GAFİL GEZME ŞAŞKIN
GAFİL GEZME ŞAŞKIN
Ünlü Ozan Pir Sultan Abdal ne güzel söylemiş.Ama canlar bunu hiç dinlememiş anlaşılan.Hala gafil geziyorlar.Düşüncelerini tek noktaya kilitleyen her canlı diğer gerçekleri göremeyecek kadar körelir.
Oysa geniş düşünmek lazımdır.Zulümün sağı solu yoktur.Mazlumlar eğer zarara uğruyorsa haksız yere, zalimler hala efendilerinin(!) izinde kör topal hayatı ıskalamaya devam ediyorsa tabi söylenecek hiç bir şey yoktur.Allah kimsenin basiretini yok etmesin.İntikam hissi ile dolup taşan beyinler zaman ayarlı bombalar misali kendi kendini zamanla yok eder.Zaten böyle beyinler sağlıklı da düşünemezler.Sevgi, saygı, hoşgörü insan olanın olmaz ise olmazlarındandır.Can olanın olmaz ise olmazlarındandır.Canlar birbirini sevdiği ve birbirinin varlığına tahammül ettikleri sürece köklü kardeşlikler kurulur.Tarihin hiç bir döneminde ister sıcak ister soğuk yenilsin intikam yemeği ateşten zakkum misali yemeğe çalışanın boğazında kalmıştır.Kardeşliğin hüküm sürdüğü güzel ülkemizde elbette bir kaç tane çatlak ses çıkacaktır.Her çatlak ses akordu yapıldığı sürece güzel bir senfoniye dönüşebilir.
Çok severim Ünlü Ozan Pir Sultan Abdal’ı.Allah sevdikleriyle birlikte haşretsin.Mekanı cennet olsun.
Gafil gezme şaşkın bir gün ölürsün
Yalan dünya senin olsa ne fayda
Akibet alırlar tatlı canın
Bülbül gibi dilin olsa ne fayda
Söylersin de söz içinde şaşmazsın
Helâli haramı yersin seçmezsin
Nasibin kesilir de sular içmezsin
Akar çaylar senin olsa ne fayda
Söylersin de el içinde sözün var
Yeler çalışırsın oğlun kızın var
Bu dünyada üç beş arşın bezin var
Bedestenler senin olsa ne fayda
Bir gün alır götürürler evinden
Hakk´ın kelâmını koyma dilinden
Kurtulaman Ezrail´in elinden
Dünya dolu malın olsa ne fayda
Pir Sultan Abdal´ım çıktık oturduk
Kaza lokmasını burda yetirdik
Dünya bizim diye çektik getirdik
Yalan dünya bizim olsa ne fayda
Pir sultan Abdal.
Yalan dünyada yalancılık yapmak, düzen bozanlık yapmak hoş bir şey olmasa gerek.Dünya fani ama yapılanlar kaleme alındığı , ilim süzgecinden geçirildiği müddetçe kin ve nefretlerin yerini sevgi ve hoşgörünün alacağı bakidir.Her iki dünyamızın da çiçeklerle donanmasını istiyorsak değerli ozanımızın şaheserine göz gezdirmemiz yeterli olacaktır.
Emine Balı Oğuz
YORUMLAR
ah! herkes özüne bakabilse işte o zaman dürüst ve yalan dolan ne kadar yersiz olduğunu görecek insanlarda...nankörlük olduğu müddetce insanlar göremiyorlar ne yazıkki... inşallah sevgiyi özümser bırakırız olumsuzlukları...tebrikler güzel bir yazı olmuş şiirle de bütünleşmiş...sevgiler ...saygılar...
yalan dünya bizim olsa ne fayda.........büyük ozan...... ne güzel yazmış.....hırsı at üzerinden insanoğlu demiş...her şey yalan......gel birazda sen oyalan....kırmadan hıslanmadan....insanca .....güzel bir konu......kalem yazmasını biliyor..... kilitledi beni tebrikler neneh muhteşemdi......saygılar.