Bir İkindi Vakti
Saba makamından yani huzur’u seherden akan billur sular,ebruli bakışlar arasında mevsimine uygun sıcağın doruğa ulaştığı vakte akar,uyanık gönüller akl’ı cüzini işar eder,alnını secdeye koyduğunda bir kuş misali visale ererler öğlen vaktinde.
Artık kaybolmanın hazzı yaşanır uçsuz bucaksız sevda çöllerinde. Bir gül vaktidir,gül’ün sahibine verilen selam.Rayihalar katmer katmerdir.Esen yel utanır o kokuya değecek zulden,olur ya karışır içine yaban kokusu. Dolu dolu yaşanmalı an’lar,hikmet’i gayeye uygun olmalı yaşananlar,verilecek cevaplar sorulacak sorulara uymalı ilk hesap yerinde.
Gönlüne ve aklına her gelen kırk boğuma takılmalı,süzülmeli en hassas süzgeçlerden,tartılmalı naif kantarlarda. Koştuğunda aklın ve ilmin senden önce, duyguların senden sonra gelmeli. Eyyamların,eyvahların öğle sıcağında buhar olmadan, keşkelerin sol yanına zarar olmamalıdır. Ziyankâr kararların ikindi serinine ulaşmamalı.Orta yola varışın ikindi vaktini geçmemelidir. Karlı dağları eriten gönlün,geleceğe bırakılan temiz bir ömrün olmalı.
Bir ikindi vaktine ulaşırsan ömrüne gönlünü, gönlüne ilmini koymalısın.Gidenlerin yolları,gideceklerin yollarına ziya olmalıdır.
Bir ikindi vakti dolmalısın,akşamın karanlığını aydınlatacak kadar...
Selim ADIM/Denizli
Bir İkindi Vakti Yazısına Yorum Yap
"Bir İkindi Vakti" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.