- 1470 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞ GELDİN YA RECEB/İ ŞERİF/E
Recep ayı""Eşhuru hurum""dan olup ŞEHRULLAH ""yani Allah/ın ayıdır.""
Bu aya oruçlu olarak girilmeli ve Allah/a bu ayda çok iltica edilmelidir.Recebin ilk gecesi ,dua reddedilmeyen bir gecedir.Bu gecede bir tesbih namazı kılmalıdır.
Recebin 1.günü oruç tutanlara3 senelik ,2.günü tutanlara 2 senelik, 3.günü tutanlara 1 senelik nafile oruç sevabı verilir.Bu hadisi şerif ile sabittir.
Üç günden her gününe birer ay oruç sevabı verilir.
Bu ay Cenab/ı Hak/ka mahsus bir ay olduğu için yalnız Zat/ı İlahiyi bildiren, İhlas suresi ni çok okumak lazımdır.
Bilhassa bu aya hürmet olarak,ayrıca günde 11 ihlas Şerif okunmalıdır;tevhid,istiğfar ve Selavat/ı Şerife/yi ihmal etmemelidir.
Bu ayda 2 kandil vardır.1.İlk cuma gecesi (Regaip kandili) 2.Yirmi yedinci gecesi(Miraç Kandili)
1.gece bir tesbih namazı veya Receb/i Şerif/in ilk onu zarfında bir defaya mahsus olmak üzere kılınan on rekat namaz kılınabilir.
Recep ayında her gün ,başında ve sonunda 7 şer defa Fatih/a Şerif/e okumak suretiyle 100 İhlas Şerif okumak çok sevaptır .Bu ayda mümkün olduğu kadar oruç tutulmalıdır.
13-14-15.günlerinde oruç tutanlar,bu Sünnet/i Şerife/yi yerine getirdiklerinden ,nice hastalıklardan şifa bulurlar.
Recebin;1,i ile 10 u arasında ,11,i ile 20 si arasında ve 21,i ile 30 arasında sadece birer defa olmak üzere kılınacak onar rekat namaz vardır.
Hepsininde kılınış şekli aynıdır.Bu namazlar akşamdan sonrada ,yatsıdan sonrada kılınabilir.
Fakat cuma ve pazartesi gecelerinde bilhassa teheccüh vaktinde kılınması eftaldir.
Bu namaz mümin ile münafığı ayırır.Bu 30 rekat namazı kılanlar,hidayete erer.Münafıklar bu namazı kılamazlar.Bu namazı kılanın kalbi ölmez.
Sevgili kardeşlerim bizler gafil aldanmayalım ,ve bu namazlara iştirak edelim.Oruçlarımızı ise en güzel şekilde tutalım.Bu gün Receb/i Şerif/in ilk günü olmasıyla böyle bir paylaşıma gerek duydum.Rabbim cümlemizi ,ibadetlerini hakkıyla yapan kullarından eylesin.Amin.İnşallah.
YORUMLAR
eyvallah...
hayır ve selamet getirsin tüm insanlığa inş....saygı dua ve sevgimle...
Ülviye Yaldızlıı
teşekkürler sevgili hürrem...
bir kişiye bile vesile olmak neler kazandırır insana..
hayırlı ve mübarek ola...
Ülviye Yaldızlıı
Faydali degerli bir yazi
Hosgelmis, hayirli olsun diyorum
Sanada binlerce kez tesekkürler sevgili Sultamn bizleri uyandirdigin icin.
sevgimle
Ülviye Yaldızlıı
Sultanım bilgilendirici yazınız için Rabbim razı olsun, bütün İslam aleminin , edebiyat defterindeki kardeşlerimizin de Recebi şerifleri mübarek olsun, sevgi ve dualarımla.
Ülviye Yaldızlıı
Hürrem hanım; "Eşhuru hurum" un ne manaya geldiğini parantez içinde yazmanız biraz daha uygun olacağını kanaatindeyim. Gençlerimiz belki bu kelimenin manasını bilmeyebilirler. Ancak güügleden öğrenirler ancak güzel yazınızın akışı içinde bilerek okumaları daha iyi olurdu.
Selam ve saygılarımla değerli yazarımız.
Ülviye Yaldızlıı
Hoş gelmez mi hiç...Hepimize de hayırlar getirri eteklerinden inşallah...Umarım layıkıyla karşılamak nasip olur bizlere...Güzel ve anlamlı bir yazıydı. Tebrik ederim. Sevgilerimle...
Ülviye Yaldızlıı
Teşekkürler.
Çok güzel diyorsun da hoca efendi günde beş vakit davet ediyor ve namaza iştirak edemiyorsak ne zordur dediklerini yapmak.
Sevgiler ve teşekkürler.
Ülviye Yaldızlıı
Teşekkürler.Cuma Namazı'nda imam hatip de söylemişti.Şimdi sizde katkıda bulundunuz.Allah razı olsun.Saygıyla.ERen
Ülviye Yaldızlıı
canımsın ALLAH RAZI OLSUN
öncelikler recep ayının faziletini tüm islam aleminin üzerine olsun
rabbim tamamına erdirsin dualarımızı kabul günahlarımızı affı mağfiret eylesin
güzel anlatımınla yapacağımız ibadetleri anlatman çok çok güzeldi sevgimle saygımla her daimsin
yaradanım ibadet etme fırsatı versin inşallah
sultanlara layıksın cennetinin en yüksek katında oturanlardan eylesin rabbim bizide duandan eksik etme
ayse09 tarafından 6/13/2010 12:29:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
Gönül sultanı dost...Yüreğiniz cehennem ateşi görmesin...
O anahtar bu yazınıza istinaden sizin cennete giriş anahtarınız olsun..Umarım sözlerinizin yolunda yürürsek ola ki ardınızdan geliriz...
Dünyanız cennet,Ahiretiniz Firdevs olsun gönül dostu...
Ülviye Yaldızlıı
Teşekkürler arkadaşım. Bilgilendiriciydi de aynı zamanda.. Ben de bütün dualarına amin diyorum. Sevgilerimle...