- 925 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KALEMİMİN DUYGULARI
KALEMİMİN DUYGULARI
Bazen sahiplenmezsin sana verilenleri...
Hissedemezsin , bilemezsin sahiplendiğini değerini ; ama kaybedince anlarsın elinindekinin kıymetini .
Ben de on sekiz yaşımda kendim aldığım kalem ile yazıyorum şu anki hislerimi ...
Kusursuz olduğunu zannettiğin ya da bu uğurda belki de bu uğura kendini kaptırdığın anlarda anlatamadıkların o kalem ve bakkal Ali’den beş kuruşa aldığın beyaz dosya kağıdında hiç bitmeyecek bir anlama girer.Kuşkusuz hükmetmek istersin , elindeki kalemin cevherini kağıda dökmek istersin .
Kimisi yazar , bazısı zorbalıkta kullanır o bembeyaz gelinlik içindeki , üstü harflerle dolu , kalemin hakimiyeti altında esirliğini o muhteşem dilencinin söylediği sözlerdeki gibi kendini kaybedersin ...
Yazarken hiç gitmediğin ama aslında içinde birikip derinliğini bildiğin sonunu göremediğin hayallerin dibinde bulursun kendini . Nereye sürüklenmek istersen oraya götürür kalemin seni . Karşında sözlerine karşılık vermeyen , rengini belki telaffuz bile edemediğin duvara astığın körpe, soba bacasından kalan pisliklerin bıraktığı , ismini dalgalı denizde kumları içine çeken azgın akıntı koyduğun o şeyi...
Gözüne hoş gözükür ama bilemezsin nedenini , sadece güzeldir belki de güzel dediğin anlamanı bilmediğindir .
Aslında çoğu şeyi görmez gözlerin, sahiplenmemiştir.
Sinirlendiğin zaman duymazsın sözlerini , unutursun sövdüklerini.Hepsi bir yalanda kaybolup hafızanın derinliklerinde hatırlamak istemediklerindir.Akan zamanın arasında bulursun kaybettiklerini .
Ya sahiplendiklerin !
Düşünüp eskittiklerin .Duygularını bir bahçıvan gibi sararan otları yeşertmesi gibidir güzelliği , orada bulursun hiç kaybetmediğin benliğini. Bu sefer nereye sürüklenmek istediğini bilemezsin yetiremezsin bir sayfada yazmak istediklerini ve yeniden gidersin.Sana geri dönüş gibi gelmiştir . Yine alırsın bakkal Ali’den eserini. Belki de ne beş kuruşlar tüketmişsindir . Hepsi heyecan vericidir . Hepsi yeni bir eserdir ve hepsi birbirinden güzeldir senin için. Sen hiç unutamazsın , kendini bulduğun güzeli çirkini , yaşadıklarını , yasakladıklarının her birini.İstanbul’un körpe bir semt âşığı zannedersin kendini , hayatını Çamlıca’daki eşsiz manzarayı her gece gözlerine getirdiğin gibi. Ne aşıkların ev sahibidir İstiklal Caddesi , Harbiyedeki o şimendifer geçidi ... Gezerken kulaklarına gelir sevişenlerin sesi serçelerin silkinişleri . Sen katılmak istersin ve hayallerine eklemek istersin anılarındakileri . Arkanda işte böyle diyen birini ararsın belki . Yine görmek için tepeleri aşıp buluştuğun denizi izlersin.O anlatır mavilikteki üstü kapalı çirkinlikleri . Kilitlenmiş duyguları sarmıştır eşsiz deniz . Tam anlatacakken dertlerini o ses böler sohbetinizi. Sen hâlâ öğrencisindir ve derse katılma vaktidir.
Kadir ÜLKÜ
YORUMLAR
Gerçekten çok güzel bir yorumlama sunmuşsunuz ...İçinizdeki hissiyatları umarım bende 18'imegeldiğimde kendimde bulurum kalemim henüz 16 yaşındaki bir kızın sade çoğu şeyden uzak bir okadarda havai olsada umarım bu kadar içten ve güzel bir yazı koymayı bende başarabilirim saygılar...
Armine tarafından 5/4/2010 5:51:12 PM zamanında düzenlenmiştir.