- 11473 Okunma
- 12 Yorum
- 1 Beğeni
KIZINDAN BABASINA HEDİYE
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ah benim sevgili babacıgım! İçimden dogum günün için yazmak geldı bır seyler sana.Fazla param olmadıgı için çok güzel bir hediye alamayacagım ama belkı bu anlattıklarımla senı daha fazla mutlu ederim. Ayrıca belirtmeliyim ki yazdığım her şeyde olmam gerektigi gibi samimi olacağım .
Sen göbüşü geniş, yumuşak ve yastık gibi şefkatli , yüzü güleç, şakacı, çogu zaman argolu sevgi sözcükleri kullanan, sert olmaya calısan ama beceremeyen , fedakar, uykucu, uyuşuk, kara gözlü, geniş yüzlü, fanatik hatta holigan, namuslu, arkadas gıbı olan ama babalıgından ödün vermeyen ve çizgisini daima koruyan koskoca yuregı olan yakısıklı bir babasın.
İçinde olan her duyguyu rahatlıkla dışa vuran ve bundan asla cekınmeyensin.Çevreden gelebılecek tepkıleri yasamının bir parcası etmeyen tek gayesi ailesi olan bulutlar kadar güzel ,deniz kadar huzur veren bir resımsın.
Ben ailemi seçemedım ama Allah bana seçimimi sorsaydı sanıyorum seni babam olarak seçerdım.Allah bilen ve büyük olan oldugu için sormadan böyle yapmış. Ona ne kadar şükretsem azdır.
Sana ve bir parcası olduğum aileme dair küçüklügüme ait pek bir şey hatırlamıyorum. Bundan kastım ilkokula kadar süre ha. Sen şimdi bu kagıdı okurken gıcık gıcık gülüp sankı şimdi cok buyuksun dıyeceksın. Dua et baba yanında degılım şimdi yoksa o aslan yelesı gıbı olan bıyıklarını yukarı dogru cekerdım . Durum böyle olunca sende hemen bak şimdi dövecem senı haa der ve dik dik yüzüme bakardın demi…
Neyse nerde kaldık? Haa küçüklük diyordum. İşte dedım ya cok bir şey hatırlamıyorum ama fotograflardan anladıgım kadarıyla senin bir melegin olmuşum. Benim üstümü bile bile çikolata ile kirletip bir dünya fotograf cekmıssın vb. Bu ilginç zevk nerden geliyor anlamadım. Bu arada o fotografları cekerken annem sana nasıl kızmıştır… Unutmadan dıyeyım cıkolatayı anladım sayılır ama yanaklarıma neden sen recel sürüyordun amacın benımle oynamak mıydı yoksa annemı delirtmek mi?.. Seni fena adam seni.
Bana on dokuz yıl boyunca hep böcek dedın bu arada. Artık ben böcek degılım büyüdüm bana artık mesela prenses dıyebılırsin babişko. Bak farkettım ne prensesı be falan dıyorsun kızıyorum haaaa.
Neyse devam ediyorum ben dört yasındayken sende yirmi bes yasındayken benım dünyama bela senın dunyanaysa benım kadar olmasa bile bir ışık girmiş. Işık demeye bin şahit gerek yaaa. Halit bey dogmus . Ama sen yıne biriciklik yapıp benım papucumu dama atmamıssın hatta ona yenı bır papuç biçmissin . Ya sen ne koca yureklısın yaaa.O cocugada demelı senın degerını bılmelı. Sende onu şımartma onun yanında benım cocuklarım pırlanta deme cunku pırlanta sadece benım babacım. Tamam tamam kızma şaka bunlar sımdı bana kedı ona köpek dersın. Sana bak acık dıyorum babacıgım ben onu ve canım aılemı coook sevıyorum .
İşte bebişlik dönemı boyle gecmıs . Sankı yavas yavas büyüyor muyum ne ?. Evet evet büyüyorum aklımda masmavı önlugum, beslenme cantam ve senınle yuvarlak masada calıstıgımız matematık derslerı var.
Sen hatırlıyor musun bılmıyorum ama bazen ben anlattıgın dersı anlamadıgımda bana cok kızardın. Gerçi bende anlamamazlık olmaz sen anlatamıyordun ya neysee. O ders anında bana kızdıgın zaman sana gıcık olmuyor degıldım bak bunu şimdi ıtiraf edeyım. Şimdi ki gücüm olacak gösterirdim ben sana . Bak şimdi bunu yazarken gülmekten ölüyorum ya. Baba hatırlıyor musun o sayı dogrusunu falan?. Hanı anlatıyordun ya cıkarma ıslemınde Cin Ali elmaları dusurur yanı eksıltır toplama ıslemınde elmaları toplar falan der yanı derslerı kendınce guzelleştirirdin yaa bak bu aklıma geldı..Neyse arada bagırıp kızsanda ıyı bır ogretmen olur senden.Zaten sen kızınca ben aglamaklı olurdum, sonra senın sefkat damarların kabarırdı yanagımı sıkar, gonlumu alır, daha sakın anlatır ve sonra soru sorardın , bilirsem gofret alırdın.Yanı bı gofrete kandırırdın beni.Tam fotograflık anlarmıs yani.
Bu önemlı oldugu için ekleyeyım dedım. Baba sen hemen hemen her gece bızı öpmeden yatmıyorsun . Ancak kızgın oldugun bazı geceler hariç. Ben seni kızdırınca yanı üzünce kolay kolay yatamıyorum ve genelde senın gelmenı beklıyorum genelde gelıyorsun ve ben uyuyormus gıbı yapıyorum. Sen benı öptügünde rahatlıyorum ve yavas yavas uyuyorum. Daima o sevgı dolu öpücüklerini eksık etme tamam mı. Nerden aklıma geldı bılmıyorum ama söyleyeyım dedım….
Sabahları okula gıderken kardesımın saclarını tarar benımkılerı de örerdın. Sankı anneme nispet yapıyordun ben daha ılgılıyım dercesıne. Sen az fena degılsın ha. Bızım ustumüzden Hatun Hanıma siyaset yapardın. Seni seni…
Velhasıl ilkokul bu ve buna benzer milyon olayla sürüp gitmiş. Az daha büyüyüp ortaokula baslamış senin bu cadı kızın. Ortaokulda yıne senın okuluma sık sık gelme alıskanlıgın devam edıyordu hatırlıyorum. Hatta ogretmenlerıme etı sızın kemıgı benım dıyordun. Servet Hocada senınle samımı oldugundan en ufak bır seyde kulagımı koparırcasına cekıyordu . O zaman hem sana hem ona gıcık oluyordum . Bu yetmez gibi bana pişkin pişkin bakıp babana selam söyle derdi. Ben o sinirle sana cok sey dıyordum zaten . Neyse ya kızma baba kötü bir şey demıyordum ama valla ne yalan söyleyeyım sana deli oluyordum.
Ortaokulda geciyordu böyle yavas yavas. Amcamın vefatı aklıma gelıyor ortaokul yıllarını düşününce. Hatırlatmak dogru olmaz belkı ama madem hatırlattım devam edeyım o zaman. Senın agladıgını ilk o zaman görmüştüm baba. Dedeme sarılışını, gözlerınden akan yaşların bir deniz olusturmasını asla unutamıyorum. Kardesım , Ahmet’ im, aslanım demen. İçmeseydın şu zıkkımı dıye haykırısın ve sıgaraya lanet okuyusun aklımda baba. Hele bana sarılıp gıttı canımdan bır parca kızım deyısın sankı şimdi olmuş gıbı aklımda. Benı sarıp, koklayıp, oksayıp hadi annenın yanına git kızım burada kalma etkılenırsın deyısın var yaa. Oooof sen hıc aglama baba sen hep gül . Sana gülmek yakısıyor . Amcama ettıgımız dualar ınsallah ulasmıstır babacım.
Ömür bu ya baba acı bitmez . Kardesımın hastalıgı, gecırdıgın trafık kazası senı cok yordu bıraz hayattan soyutlanmıstın artık. Eskısı gıbı gülmüyor ,o her gece gıydıgın mavı cızgılı komik esofmanın benı neselendırmıyordu. Kaç gece agladım senın ıcın baba . Kac kere yastıgımı yamyaş ettım . Senı cok özlüyordum yanımda olmana ragmen. Hep dua ettım Allah’a senı eskı halıne getırsın dıye ve sonunda kabul oldu dualarım . Yepyenı bir güneş senın hayatını degıstırdı . Eskısınden daha çevik bir Kerem oldun . Gülşenimiz geldi hayata. İyi ki geldin bıcır kız iyi ki yetiştin imdadıma. Babamı bana verdıgın ıcın az oynamadım senınle haaa. Neyse Gülşenciği bırakalım şimdi.Lısenınde bır bölümü bıtmıstı bu zaman zarfında .
Sen her halınle kendını gelıstırıyordun aılen ıcın hep en iyisni arastırıyordun. Sagolasın babacım .Şimdi lise son sınıfa gıdıyorum bıldıgın gıbı. İçim huzur dolu gonlum rahat, ferah ve korkusuz. Arkamda, kalbımde ,yanımda sen varsın. Benimle eskıden oldugu gıbı vakıt gecırıyorsun bır an bıle benı yalnız bırakmıyorsun. Benımle ve kardeslerımle sankı tekrar cocuklugunu yasıyormusçasına vakıt gecırıyorsun. Fenerbahce maclarında evımızı sarı lacıverte ve gonlumuzu neseye boguyorsun. Ellerını asla bızden ayır muyorsun.
Seni çok sevıyorum kara gözlü kuzucukcugum. Sen babaların bir tanesısin. Aksam hedıyenı verecegım ha sımdı heyecan yapma ıkı paragrafla işi ayarladı dıye. Bu arada ınsallah yazdıklarım gönül teline dokunmustur.
Ben hıc ellerımı acıp havuzun ıcınde gunesı yakalamaya calısmadım. Cunku gunes bana hıc yansımadı . Çünkü babacım sen güneşi hep yuregıme serdin. Dogum günün kutlu olsun babacım . Ellerınden öpüyorum…..
NOT—BABA BUNLARI BILE BILE BILGISAYARINA KAYDETTIM CUNKU DUDAKLARIMDAN BÖYLE DÖKÜLEMEZDİ…
Kızın …
07.05.2010
MUHAMMED MANAP
YORUMLAR
çok içten yazılmış bir mektup
ama okurken gözyaşlarına baoğıldum çünkü benim babama olan duygularımı yansıttı ve ona aşık bir çoçuktum
çok erken yaşta kaybettim..
ona mektup yazamadım..ama hala çok seviyorum ve özlüyorum
kutluyorum, alkışlıyorum...sevgilerimle..
Muhammed MANAP
Candan kutluyorum, babalarımızı kaybetmeden bunları söylemek en değerlisi......
Candan öte babasını 10 yıl önce kaybeden doğum gününe 2 gün kala onu herşeyden çok özleyen 52 yaşında bir kız çocuğunu çok duygulandırıp babasını yad ettirdi yazınız .
Özellikle teşekkürler yüreğinize sağlık
Muhammed MANAP
Evet, böyle duygulu bir mektubu okuyup da duygulanmamak ne mümkün...
Sanırım bir babanın evladından alacağı en kıymetli mektuplardan birisiydi az önce okuduğum.
Değerli yazarını gönülden tebrik ederim.
Muhammed MANAP
Babasını çok seven bir kızın duygu dolu mektubu.Okurken istem dışı gözyaşlarım, yağmur sağnağına dönüştü.
O kadar içten ki, kıskanmadım desem yalan olur.Babamı onüç yaşımda kaybettiğim için, hiç böyle baba kız diyaloglarımız olamadı.
Tebrikler güne gelmeyi çok hak eden bir yazı, saygılarımla.
Muhammed MANAP
handan akbaş
Ben babaanne oldum üç torunum var, fakat ne zaman baba kız konu olan bir yazı okusam çok etkileniyorum.
Siz henüz hayatın başındasınız, inşallah sizin de çok hayırlı çocuklarınız olur, benimkiler gibi, selamlar.
Muhammed MANAP
Muhammed MANAP
Yine burada seçki kurulunu kutlarım öncelikle, böyle güzel yazıları bulup güne getirdikleri için. Yazarımız çok anlamlı bir mektup yazmış, cümller akıcı sıkmıyor. Bir babaya söylenebilecek en güzel sözler. İşte kalemin gücü burada, yazının altındaki notta saklı; BABA BUNLARI BILE BILE BILGISAYARINA KAYDETTIM CUNKU DUDAKLARIMDAN BÖYLE DÖKÜLEMEZDİ…
Kızın … Yüzüne karşı söyleyemediklerimizi sayfalar dolusu söyleyebiliriz. Tabi bu da yetenek işi, tıpkı yazarımız gibi.
Güne düşen yazının yazarını kutlar, başarılarının devamını dilerim.
Saygı ve sevgimle...
Muhammed MANAP
En pahalı hediye, böyle bir sevgi mektubunun yanında inanın sönük kalacaktır. Güneş kadar sıcaktı. Tebrik ederim. Saygılarımla..
Muhammed MANAP
Aysel AKSÜMER
Muhammed MANAP
Yazınızı, güne düşmeden önce, okumadığım için özür diliyorum. Oldukça kalabalık ailemizde böyle şeyler olabiliyor..:-) Güzel ve samimi bir mektuptu. Kızından babasına yazılmış olması özel kılıyor mektubu. Ne mutlu babaya. Özellikle finali..
"Ben hıc ellerımı acıp havuzun ıcınde gunesı yakalamaya calısmadım. Cunku gunes bana hıc yansımadı . Çünkü babacım sen güneşi hep yuregıme serdin. "
Küçük bir uyarı; paragrafları ayırın. Okuyan için daha keyifli olacaktır. Kutluyorum. Saygılar.
Muhammed MANAP
Eser Akpınar
Baba olduğunuzda neler yazacaksınız kimbilir? Bu da ayrıca tebrik edilecek bir durum...Yüreğinize sağlık.
Muhammed MANAP
Son derece samimi ve özgün bir mektup. Sevginin ve hissedilen merhametin satırlar boyunca dolu dolu hissedildiği özgün bir eser. Peşini bıramazsa gelecek için önemli bir değer olduğunu düşünüyorum. Elbette yazın dili samimiyetini kaybetmemeli fakat mutlaka kurallarına uygun yazmayı öğrenmeli. Tebrik ve saygımla...asran