet bir çok kişi cevap veremedi zaten...
senin beyaz olduğunu zaten biliyorum devrim can
yüreği sevgi ile dolu olan biri siyah olamaz zaten.
ben teşekkür ederim devrim can
Bu durumda ben de beyaz zenciyim..:)
Beyaz Zenciler şairdir, çılgındır, düş kurmayı ve küfretmeyi severler.. Beyaz Zenciler, mahkum edildiğimiz rezil, yoz televizyon dizilerine benzeyen hayatlardan; eğitim, kariyer, başarı ve benzeri cüce düşüncelerden nefret ederler...Beyaz Zenciler sevgi edebiyatı yapmazlar, severler: Bütün enerjilerini kendilerini garantiye almak için harcayanların hiçbir zaman anlayamayacağı kadar çok severler... Beyaz Zenciler gerçekten 'düzen karşıtı'dırlar, tüm ideallere ve ideolojilere karşı ihanet içindedirler. Onlar toplum dışına atılmamışlardır, orada, 'imkansızın kıyısında öfkeli ve eğri bir hayat' yaşamayı seçmişlerdir..
Harika yazını kutluyorum Sevgili Li_la..
Türk kavramının önüne veya ardına ille bir sıfat veya ekler dizini getirerek yazmayı, bir türlü anlayamıyorum.
Yalnız şunu biliyorum sonuna ek, başına sıfat getirmeden Türk olmayı ve olunmasını çok önemsiyorum.
Beyaz Türk kavramına da, bir kaç cümle ile bir katkı yazarak son vermek isterim, beyaz dediğiniz Türk tipi kriptodur. Hamamın namusunu kurtarma derdinde olan, aymaz ve saymaz tipolojidir.
Aslında, bir nevi ve de bitevi maskelidir: Türkidir, Türkiyelidir, Anadolucudur, belki yine maske kullanarak, belki de bunca üst sınıfsal ve asalak bir aristokrat olarak sömürdüğü Türk ulusunu, nazar boncuğu dağıtmak türü bir yaklaşımla, Türk'ün beyazı olmakla hiçselleşirmekte ve içselleştirmektedir !
Anlamak için zatına, batına, zah(i)rine ve zehrine bakmak ve geniş zamanlı eylemlerinde tutarlılık aramak gerekmektedir.
Yazınızın bütünsel bir aklı ve bilimsel bir ana fikri yoktur, bunu netleştirmeye yönelik olarak, böyle bir katkı yaptım şeklinde anlayın lütfen.
Esenlikle
Göktürkmen tarafından 12/6/2010 9:28:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
li_la
semacımmmm :)
sevinmeliyim seni yanıltmadığım konusunda
teşekkür ederim her şey için , değerli olduğumu
hissettirdiğin için iyi ki varsın
sevgilerimleee
Men dakka dukka....
Her neyse...
Yazınızı hem liberal,hem demokrat,hem türk,hem kürt,hem arap,hem solcu,hem sağcı,hem faşist,hem anarşist,hem komunist,hem mütedeyyin hem .........
işte gözüyle baktım ve beğendim...
Beyaz türk tartışması da mantıksız...O sahil kesimi insanlarını entegre etmek lazımken türkiyede,böyle ayrımcılığa tutmamak lazım insanları...
güzeldi yazınız...
li_la
bakan gözlerinize sağlık :)
bencede çok mantıksız bir tartışma, bende azıcık bu mantıksızlığa
ortak olmak istedim işte :)
teşekkürler RABBİME emanet ol