- 1824 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
MUSA (AS) VE ÇOBAN
__Bir gün Musa (as)Allahım, bana rüyamda cennetteki komşumun kim olacağını göster diye Dua eder.
Ve o gece rüyasında bir çoban güsterilir işte cennetteki komşun bu çoban derler, Muse (as) şaşırır ALLAH ALLAH demek cennetteki komşum bir çoban!
_______Musa (as) yerini yurdunu da gösterirler.
"Musa (as) uyanınca gidip şu çobanı göreyim bakayım bu mertebeyi nerede kazanmış der.
Çıkar yola çobanın köyüne gider bulur çobanı. Arkadaş ben uzaktan geldim kalacak yerim yurdum yok beni misafir edermisin der .
_Çoban , hayhay der ve Musa(as) Çobanla eve gelir,
_Çoban- bana müsade edin bir işim var ondan sonra sizinle olacağım der Musa (as) den izin alır.
___Musa (as) olup biteni merak ederek seyreder.
_Çoban keçiden süt sağar ısıtır! ve duvarda ki asılı sepeti indirin içinden yaşlı bir kadın çıkarır kadını besler altını üstünü temizler! O arada yaşlı kadın çobana bir şeyler söyler’
__Çoban kadını sepete kor tekrar duvara asar gelir misafirinin yanına.
Tamam arkadaş ,işim bitti şimdi senin emrindeyim der.
__Musa (as) o duvardaki kadın da kim dir diye sorar? çoban anam dır der!
Neden duvara astıgını sorar? Çoban efendim ben bildiğiniz gibi bir çobanım ben dağa ğittiğimde anama bir şey gelip zarar vermesin diye asarım .
Çünki onun kendini koruyacak takatı yoktur ben de onun için duvara asarım der.
Peki anan sana birşeyler söylüyordu o sana ne söyledi diye sorar?
Çoban- ben, her hizmetini yaptığımda ALLAH seni Musa (as)’a komşu etsin der! anne yüreği işte oğluna kıyamaz onu cennet’te görmek ister fakat Musa (as. kim ben kimim der)
Bu sözü duyan Musa (as) çok şaşırır...
Ben Musayım cennetteki komşumda sensin diye çobanı müjdeler.
Demekki anne dua’sı bu kadar makbul, bu denli kutsal dır! onun içindir ki sağlığında annelerimizin, atalarımızım, ve büyüklerimizin, dua larını alalım dostlar. Emine ERDEM.
Sülfi lisan etmişsen af ola.Bu yazımı okuyan her cana ayrı ayrı teşekkür ederim.
SELAMLAR SAYGILAR .. Emine ERDEM.
YORUMLAR
Değerli bacım..
Allah senden razı olsun..Her okuyucunun ziyadesiyle
nasipleneceği harika bir kıssadan hisseyi paylaşmışsınız..
Sizi vede sevgi dolu yüreğinizi kutlarım TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetlerimle Allaha emanet ol..yudumyunus
emine erdem
Ben hiç Ben bu yazıya yorum yaparsam herkes beni şaşkınlıkla okur bende kelime bulamam aciz kaldım zaten bukadar duru bukadar net yazıya ancak ALLAHIN İZNİYLE ALKIŞLARIMI İNŞ. BİZEDE NASİP OLUR DERCESİNE DUA İLE GÜLSUYU OLARAK SERPİŞTİRİYORUM BU SADE GÜZEL ANLATIMLI SAYFAYA İNŞ. YAZAN YÜREKTE KOMŞU OLUR CENNETLİKTE BİZEDE BİN NASİHATTAN HAYIRLI BİR YAZI OKUTTUGUN İÇİN çok teşekkür eder ALLAH SENDEN RAZI OLSUN DERİM ama birde ÜVEİS VEYSEL KARANİ HZ.DEN BİR YAZI BEKLEDİĞİMİ DE ARZ EDERİM...Benim gönlümde ona komşu olmaktır ahiret vuslatı hak bulunca inş.Amin....Bu iki muhteşem zatada komşuluk nasip olsun Ümmeti muhammet kula....Yaradılana...İnş..Amin..
emine erdem
yaşlılarımız bizin için ömrünü tüketmiş şimdi onlar bize muhtaç olduğu
bu yaşlarında elimizi uzatıp kalbimizi açmalıyız.Selamlar Saygılar...
Lokman Suresi/14:
Biz insana, anne-babasına iyi davranmasını tavsiye etmişizdir Çünkü annesi onu nice sıkıntılara katlanarak taşımıştır Sütten ayrılması da iki yıl içinde olur Önce bana, sonra da anne-babana şükret diye tavsiyede bulunmuşuzdur Dönüş ancak banadır
bunun gibi bir çok ayeti celilede anaya babaya iyi davranmayı emreder.Tavsiye değil emir.Yanında bulunursa onlara itaat edin der of bile demeyin.Bir yanlış inanış vardır anan Allah ın yasak ettiği yertlere de gitmesini isterse külliyen yalandır Lokman suresindeki ayet şudur.""_____Bununla birlikte, onların ikisi (annen ve baban) hakkında bir bilgin olmayan şeyi Bana şirk koşman için, sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda onlara itaat etme ve dünya (hayatın) da onlara iyilikle (ma'ruf üzere) sahiplen (onlarla geçin) ve Bana 'gönülden-katıksız olarak yönelenin' yoluna tabi ol. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, böylece Ben de size yaptıklarınızı haber vereceğim.
Ama yine de iyilik ede onların inkarına aldanma
çok mükemmel bir konu ibretlik hikaye kutlarım bu kalemi selamlar(ama o şapka o zaman varmıydı bilinmez)
emine erdem
yaşlılarımız bizin için ömrünü tüketmiş şimdi onlar bize muhtaç olduğu
bu yaşlarında elimizi uzatıp kalbimizi açmalıyız.Selamlar Saygılar...
Elbette ananalrımızın duaları kutsaldır.O yüzden Cennet anaların altındadır müjdesi işte böyle anaları işaret etmektedir.Öyle her ananın da cennet ayaklarının altında değil burasını iyi ayırmak gerekir.Zira Cennet ucuz değil,cehennemde lüzumsuz değildir.güzeldi elinize sağlık saygılarımla.
emine erdem
Nefessiz bir çırpıda okudum.1 ) Annesi ve babasının ihtiyarlığını görüpte Cennetten yer edinemiyenlerin VAY HALİNE
2) Ahirete intikal edenlerden 3 kişinin Amel defteri açık kalırmış ve birtaneside < HayırlıEvlat
sahibi olanlar > mış.
Anne ve Babayla ilgili sözkonusu emirleri ifa edenlerin ahıretteki yerleriyle ilgili hikaye için tebrik ve saygılarımı sunarım
Sağlıcakla ve hoşça kalınız
emine erdem
çok sıcak......feyz.....dolu.....kutsal.....anaları....babaları....bir kez daha hatırlatan....yazınızın....bende izi kaldı...saygılar.....tebrikler
emine erdem
yaşlılarımız bizin için ömrünü tüketmiş şimdi onlar bize muhtaç olduğu
bu yaşlarında elimizi uzatıp kalbimizi açmalıyız.Selamlar Saygılar...
bazı rivayetler çoban değilde, tamirci olarak yazıyor..
neyse,bütün yollar aynı kapıya çıkıyor değilmi..
emine erdem
efendim nefes almadan okudum çok ilgimı çekti
evet annasıne babasına saygı göstermek her evladın vazifesi olmalı diyorum
bence her evladın bunu okuması gerekir diyorum
kalemine sağlık saygımla
Avşarbey
emine erdem
ve de büyüklerimize hürmetkar olmalıyız onları incitmemeliyiz CENNETE talipsek değilmi.Selamlar Saygılar....