- 2618 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
ÖMRÜMÜZ VE MEVSİMLER!!!
Sıcak günler yerini hızla sonbaharın, serin ve rüzgarlı havalarına terk ediyor. Güneş yazın yaktığı gibi göndermiyor sıcaklığını.
İnsanlarda da mevsim değişikliğinden olsa gerek, bir hüzün ve bezginlik, ümitsizlik hakim.
Bu duygu, sitemizdeki birçok şiir ve yazıda ana tema. Yüreklerde hüzün, bedbinlik hakim, diller hazan çağırıyor.
Düşündüğümde insan yaşamı bana her zaman, mevsimleri hatırlatır.
Sıkıntılı hamilelik döneminden sonra, bir annenin bebeğini dünyaya getirmesi….O bebeğin çok ihtimamlı bakımlar sonunda mama yiyip, oturmayı, yavaş yavaş yürüyüp konuşmayı öğrenmesi.
Bir bebeğin saf ve doğal hali, güzellik ve tazeliği size de ilkbaharı anımsatmaz mı?
Soğuk günlerin ardından, yenilenen ve filizlenen tomurcuklarla yeni bir sayfa açan ilkbahar, ne kadar da minik bebeklerin masum güzelliği ve tazeliğini çağrıştırıyor!
Kışın ölü gibi olan ağaçlar, baharların açmasıyla, nazlı gelinler gibi gözlerimizi şenlendiriyor.
Ayni bir bebeğin büyüyüp, gelişmesi gibi, dallarda baharlar olgunlaşıp, meyveye duruyor.
Sıcakların artmasıyla olgunlaşan meyveler, insanların evlenip de çoluk çocuk sahibi olmasıyla doğru orantılı.
Dalların meyvelerle bereketlenmesi gibi, insanoğlu da evlat sahibi olarak ailesini geliştirip, mutluluğunu artırıyor.
Yaz ayları meyvelerin olgunlaşması gibi, insan da hayatının olgun dönemini yaşıyor.
Çoluk çocuk büyüyüp bizler orta yaşlara ulaştığımızda, hazan sinyallerini vermeye başlıyor.
Torun torba yetişip, onların mürüvvetini görmek nasip olursa, ömrümüzün sonbahara rastlayan kısmına denk geliyor.
Ömrü uzun olup, çok uzun yaşayanlar sayı olarak fazla olmasa da, yetmişbeş seksenli yaşlara kadar yaşamak, ömrümüzün kışına denk geliyor.
Dünya kuruldu kurulalı bu düzen böyle devam ediyor. Bizler yaşlanıp bu hayattan ayrılınca, soyumuzdan gelenler yeni baharları dünyaya getiriyor.
Dürüst bir insan, Rabbine layık kul, Habibine layık bir insan olarak ömrümüzü geçirmek, vatana millete hayırlı evlatlar yetiştirmek, mevsimleri andıran hayatımızı boşa geçirmediğimizi bizlere gösterir.
Sonbaharın hüznü bizleri sarsa da, ömrü yetenler yeni baharlara kavuşurlar inşallah.
YORUMLAR
Nasıl ki;
Çiçek renk renkse
İnsanda öyle işte
Her rengi barındırır içinde...
Gün gibi güneş gibi
Aydındır bazen...
Kara bulut ve gece gibi
Karamsardır bazen...
Yağmur yağar dağılır karabulut
Gecenin sonu aydınlığa mahkûm...
Ve kışın sonu bahar
Değişen mevsimler gibi insanda öyle işte....
Bir siirimin bir bölümünü yazmak geldi icimden.Farkli acilardan bakilir bu güzell yaziya yine.Insana ne imkansiz geliyor cocuklarinin evlenecegi sanki hic büyümeyeceklermis gibi.Biz nasil gittikse onlarda gidecek bir yuva kuracak evet.Ömrün uzunlugunu tabiiki Allah bilir de yinede insan olarak sevecenlik ile dürüstlügü birakmayip vicdani rahatligin verdigi huzur ile ömürler daha da uzun olur gibime geliyor.Sonucta iyi bakilmis olan bir bahce gibi iyi bakilmis bir ruhun sahibi de hayattan daha cok sey alabiliyor.Degisik duygulara iten bir yaziydi her zaman ki güzelliginde.
Yüregine saglik sevgili Handan begeniyle okudum yine.
Sonsuz sevgimle
hicbitmez tarafından 9/23/2010 2:13:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Selam ve sevgilerimle.
Allah razı olsun; hatırlatma olarak alıyorum yazıyı. Etrafımızda gerçekleşen her şeyin oluşumu belli sebeplere bağlı. Ve yine 'sebepler' nedeniyle çevremizdeki mucizeleri göremiyoruz. Gölgenin güneş nedeniyle oluşması düşüncesi gibi, her şeyin bir başka 'şey'nedeniyle oluştuğu mantığı, çevremize alışkanlık gözüyle bakmamıza sebep oluyor. Bu ülfet de insanı gaflete sürüklüyor.
Her aşaması mucize olan insanın meydana gelişi normal karşılanıyor. Ama o bebek aniden konuşup yürümeye başlasa; aklımızın ihtiyarı kalkar. Ancak Allah, yılları sebep olarak yaratıyor ve yaşlanma olağan bir durum oluyor. Sebep kılınan yıllar, mevsimler, aylar, günler, saatler, dakika ve saniyeler aslında kaçınılmaz sona doğru akıyor. Allah, sebepleri değil sonucu düşünebilenlerden olmayı nasip etsin inşaALLAH...
handan akbaş
Doğa ve insan yaşamı arasında harika bir parelellik kurmuşsunuz. Ve resimde en az yazınız kadar güzel.
Tebrikler Handan Hanım
handan akbaş
handan akbaş
cANIM BENİM, MEVSİMLER DE HAYATIMIZIN EVRELERİ GİBİ. TEŞEKKÜR EDİYORUM BU GÜZEL Yzı için. sonsuz sevgilwrimle
handan akbaş
handan akbaş
handan akbaş
Sevgili Handan, ömrümüzün ve mevsimlerin baharını kışını ne güzel anlatmışsın. Mevsim sonbahar olsa da Allah'dan sağlık isteyeip kışa hazırlıklı girelim. Ömrümüzün kışında köşelere yatıp kapılara bakan kullarından eğlemesin Yüce Yaratan.
Sevgimle...
handan akbaş
Sevgili arkadaşım hayatı ne kadar güzel anlatmışsınız hem de örneklendirerek...Aslında bazen baharda kışı yaşarız bazen de sonbaharda yazı. Mevsimlerin ruhumuza mutlaka etkileri oluyor ama her mevsim Allah sağlık, mutluluk ve ağız tadı versin inşalllah,
Ben alkışlıyorum düşüncelerinizi ve her zaman söylüyorum sayfanızda olmayı çok seviyorum. Sevgilerimle arkadaşım.
handan akbaş
Sizin yazılarınızı da okumak her zaman beni mutlu ediyor, sevgilerimle canım benim.