- 1122 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
BENİM SAVAŞIM
Bir ses duydum derinden; beni çağırıyordu.
Gel diyordu;
_Benimle gel! Sana; öyle güzel bir yer ki, dünyaya bedel bir yer göstereceğim. Orada ne savaş, ne kan, ne kin, nede öfke var. Sadece sevgi, sadece dostluk var. Haydi gel benimle, huzuru tat. Orda her şey güzel; hayat çok rahat.
Gittim beni çağıran sesin ardından. Yüreğim duracak sandım heyecandan.
Önümde kocaman bir kapı açıldı. Baktım gideceğim uzun bir yol vardı.
_Yorulacaksın ama değecek buna. Orada rahat edeceksin inan bana.
Dedi meçhul ses.
Koşarak çıktım merdivenleri…
Sonra …
Sonra ne göreyim; bir sürü insan, sersefil, perişan. Açlık, susuzluk, yoksulluk. Kime sorsam suspus konuşmuyor. Gariban, zavallı bir ihtiyar; güçlükle nefes alıyor.
_ Gel! (dedi) Otur şöyle yanıma. Her şeyi anlatacağım sana. Sen eskiden burayı böyle mi sanırsın; öyle zannetme yanılırsın. Bak şu aç insanlara. Hepsi bir umut, bir sevginin peşinden; hiç düşünmeden, huzur için geldiler buraya. Her şey önce boldu, her şey güzeldi. Fakat daha fazlasını istedik hep. Senin ki çok, benim ki az. Derken bir kızılca kıyamet! Herkes birbirine düşman. İlk önce tartışma; sonra…
Sonrası malum!
İnsan değil miyiz hepimiz? Ne aza kanaat eder, ne çokla yetiniriz. El attığımız her şey kirlenmelidir. Güzel kalmamalıdır bir şeyler; çünkü bu bizim yapımızda var. Dünya, kainat her şey bize dar. Bak! Senin için hiçbir şey geçmiş değil. Dön dünyana, boş ver burayı orayı güzelleştir. Bu zor değil! Belki zaman alacak ama sen yılma; daha çok çalış. Senin gibi düşünenler anlayacaktır. Bak göreceksin o zaman; dünya hiç te kötü değildir. Hele ki insanlar! Onlar da kötü değildir. Sadece güzel olan şeyler bize öğretilmemiştir. Onlar başlamıyorlarsa sen başla güzellikleri öğretmeye.
_ Peki (dedim) nasıl başlayacağım? Ben korkarım!
_ Kolay! (dedi ihtiyar) yeter ki sen gönülden iste.
_ Öyleyse beni dünyama geri yollayın. Sizin yapamadıklarınızı ben yapacağım.
Herkes bana umutsuzca el salladı.
Ruhum bedenim belki burada ama; aklım hep onlarda kaldı.
Dünyada benim için dönülmez bir iyilik savaşı başladı…..
(1995- Görmek istediğim rüyalar-1)
Serap Baycan
YORUMLAR
Sevgili Serap, öylesine güzel bir rüya ki bu rüya keşke her birimiz bu rüyaları görüp, daha fazla geç kalmadan, hemen şimdi başlamalı dünyayı güzelleştirmek için çalışmaya.
Bitmek bilmeyen nefislerimizden kurtulmanın yolalrını arayıp bulmalıyız hiç vakit kaybetmeden. Ve fdünyayı yaşanır hale getirmeliyiz el ele verip.
Çok güzel bir yazı idi sevgili şairim. Kutluyorum kaleminizi ve sevgiler yüreğinize
iyilikte bir yere kadar götürüyor...
atalar ne demiş;
merhametde maraz doğar...
ilk yaptığın iyilik; muhabbeti arırır.
ikinci günki;alışkanlık yapar...
üçüncü günki iyiliği;mecburiyet den sayar...
dördüncü gün yapmazsan;artık düşmanın bir artmıştır...
sana kolay gelsin...sabreyle arkadaşım sabreyle...