- 1183 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
namı diğer Kasacı Fahri
Kasacı Fahri ile bir söyleşi yapmak ,bunuda okuyucularımıza ,merak edenlere sunmak içimden geçti.onu evinde ziyaret ettim.kapıyı açtığında çok sevecen ve canlı bir kişiyle karşılaştım.her zaman böyleydi ,ama bugün nedense daha enerjik göründü bana.
işte söyleşi.
OZAN AZADİ:bize kendinizi tanıtır mısınız?
KASACI FAHRİ.:adım Fahrettin Güneş .21 Haziran 1957 ’de İstanbul,Eminönü’nde, şimdi bazıları zor inanıyor, şehirhatlarında
çalışan bir gemide bu çileli dünyaya gelmişim.nasıl oldu diyeceksin.o zaman Süleymaniye Esnaf Hastanesinin yanında oturuyoruz.babam annemle karşıya Göztepe’ye geçmek için Eminönü’nde vapura biniyor .vapur daha yolu yarı etmeden annemin doğum sancıları başlıyor.yani beklenmeyen erken bir doğum benimkisi.hani derler ya dokuz ay nasıl durdun be adam ananın karnında.işte ben durmadım.(gülüyor)
OZAN AZADİ:ne işyapıyorsunuz Fahrettin?biraz bize hayatınızdan bahsedin.
KASACI FAHRİ:efendim benim asıl mesleğim elektirik tesisatçılığıdır.ama bunun yanında balıkçılık,sinemada makinistlik,boya badana,bilet satıcılığı,elektronik eşya pazarlamacılığı, manifaturacılık,figüranlık,yönetmen yardımcılığı gibi çok değişik işlerim vardır.ama Galata’da Kasacı diye ünlendim.sen bilirsin.
OZAN AZADİ:evet Fahri.öğrenim hayatınızdan bahseder misiniz ?
KASACI FAHRİ:üniversite 2’den terk.1975 ’te Mimar Sinan Üni.Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nden terkim.
1967.ilkokul vezneciler ilköğretim.1973 ortaokul haydarpaşa endüsrtri meslek lisesi.yani elektirikçiliğim ordan okuldan mektepliyim(gülüşmeler)çok iş değiştirdiğim gibi çokta taşınmışızdır.semt semt İstanbul.
OZAN AZADİ:ilginç ve farklı meslekler.edebi yönünüzde var biliyorum ,aynı zamanda resim yapıyor ,bazı dergilere çizgi romanlar yazıyor ve çiziyorsunuz.bu kadar yeteneği nasıl taşıyorsun kasacı?
KASACI FAHRİ: bu Tanrı vergisi.özel bir çabam yok hiçte olmamıştır yani.yaşam koşulları içinde kendiliğinden gelişti.babamda biraz öyleydi.yani farklı işlerde oda çalışmıştır.yazarlık ve şairlik ondada vardı ama o okumamıştır ilkokuldan sonra. çok zeki biriydi.
OZAN AZADİ:size Kasacı diyorlar, neden Fahrettin demiyorlar?
KASACI FAHRİ:bazı insanlar yaptıkları işlerle anılır.adı bile unutulur gider.var böyleleri.tarihte şimdi bile.işte her sınıf ve meslekten.kimisine o lakap oturmuştur.kimisine kötü bir şey olarak kalmıştır.o kişi bunu hiç hazetmemiştir.ama ben hiç gocunmadım.galata esnafının verdiği bir isim bu bana.özelikle cafer amca çok söylerdi.ta lise 1.sınıftayken. Galata’da Hoşgil Kırathanesi var. sen geldin mi bilmem.
OZAN AZADİ:yok hiç gelmedim.eski midir o yer?
KASACI FAHRİ:oo çok eski hemde babamın zamanından ta.orda babamı tanırlardı.saygın bir yeri vardı.İstanbul efendisiydi babam.okumadı ama kendini yetiştirdi.bilge bir insandı.işte onun arkadaşlarından Ali Rıza amca var.ya bu senin oğlana biraz ihtiyacım var.derken beni alıyo götürüyo.ev büyük o eski İstanbul evlerinden.zemin kat koca bir salon.bir sürü kasa.lafı uzatmayalım.işte senin iş diyor Ali Rıza amca.ne iş diyorum.
şu kasaları görüyon mu?
eee.
onlar çakılacak Fahrettin
hoppala.ben ne anlarım kasa çakmaktan Ali Rıza amca.hem benim haftaya sınavlarım var.çalışmazsam asıl o zaman çakarım.beni dinlemiyor.oturuyoruz, çakıyoruz kasaları.işte sonra a rkadaşlar babama soruyorlarmış Fahrettin nerde filan.o da gülüyor kasa çakıyor,kasa çakıyor diyormuş.bizimkiler babama bön bön bakıyor bir şey anlamıyormuş.kahveye geldiğimde Cafer Amca
ooo bizim "aslan kasacı" geldi demesin mi.sonra arkadaşlara macerayıda anlattım.ondan sonra oldu adım Kasacı Fahri.tabi o zaman rekor bir zamanda işi bitirdiğimden takdir ve ödülde kazandım.işte yine bazen yapıyorum bu işi biliyorsun
OZAN AZADİ:Hazarfenler var ya.
KASACI FAHRİ:ne olmuş o zıpırıklara.
OZAN AZADİ:yok yok bir şey Kasacı.neden onlarla senin aran limoni.
KASACI FAHRİ:sana ne.
OZAN AZADİ:hadi son soru Kasacı.bunuda yanıtla başka soru yok.biliyorum konuşmayı sevmiyorsun, ama okuyucularımız seni merak etmişler.soruyorlarmış kim bu Kasacı.
özeliklede Hazarfenler’le olan maceran.
KASACI FAHRİ:tamam ama son soru ha.söyleşi dedin başımın etini yedin.bugün benim limitimi doldurdun Azadi.akşam kahvede ağzımı bıçak açmaz senin yüzünden.ben bu kadar konuşur muyum ya birader?neyse hazarfenler biliyosun bunlar külhanbeyi ama nerde eskinin külhanbeyleri.benim zamanımın.Şehzadebaşı’nda,Beyazıt kahvelerinde,Veznecilerde,Eminönü’nde ne kabadayılar vardı.ben çocuktum hatırlıyorum.şimdi(2010 ağustos)onlar gibisi var mı?ben vereyim cevabı:yok tabiki.sen de bilirsin ama sen o sıralar burada değildin.yani senin askerlik çağında hiç yoktu bunlardan.ben şimdi senden şimdi senden yaşça büyüğüm.İstanbul tecrübem çoktur.
OZAN AZADİ:eyvallah Kasacı doğru
KASACI FAHRİ:dur lafımı kesme(kızıyor)töbe töbe.
OZAN AZADİ:tamam tamam özür olsun
KASACI FAHRİ:dediğim yıllar 1965 ’le 1975 arası koçum.ne namlı kabadayılar vardı İstanbulda.ama görsen bunlarla aralarında dağlar kadar fark var .bu Hazarfenler ,Galata’da nam salmış.ama bizim bu taraflarda onlara papuç bırakmazlar.en başta ben.bunlar benim torunum yaşında.ama duyduğuma görde en namusluları bunlarmış.ben anlaşamadım işte.çok yavan ve çiğ geldiler bana.biliyon işte kahvede onları iyi haşladım.sonra çok özür dilemişler.biz densizlik ettik ,Baba bizi bağışlasın filan diye.adamlarından birini göndermişler evime geldi.bilirsin ben yanlız yaşıyorum.neyse okuyucular bilsin. kahve yaptım,içtik.görsen ipince bir çocuk .yaşını sordum.19.oğlum senin ne işin var bu şebekeyle.daha çocuksun filan demeden.bizimki başladı saymaya özellliklerini.tamam tamam dedim.tamam yavrum.ama reise söyle bir daha bizim mekana gelmesinler o kadar.
bağışladın mı dedi.bağışladım dedim.ama dediğim gibi.elimi öptü.işte bu.adını bile sormadım.dahada görmedim.ben gelince kahveye ,toz oluyorlarmış duydum.yani bu kadar işte.işim olmaz onlarla.beğenmiyorum tarzlarını.
OZAN AZADİ:zaten çok kimse sevmez kabadayıları.bizide işte yemeğe davet ettiler ,gittik.yoksa bizimde işimiz olmaz Kasacı.yanlış anlaşılma oldu filan dediler.
KASACI FAHRİ:tabi olabilir.başka sorun var mı?e daha yemek yapıcam .istersen kal.
OZAN AZADİ:sağol
Kasacı.evden beklerler.söyleşi için sağol.vaktini aldım.
KASACI FAHRİ:bir şey değil Azadi.şiire devam.
OZAN AZADİ:tabikide Kasacı.her zaman.en iyi okuyucum sensin zaten.
KASACI FAHRİ:öyle olcam hep.
OZAN AZADİ:hoşçakal
KASACI FAHRİ:hoşçakal.