sevmek ilahi bir güçtür.
Sanırım onoltı sene olmuştur,Ankara’nın bir ilçesinde küçük bir hastanede görevliydim.Sabah saatleriydi galiba on gibi.Acil servise zehirlenme(intihar)vakası getirilmişti,ambulansla.Küçük bir ilçe olduğu için artık hastane çalışanı halk birbirlerini az çok tanıyorlardı,ben yeniydim ve uyumda sağlayamamıştım.Gençtimde işlerimde sağlığımda yerindeydi.
Neyse intihar vakasına gelelim,daha onsekiz yaşında bir genç kız ilaç içerek canına kıymıştı.Sevdiği varmış,oğlanın evinin önüne kadar gitmiş ve orada ölmek istemiş.Kendine gelirkende oğlanın ismini sayıklıyordu.İlk sözü Ahmet burdamı oldu.Gülümsedik bizler,sen iyi ol gelir dedik.Gelmedi kimse,zaten gelecek kadar vicdanlı olsaydı,yüreğinde ufacık sevgisi bulunsaydı, bu kızda durum bu hale gelirmiydi.Sorun ailesindeymiş herkes tanıyordu bende bilgilendim sağolsun personelin merakından.Ama neticede o bir insandı ve bir ziyareti hak ediyordu ama ölümü asla.Bu nasıl öfkedirki böyle insan insanın zamanını sevgisini çalıp kaçıyordu.Hep düşünürüm yıllardır.
İnsanlar tanışırken çok kibar,nazik anlayışlı olmayı beceriyorlarda;biterken neden birbirlerini bu denli incitiyorlar.Seven bağışlasa hayat bağışlıyormu bunları acaba?.Benim gözümde hırsızlık duyguların çalınması,yaşam bağlarının zayıflatılması.Elbette ayrılık olacak olmalıda zaten ama Allah’ın verdiği canı başkası katletmemeli.İnsanca sevmeyi ve ayrılmayı becerdiğimiz zaman ilahi güç sevgimiz yüreğimizde hapsolmaz.
Sevgi sorgulamak,sorgulanmaktır.Bu sınavıda iki kişi veriirken biri diğerinin yazılı kağıdını karalamamalı.Her insan beyaz sayfalarda yaşamayı hak ediyor.
YORUMLAR
Sevmek güzeldir evet ama karsilikli olursa güzeldir bu.
Asik olur insan giderek ya kopar o bag ya da derin bir sevgiye dönüsür iki ruh bir bütün olur.Sevse yaninda olurdu sevdigi.
Belki de sevememistir biri digerini simdi bunun icin intihar gerekmiyorki.Ayriliklar da normal.
Bunu algilamayan biri bir intihar ile diger kisiye de agir bir azap yüklüyor bu davranis bicimiyle.
Insanlar kendileri yapiyor.
Sevmek ilahi güctür evet ve sevgi yasamak icin güctür intihar sebebi olamamali.
yüreginize saglik
saygilarimla
O kadar güzel bir konuyu anlatmışsınız ki gerçekten etrafımıza baktığımızda hep iki insan görürüz ilk başlarda ayakları yerden kesilmiş vaziyette olurlar sonra bir bakarızki birbirinin kuyusunu kazar olurlar halbuki sevmek bu değildir. sevgi bu değildir en kötü hırsızın bile vicdanı vardır ama kalp hırsızının vicdanı malesef yok.