İLK TATİL
Yıllar önceydi...
Bundan hayli uzunca zamandı sanırım.Daha çocukluğu yeni yeni geride bırakmıştım.
Gençlik merdivenlerinin adımlarını heyecanlı bir şekilde koşarak tırmanmıştım.
Babamı çocuk yaşta kaybetmiş olmanın acısı beni derslerimle başbaşa bırakmıştı.
Önce orta okulda yükselen başarı grafiğim daha sonraları ülkemizin iyi bir üniversitesinde burs kazanmama sebep olmuştu.Bu benden daha çok garip annemi sevindirdi.
Nasıl sevinmesin ki hayaliydi hep,işte hayali gerçek olucaktı.Koşup bir solukta can dostumuz dediğimiz komşu amcamız vardı o vakit rahmet istedi canı Ahmet amcalar vardı.
Oğlunun burs kazandığını gözyaşları içinde söylediğini o gün bugün gibi hatırlarım.Ahmet Amca da beni o yaz söz verdi birlikte ailesiyle Marmaris’e tatile götürmeye.
Aman yarabbim hayatımda o yaşıma kadar tatil nedir bilmeyen ben ne yaparım,nasıl davranacağımı bile bilemem oralarda,hem üstüme ne giyerim ki şimdi ben...
Neyse gün geldi gittik...
O zamanlar o yerler bu kadar keşfedilmemiş,daha çok pansiyon ya da motel tarzı oteller,öyle önceden rezervasyona gerek yok hani..
Derken güzel bir pansiyona yerleştik,deniz kıyısında uzun kumsalı olan bir yerdi.Üzerimde ölen babamın pantolonunu kesip şort yapmıştı anam,yoksulluk işte...
Hayatımda unutamam o tatilimi,nasıl unutulur ki.
GENÇLİK YILLARINA İLK ADIMLARIN
VE İLK TATİLİN:
ETRAFIN ÇOK GÜZEL KIZLARLA DOLU ama SEN UTANIYORSUN çünkü yanında kimsen yok
CEBİNDE BEŞ KURUŞ PARAN YOK
ÜSTÜNDE SADECE ÖLEN BABANDAN KALAN KESİLMİŞ KISA BİR ŞORT (beli lastikli)
YEMEK YERKEN UTANÇTAN AZ YEMEYE ÇALIŞIYORSUN
Yine de ilk tatilin TADINI ÇIKARTMAYA ÇALIŞIYORSUN...
Bekle diyorsun...
Gün gelecek...
Şimdi yanına ANNENİ de alıp dünyanın tüm sahillerinden GENÇLERE EL SALLAYIP
GÜLÜMSEYEBİLİYORSUN
SAYGILARIMLA.
YORUMLAR
Aman yarabbim hayatımda o yaşıma kadar tatil nedir bilmeyen ben ne yaparım,nasıl davranacağımı bile bilemem oralarda,hem üstüme ne giyerim ki şimdi ben...
Neyse gün geldi gittik...
--------------------------------------
...İLK TATİL......
"NASIL UNUTURUM Kİ" O TATİLİ BEN
LAKİN HER ŞEY ÇOKTU ETRAFIMDA...
BİR ŞEY YOKTU ORADA,
BEN O DA !!!...
ANNEM,
VE AHMET AMCAM
BENİ İZLİYORLARDIR BELKİ HALA
YİTİK BİR PUSLU AYNA DA,
BENİM BENDE OLMAYAN YOKLUĞUMDA ...
KISA PANTOLONLARLA DOLAŞIYORDUM
O ZAMANLAR BEN KOŞA KOŞA
MARMARİSİN ÇOCUK GÜLÜŞLÜ SOKAKLARINDA...
KISA PANTOLONUMLA
VE HAYLİ İKS RUHUMLA !!!.....
KENDİMİ TOPLUYORDUM BEN,
KENDİMİ TAZE ANILARIMDAN
YARINLARIMIN KUCAĞINA
SAKLAMAK İÇİN İÇİMİN SİNEMALARINDA...
"İLK TATİL..."
ÇOCUKLUĞUMUN ÜRKEK RÜYALARINDA
HANİ ACI İCAT EDİLMEMİŞKEN DAHA
BURS VE ZEKA İMKANIM OLSA DA
MUTLULUĞUM KATLEDİLMEMİŞTİ
MUTLULUĞUM ÇOCUK RUHUMDA!!!!....
BEN MUTLULUĞU TANIMIYORDUM Kİ
O ZAMANLAR ASLA !!!!.....
----------------------------------------------------
DUYGUYA YOLDULUK BUDUR İŞTE !
ANILARINIZA DOST OLDUK SİZİNLE....
----------------------------------------------------
SAĞLIK OLSUN DİLİNİZE !!!...
SAĞLIK OLSUN ELLERİNİZE !!!...
SAĞLIK OLSUN KALEMİNİZE !!!...
DÜN OLMASAYDI ELBETTE
OLMAZDINIZ SİZ BUGÜNDE
BÖYLESİ GÜZEL BİR YÜREKLE !!!!.....
-----------------------------------------------------
TEBRİK VE ESENLİK DİLEKLERİMLE !!!!!......
Öncelikle babanız için Allahtan rahmet diliyorum. Benim de 13 yaşındayken annem vefat etti şu anda yaşım 43, ben de anneyim ama hala eksikliğini hissederim. Hep iyi ki babam var diyorum. Sizin de ne güzel Allah uzun ömür versin anneniz varmış.
Gelelim yazınıza çok doğal, içten, samimi yazmışsınız ve oldukça da akıcı. Konusu ise ilk tatil her ne olursa olsun hayatta ilk yapılan şeyler güzeldir, her ne kadar dilediğiniz gibi olmasa da... Bir de zaman insan için öyle güzel işliyor ki, sizin gibi yüreği temiz insanlar için. Ne insanlar biliyorum ben maddi açıdan doyum noktasında ama hasta olduğu için yiyemiyor ya da harcamayı bilmiyor çünkü cimri veya ayakkabı fabrikası olup çocuğu yürüyemediği için ayakkabı giydiremiyor.
Allah kalbi güzel olan herkesi er veya geç istediğine kavuşturuyor. Para pul nedir ki aslında kalp zenginliği, güleryüz varya herşeye bedel.
Tekrar tebrik ediyorum. Gönlünüzden kaleminize akanlar bize de dolsun. Sağlıcakla kalın. Saygılar....
AYSEL AKSÜMER tarafından 4/8/2010 6:33:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel bir yaziydi unutulmayacak bir ani olarak kalmis evet.
Cok yürege dokunan bir yaziydi.
Olsun para bu bugün olur yarin olmaz.
Ne zenginler var etrafi kadin kiz dolu ama samimiyet ve sevgi yok.
Insanin gönlü yüregi güzel olsun yeter ki sizin gibi.Samimiyetiniz ictenliginiz tamamen yaziya yansimis.
yüreginize saglik
saygilariimla
başarını ve yazınızı kutluyorum....çok samimi ve içtendi peki şuan geride baktığın zaman ülkem dahada fakirleştiğinin farkındamısın..... çocukları tatile götürecek ahmet amcaları yok çünkü oda fakirleşti....... siz hiç ahmet amcanız gibi birilerini......tatile götürüyormusunuz...veya GÖTÜRDÜNÜZMÜ?....
fosil61
yaşanan ilkler her daim zor da olsa anısı güzeldir..kolay kolay unutulmaz...işte sizde bu satırları kaleme dökerken hüzünlü de olsanız bugunun tadını çıkartacagınız an olmuş...her ne olursa olsun anını an olarak yaşamasını bilmek gerekli..sizde onu yaşayıp o günün degerini bilmişsiniz ki...tatıller annenizle birlikte hep sizlerin mutlulugu olmuş..sevgiler
ilginç bir hikaye olmuş ama lastikli pantolunu yazmanızı sevmedim .Hani gerek var mıydı?Elbette anıdır lakin hüznü ve elinde olmayan imkanları bu denli belirtmenin gereği var mı?Yada başka cümleler le anlatılamaz mı?Siz orda yeni bir yola çıkmışınız ve başarılar geliyor hayatnızda daha umut dolu sözler yazıyı güzel yapardı....
tebrik ediyorum yeni yeni başarılarınızın gelmesi dileğiyle...
yağmurca tarafından 4/7/2010 3:28:28 PM zamanında düzenlenmiştir.