- 731 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
SÜRÜCÜ KURSLARI-1
Önümde, direksiyondaki sürücü adayı bayanın elimdeki devam listesine bakıyorum; hiç devamsızlığı yok.
Sürücü kurslarıyla ilgili çok şikâyet var adaylardan.
Çalı dibi dövüyorum:
“- Bayan, burada iki gün kursa devam etmediğiniz gözüküyor. Önemli bir probleminiz mi vardı?”
Usulden ortadaki dikiz aynasını düzeltirken cevaplıyor:
“- Evet. Kayınvalidem hastaneye yatmıştı.”
“- Geçmiş olsun. Buyurun, hareket edebiliriz.”
Vitesi geçiremiyor.
“- Sanırım bu otomobile yabancısınız.”
“- Evet, ilk kez biniyorum. Kendi arabamızla, eşimle çalıştık. Onda acemilik yapmıyorum.”
“- Pekiyi. Sağınızdaki öğretmeninizin adı ne?”
Dönüyor, ilk kez görmüş gibi soran gözlerle bakıyor. Sonra dikiz aynasından, “Bu sorulara ne gerek var?” dermişçesine bana bakıyor.
Gereğini ben biliyorum.
Sürücü adayı, çalıştığı otomobil ve direksiyon öğretmeniyle direksiyon sınavına girmek zorundadır.
“- Tamam, inebilirsiniz,” diyorum.
İnip inmemekte az tereddüt ettikten sonra iniyor.
Sıradaki biniyor. Yağız bir delikanlı.
“- Haydi, gezdir bakalım bizi,” diyorum.
Eskişehir girişinde, sınav yolu topu topu 2 km. ya var, ya yok.
Anayola çıkıyoruz. 200 m. ileride trafik lambası var.
“- Trafik lambasından ‘U’ dönüşü yapacaksın,” diyorum.
Yavaşlıyor. Kırmızı yanıyor. Delikanlı hiç oralı olmayıp, burnunu sokunca:
“- Kırmızıda geçilmeyeceğini bilmiyor musun?” diyorum; zınk duruyor. Sol tarafımızdaki trafik levhasında ‘U’ dönüşü yapılamayacağı var. Ama delikanlı sola dönüş sinyalini yakmış.
Arkada kalmış trafik lambasının yeşile geçip geçmediğini görmek için başını geriye çevirip, görmeye çalışıyor. Elbette göremiyor.
“- Öğretmeninle yer değiş,” diyorum, daha ileriden sınavın başlangıç noktasına geri dönüyoruz.
26 sürücü adayından 4 tanesi 70 ve üzerinde puan alabiliyor.
Daha sonraki değişik sürücü kurslarının aday sürücülerindeki başarı oranı da aynı.
Ve bir partiden milletvekilliğine adaylığını koyup da kaybeden, bunun üzerine Millî Eğitim Müdürü koltuğu verilen kökeni avukat olan amirim beni arıyor:
“- Müdür Bey, sürücü kurslarından hakkınızda şikâyet var.”
“- Yani?”
“- Biraz toleranslı davranamaz mısınız?”
“- Müdürüm, trafikte tolerans olmaz. Siz, çıkardığımız dergiye onları sponsor yapmasaydınız beni şikâyet etme cesaretini kendilerinde bulamazlardı,” diyorum.
Sonrası mı? Sonrası gelecek bir başka yazımda…
Yüksel ÖNAÇAN
Günlük basılan yerel gazetedeki köşemden.
www.bizimkaradeniz.com.tr
YORUMLAR
:)
Çok güzel bir yazı dizisi başlatmışsınız. Ancak şimdi gördüm ve takibindeyim...
Saygımla...
Kaleminize sağlık...
Yükselenyıldız
Eskiden kabahatı yolların yetersizliğine bulurlardı. Şimdi yollarımızın çoğu AB ülkelerinin çoğundan iyi.
Terör bu kadar can almadı.
Şehir içinde bile 100km gidiyoruz ve polis öylesine kanıksamış ki arkasından bakmakla yetiniyor.
Haydi kendin gebermek istiyorsun; ya karşındakilerin suçu ne..
Aslında cinayetle yargılanmaları gerekir trafik kazası yapanların.
İlginize teşekkürler, saygı öncelikli sevgiler.
Paranın yüzü sıcak
Parayı verdimmi ehliyetini seyyar satıcıdan bile alıyorsun
Kursla kim uğraşıcak bu havada
Paran varya bitti
İki direksiyon dersi ,hemen trafiğe çık /yıllarca yollardakiler cabası değilmiş gibi trafiğin/ birde sen keşmekeşlik yarat
Her şeyin usulüne göre olması lazım gelir
Dikkat-azim/ güven gerisi zaten gelecek...
Saygılar ve selamlar ile
Yükselenyıldız
İyi de karşıdaki, kaldırımdaki, otobüs durağında bekleyenin canı ne olacak? Onların suçu ne ki?
Türkler hızlı ata binermiş ya; şimdi de aynı hızı yine yapmak istiyorlar.
Neymiş efendim:
"-Can pazarlığı yaşandı."
"-Gözyaşları sele döndü."
"-Gerdeğe giremeden öldüler."
İlginize teşekkürler, saygı öncelikli sevgiler.
Kurs bitti kardeşim birde özel ders alma gereği duydu, derken ayarladık gidiyoruz bütün pedallar öğretmen sıfatıyla olan kişişnin ayakları altın da mevcut sürekli müdahale ediyor...Kardeşim kızgın bırakmıyor ki süreyim ...Aslında müdahale öğrenmeyi kısıtlayıp dersi uzatmak yani ucu hep maddiyat...Gözün çıksın maddiyat:))
Ne olacak bu hal bizden ne vakit uzaklaşacak...
Parayı alt edecek bir değer aranmakta!!!
Yazınızın içeriği heryeri kasıp kavuruyordu. Şimdilerde artık bu hükümet hedefi tutmuş yol almakta, bize düşen gözetleyip yanlışda uyarmak...Tıpkı sizin gibi...Hepimizin bu vatan; öyleyse tepkimiz olumlu olsun kardeş kardeşi uyarırken gözünü çıkarmadan yüreğini deşmeden kötüye karşı iyilikle yol alarak diyorum, çok konuştum, yüreğimin bütün suç af edersiniz bilirim...Bütün şımarıklığım va aşırılığım bundan olsa gerek...Sevgiyle kalın...
Yükselenyıldız
Yükselenyıldız
Yazılan yazı ya uyarıcı olmalı yada eğitici olmalı. siz devamsızlığını nasıl anladınız.
mehmet talip bilgil tarafından 8/5/2010 1:52:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yükselenyıldız
Söz konusu sürücü kursun pek çok adaya direksiyon eğitimi vermediğini biliyorduk.
Oysa tüm adayların eğitim saatlerini doldurduğu elimizdeki fişte yazıyordu.
Dikkat ettiyseniz, "çalı dibi dövdüğümü' söylüyorum. Ve çaının altından tavşan çıkıveriyor.
Yazımda uyarıcı-eğitici olma özelliği değil, ELEŞTİRİ var.
İlginize teşekkürler.
Dilerim 2. bölüm de ilginizi çeker. Hatta 3. Belki de 4. bölümü yazmak icabedecek.
Yazınıza 1000 puan vermek istedim ne yazık ki yönetimin verdiği puan yetmedi!
Cebimde (cebinde) bir ehliyetin olsun diye alınan EHLİYETLER,
Yaşım (yaşın) geldi tamam bir ehliyetin olsundiye alınan EHLİYETLER,
Aşkımmm kredi kartlarımın yanına bir ehliyet ne de güzel yakışır diye alınan EHLİYETLER...!
BU ÜLKEYE DAHA ÇOK " U " DÖNÜŞÜ YAPTIRACAK GİBİ GÖZÜKÜYOR Sn.Önaçan
ESEN KALINIZ.
Yükselenyıldız
Kardeşim elbete daha iyi denetlenmeli.
Ama bu kurslar olmadan evvel durum daha kötüydü.
"Ne kadar uzağı görebiliyorsun?" Diye kaç lira rüşvet verebileceğini soruyor ve ona göre ehliyet veriyordu Polis.
Millet, ilçelerden kendisi bile gitmeden ehliyet getirtiyordu.
Sinyal bile vermeden dönen sürücüler hep kurslardan çıkanlar mı?
Daha adil yazmanızı beklerim.
Trafik polisleri hata yapmıyor mu sanıyorsunuz?
Sorun halen daha eğitimsizlik ve kafalarımızda.
Rüşvetin en fazla olduğu sektör hangisidir?
Bu kapılar nasıl kapanır?
Bundan kimler gocunur?
Kimler gocunmamalı?
Çok geniş bir yelpaze.
Paylaşmanız belkide çok iyi oldu.
Herkesin kendine çıkaracağı pay olmalı.
Teşekkürler.
Yükselenyıldız
Sonrası kapı dışarı edildiğini kesindir. Ben ehliyet tam sınav sırası bana gelmişti. O gün 23 Nisan bayramıydı. Nasıl oldu da sürücü sınavı yapılan yoldan, öğrencilere geçiş verdiler anlamıyorum. Yolun kenarına arabayı çekip beklemiştim. Çıkış da beni bekleyen yakınlarım, kaza yaptığımı sanmışlar.
Toplumu ilgilendiren güzel bir yazı.
kutluyorum... sevgi ve saygılarımla...
Yükselenyıldız
Elbette kurs sahibinin para kapmada acelesi var.
Buna izin veren Millî Eğitim Müdürlüklerine ne demeli...
Kesin kapı dışarı edilmiştir kahramanımız. Bu ülkede doğruları söylemeyeceksin kardeşim. Bu tecrübeyle sabit malesef.
Ayrıca ben de sürücü kursuna gideceğim. Ama çok korkuyorum, yazınızı okuyunca - nedense- bir kat daha arttı korkum....Ben bu şoförlük işini kıvıramayacağım galiba:)
Tebrik ediyorum. Sade, doğal, dilbigisi yönünden de mükemmel buldum. Konu ve anlatım da özgün...Daha ne olsun, iyi bir puan için...
Saygılar...
Engin Tatlıtürk
Vaz geçme.
Panik ataklar dahi bu işi kıvırıyor.
Zor değil.
Zorlaştırsalar da zor değil.
Kadınlar daha dikkatli ve daha iyi sürcü oluyorlar.
Ehliyetini al cebine koy.
Sonra bakarsın iki Üniversite bitirmeyi falan şart koşarlar.
Baki selam.
Nilgün Akçay
Sevgiler...
Ülviye Yaldızlıı
Bencede kadınlar daha korkak .
Ama bir o kadarda cesur.Biraz gaz/la her şey tamamdır
İyi o zaman niye uğraşıyorsunki boşver gitsin.
Elemin dediği gibi milletin ter kokusunu sıkışıklığı kabul ediyorsun havalı koltuğa tercih ediyorsan sen bilirsin...
:))
Bence kendine güven .her şey güzel olacak...