- 1252 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Sohbet Notlarım-1
Esselamü aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü...
Sevgili dostlar,sizlerle memleketimde katılmış olduğum sohbetlerden(dini sohbetler) aldığım notları paylaşmak istiyorum...
Bazen ayetlere dayalı bazende hadislere dayalı alimlerin kitaplarında geçen altını cizdiğim cümleler olacak bunlar...
ve sizlerden isteğim yorum yapmanız ve sormak istedikleriniz olduğunda islami her konuda özelden bana mesaj atarsanız ilgili konuyu düzenler tüm defter ahalisi ile palaşırız...
Yanlışlarım hatalarım olursa lütfen uyarınız....
İlk konu kur’an-ı kerim ile ilgili;
"Akıl,Allah’ın insana bahşettiği en büyük nimettir ama vahiy ışığı olmadan o nimeti kullanabilmesi(doğru yolda) mümkün değildir...
Hz. Peygamber(sav) sıdk sahibidir...
Hz. Peygamber(sav) fetanet sahibidir...
Hz. Peygamber(sav) ismet sahibidir...
Vahiy,kur’an-ı kerim Hz. Peygamber(sav)’in kalbine inmiştir(ayet).
Kuran yaşam kitabı olduğu için Rasulün kalbine inmiştir.Çünkü kalp organların efendisidir,diğer organlar da onun askerleri.O yap der,yaparlar ,yapma der yapmazlar...
Kurana bakmak;gözün nasibi,
Dinlemek;kulağın nasibi,
Dokunmak;tenin nasibi,
Ezberlemek;kalbin nasibi,
Onu tefekkür etmek; ise aklın nasibidir
Son olarak da siz gönül dostlarıma kardeşlerime dua hediye edip bitirmek istiyorum;
Nazardan ve yaratılmışların şerrinden korunmak için dua;
"Eûzü bi kelimatit temmati min şerri ma halag"
selam ve dua ile kalınız...
YORUMLAR
Kurana bakmak;gözün nasibi,
Dinlemek;kulağın nasibi,
Cok güzeldi cok begendim bazen internette Kuran dinlerim
Dinlemek bile bir huzur insanin kalbine yüregine evet.
Yüreginie saglik sevgili arkadasim yazdigin her bir harf sevabin olsun.
Ilgiyle okumaya devam edecegim.
Sonsuz sevgimle
Nimet Vefa
notlarımı toparladıkça paylaşacağım inşaallah sizinle...
sevgimdesin her daim...
Selamun aleykum
Nimet hanım benim de bir insan olarak görme, duyma, dokunma bir kalbe hatta bir beyne sahip olduğumu söylerler..
Kafamın çalıştığını ama aklımın hep şeytanlık da olduğunu söylüyorlar..
İnanın hiç kimse hakkında kötülük düşünmüyorum ama buna rağmen sık sık bunu söylüyorlar..
Bunu anlamış değilim..Bu konu hakkında bilgi verirseniz memnun olurum...
Teşekkür ederim...
Nimet Vefa
erkek kardeşim var benden iki yaş küçük,babam ona hep derdi ki "aklın hep hayınlık da tilkilikde" ne diyorsa derdim küçükken şaşırırdım,şimdi gülüyorum ee çocuk aklı ne olabilirdi ki başka ,yaramazlıklar falan...
Size kısaca şöyle tavsiyem olabilir,kendimin de uyguladığı bir tavsiye,insanların ne methetmesini sürekli aklınızda tutun ne de yermesini,
Biliyoruz ki asl olan rabbimin beni nasıl bildiği,yüreğinize sorun; ben kimim ,neler yapıyorum, neler yapmam gerek ve rabbim beni nasıl görmeli,değilmidir ki; kimsenin olmadığı yerde bile rabbim görüyor işitiyor ve biliyor...
İçimizde bir düşman ile yaşıyoruz Şenol bey nefsimiz,sürekli emredici şeytandan beter,şeytan fısıldar nefsim ısrar eder Rabbim güç kuvvet versin de şu nefsimiz evcilleşsin...
sonsuz saygılarımı gönderiyorum size ve bence siz doğru bir insansınız...
Ne güzel bir paylaşım okurken bile içim huzurla doldu..
Rabbim herkese iman üzere yaşayan kullarından eylesin.
Ve yine Rabbim bizleri bildiğimiz ilimlerden geri bırakmasın.
Rabbim kapısından başka kapı aratmasın.
Allah bizlere böyle paylaşımda bulunan cümle kardeşlerimizden razı olsun.
Kuran/ı Kerim/i bu ayda okuyup hatim eden ve Kuran/ı Kerim üzere yaşayan kullarından eylesin.
Rabbim cümle inananları cennet/i alayı nasip eylesin.
Dualarımla ve sevgimle.