- 802 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Giden yorgan
Sanırım yıl 1974-75. falan şehir ismi vermek istemiyorum yorgancıyım ben aslen .
cadde üstünde üçüncü büyük şehirde dükkanımız vardı ben çırakdım .
Ustam kalfa ben ustam olmadığı zamanlar dükkanın aldı verdilerini ben yapardım .
Yani satış alış verişlerinde kumaş pamuk benzeri yani para işlerini ben bakardım .
Bir gün usta yoktu kalfa ve ben dükkanda ben arka tarafda temizlik yapıyorum .
kalfa biriyle konuşuyor kapıyı araladım baktım gri kareli patolonlu armut renginde .
Ayakkabılı biri ben işimi devam ettim ses kesildi çıkdım ne oldu dedim kalfaya .
Yorgan sattım dedi kalfa ver parasını dedim kalfa parasını dedi anladım hemen çıkdım .
Dışarı bakdım bizim cadde uzun adam elinde yorgan cadenin sonuna doğru koşdum .
köşeye döndüm kaybettim yakın bir eve girmiş olmalıydı neden yaptım bilmiyorum .
Geldim dükkana evet kalfa şimdi anlat nedir durum dedi pembe yorganı 500 lira sattım.
Yorganı beyenirlerse parasını beyenmezlerse yorganı getirecek sen safmısın kalfam .
Aslında doğrusu oydu inanmalıydı kalfa küçük şehirden gelmişdi unut dedim kalfa o yorgan
Gitti neyse aradan .1- yıl falan geçti bir gün gece oniki bir sıralarında iki kız takunyalı.
Sanki geçiyorlarmış uğramışlar yorgaları kaça dikiyorsunuz falan sanki ben bu kişileri.
bir yerden tanıyorum gibi derken dedimki bu yorganlar Çok lüks yorgan bir falan büyük.
Şehirde birde burda bulunur dedilerki bizde aldık falan büyük şehirden kafamda ışık yandı
Ne renkdi dedim sanki bir kaç saniye gecikmeli mavi dedi bizimkisi pembeydi .
neyse ben kişileri bir yerden tanıyorum ama nerden gittiler bir kaç gün sonra .
ustamla ben birlikde kalıyoruz yemekleri genelde lokantadan yemek yaptırıp dükkanda .
Yiyoruz ogün akşam yemek yaptırmaya gittim yemeği hep aynı lokantadan yaptırıyorum.
Ücreti ödemek için kasaya vardım kasada duran parayı aldı üstünü verdi yüzüme
Bakmıyor bakmasımı lazım hayır sanki baçka şeyle uğraşıyor bakmamak için .
Eğer dedim benimle ilgiliyse bu ben giderken ardımdan bakacak
tam kapıdan çıkarken birden döndüm baktım evet beni bakıyor.
kafamda ışık yandı birden ben bu adamı tanıyorum tanıyorum amma nerden .
derken evet hatırladım O yorganı götüren vardım ustama ŞİMDİ ÖLDÜ Ustam ALLAH.
Rahmet eylesin dedim usta yorganı götüreni buldum nerde falan yerde git dedi oğlum.
Karıştırmışsındır yok dedim usta kesin yarın O buraya gelen kızları takip edicem O kişiyi kaybettiğim yerden çıkarsa ki çıkacak çünkü o kızlar çok benziyorlar O kişiye .
Onların çıktıkları evden takip edicem O adamda ordan çıkacak bak göreceksin .
Kızları takip ettim aynı tahmin ettiğim gibi o kişiyi kaybettiğim yere yakın .
Ertesi gün erkenden evet o adam o kızların aynı evden çıktı derken karakola şikayet.
Ozamanlar ben 13-14- yaşında küçüğüm komiser beni sıştırıyor haklı iftira atma .
Yanılırsan çok kötü olur öbürlerini aldılar getirdiler arkası kalabalık komiser olmasa .
beni dövecekler komiserim dedim tamam bunlar bana birkaç saniye düşünerek .
Mavi yorgan dediler hep birlikde gidelim eğer mavi yorgan çıkarsa tamam dedim .
amma hepbirlikde gidicez onlar önden değil bizimkisi pembeydi Komiser düşündü .
Tamam dedi ozamanlar evlerde telefon ne gezer mahkeme oldu kanıtlandı .
Bizim kalfa yorganı veren bire bir muhatap olan hakim soruyor bumuydu diyor .
bizim kalfa Bu galiba diyor ben şahit neyse kanıtlandıda
Ustam aman oğlum diyordu ben yorgandan geçtim birde iftira davası açarlarda.
Hiç unutmam ustam ayrı yemek yedirmişdi neden anlattım bilmiyorum .
Yahya sevim .aydın .