CİHAD VE ŞEHİTLİK
CİHAD VE ŞEHİTLİK,GÜNÜMÜZDE YANLIŞ ANLAMAYA KURBAN GİTMİŞ VEYA KASITLI OLARAK YANLIŞ TANIMLANMIŞ İSLAMİ KONULARDIR.KELİMELER KAVRAMLAŞINCA HALİYLE ANLAMLARININ DIŞINDA BİR TAKIM YENİ ANLAMLAR KAZANMIŞLARDIR.CİHAD,ARAPÇADA CEHD KELİMESİNDEN TÜRETİLMİŞTİR.CEHD,ÇABA,GAYRET ANLAMLARINA GELİR.YANİ CİHAD,ÇABA GÖSTERMEKTİR.ŞEHİT İSE,ŞAHİT OLAN DEMEKTİR.ŞAHİT KELİMESİ ZATEN TÜRKÇEYEDE GEÇMİŞTİR.CİHAD ALLAH YOLUNDA GÖSTERİLEN HER TÜRLÜ ÇABAYA DENİR.BİR ÇABANIN CİHAD OLABİLMESİ İÇİN MUTLAKA ALLAH YOLUNDA BİR GAYRETİN ÜRÜNÜ OLMASI LAZIMDIR.DÜNYEVİ İDEOLOJİLER İÇİN HARCANAN ÇABA CİHAD DEĞİLDİR.KITAL ,ARAPÇADA SAVAŞ DEMEKTİR.KURANİ BİR KELİMEDİR.YANİ CİHADIN ER MEYDANINDA ALLAHIN DİNİNİN ÖNÜNDEKİ ENGELLERİ KALDIRMAK VE DİNİN YAŞANMASINI KISITLIYANLARLA SAVAŞMAKTIR.FAKAT BU SAVAŞMA DURUMU KEYFİ DEĞİLDİR.ALLAH SİZİNLE SAVAŞMAYANLARLA SİZDE SAVAŞMAYIN BUYURMAKTIR.KITAL YANİ SAVAŞMAK CİHADIN İÇİNDEDİR.TEK BAŞINA SADECE KENDİSİ CİHAT DEĞİLDİR.CİHAD KELİMESİ GÜNÜMÜZDE KAVRAMLAŞTIĞINDAN DOLAYIDIR Kİ CİHAD DEYİNCE AKLA SADECE SAVAŞMAK GELİR.ALLAH YOLUNDA SAVAŞMAK ELBETTE CİHADDIR AMA BU SADECE CİHADIN BİR ŞUBESİDİR.EFENDİMİZ A.S EN BÜYÜK CİHADIN NEFİSLE OLDUĞUNU BUYURMAKTADIR.YANİ NEFSİN İNSANI AYARTICI VE KIŞKIRTICI İSTEKLERİNE DUR DEMENİN CİHADIN BİR BAŞKA ŞUBESİ OLDUĞUNU GÖSTERİR.İSLAMDA KITAL MANASINDA CİHAD OLMADIĞINI SÖYLEMEK GERÇEKLERDEN BİHABER YAŞAMAKTIR.MODERN DÜNYADA CİHAD NE YAZIKKİ MİLLİYETÇİLİK AKIMLARINA KURBAN GİTMİŞTİR.DİN KARDEŞLERİ KATLEDİLEN BAZI İSLAM ÜLKELERİ SIRF MİLLİ VEYE MENFAAT DUYGUSU SEBEBİYLE CİHADA YANAŞMAMAKTADIRLAR.CİHAD MİLLİYETÇİLİĞİ FENA HALDE RAHATSIZ EDEN BİR DURUMDUR.BENİM IRKIMDAN OLMAYAN BİRİNE ASKERİ ANLAMDA YARDIM YAPAMAM FİKRİ GÜNÜMÜZ MUHAMMED ÜMMETİNİN İÇİNE DÜŞTÜĞÜ VAHİM DURUMLARDANDIR.ŞEHİTLİKTE KAVRAMLAŞAN ANLAMI DEJENERE EDİLİP İÇERİSİ BOŞALTILMAK İSTENEN BİR MERTEBEDİR.ŞEHİT DÜNYADAYKEN ÖYLE BİR HAYAT YAŞAMIŞTIRKİ İMANI HAYATINA ŞAHİT OLMUŞTUR.YANİ ŞEHİT OLMUŞTUR.İMANINIZA ŞAHİT OLAN BİR HAYATINIZ YOKSA,GÖĞSÜNÜZDEN BİN KURŞUNDA YESENİZ ŞEHİT OLAMAZSINIZ.EĞER HAYATINIZ İMANINIZA ŞAHİTSE,SICAK YATAĞINIZDA DA ÖLSENİZ SİZ ŞEHİTSİNİZ.EFENDİMİZ A.S NİCE KİMSELER VARDIRKİ RAHAT YATAKLARINDA CAN VEREREK ŞEHİT OLMUŞLARDIR BUYURMAKTADIR.KARŞILAŞTIĞIMIZDA BU KADARDA OLMAZ DEDİRTEN DURUMLARDAN BİRİDE,HERKESİN ŞEHİTLİĞİ KENDİ IRKINA ATFETMESİDİR.BEN YAKIN ZAMANDA GAZZEDE KATLEDİLENLERE ŞEHİT OLDULAR DİYEMİYORSAM,MÜSLÜMANLIĞIMI MASAYA YATIRIP GÖZDEN GEÇİRMEM GEREKLİDİR.ALLAH YOLUNDA SAVAŞIP ŞEHİT OLMUŞ TÜRKLEREDE DİĞER IRKLARDAN MÜSLÜMANLARIN YAKLAŞIMIDA AYNI OLMALIDIR.ŞEHİTLİK HİÇ KİMSENİN IRKINA MAHSUS BİR OLAY DEĞİLDİR.ŞEHİTLİK ALLAH YOLUNDA ÖLÜNCEYE KADAR ÇARPIŞANLARINDIR.VE ŞU BİR GERÇEKTİRKİ İNSAN SADECE ÖLÜNCE ŞEHİT OLMAZ.YAŞAYAN ŞEHİTLER VARDIR.HAYATI İMANINA ŞAHİTTİR.AMA O DİRİ OLDUĞU İÇİN ŞEHİT DENMEZ.YOLDA GEZERKEN ŞEHİTTİR,YEMEK YERKEN ŞEHİTTİR VE UYURKENDE ŞEHİTTİR.ÇÜNKÜ O HAYATIYLA GÖSTERMİŞTİR İMANINI.ALLAHA TAM TESLİM OLMUŞTUR PAZARLIK YAPMADAN.ALLAH BİZİ KENDİSİNE TAM TESLİM OLUP,HAYATINI İMANINA ŞAHİT KILANLARDAN EYLESİN.