KÜRT AÇILIMI…..
Mezarın başında oturmuş bu kaçıncı kurban olduğunu hatırlamaya çalışıyordu derviş bey.
-Dör oğlumu üçte kardeşimi kurban verdim bu kan davasına.
Kimsenin bu kan davasının neden başladığını hatırlayamadığı bir davayı yıllarca sürdürdük.
Kaç gencecik beden yatıyor bu topraklarda.
Yerinden kalkarak son bir fatiha okuduktan sonra patikaya doğru yöneldi.
Mezarlığın diğer tarafında da Yusuf bey düşünüyordu oda bu davada beş kardeşini ve iki oğlunu kurban vermişti oda aynı düşüncelerle engel olamadığı yenilginin harcı olan göz yaşlarını ve pişmanlıklarını damlayan göz yaşlarıyla toprağa bırakıyordu.
Pişmanlığın yada geriye dönüşün çok zor olduğunu düşünerek kahroluyordu oda son kez fatihasını okuyarak evine gitmek için patikaya doğru yöneldi.
İkisi karşı karşıya geldiler kovboy flimlerinde izlediğimiz gibi ikisininde eli bellerindeki on dörtlünün üstündeydi hafif bir kıpırdamada namludan çıkan kurşun bedenleri yere serecekti, bir süre göz göze bakıştılar elleri titriyordu ikisininde.
O anda rüzgar dona kalmış, kuşlar susmuştu peri nehri sesini kısmış dağlar bulutlanmaya başlamıştı az sonra çıkacak fırtınanın şiddetinden korunmak için sanki dünya donmuştu.
Derviş bey eski günleri hatırladı ikisi çeşmenin başında kaysı yemiş çekirdeğini de toprağa gömmüşlerdi büyümesi için her gün biri suluyordu, zamanla o çekirdek filizlenir kocaman kaysı ağacı olur baharda çiçek açmasıyla ikisi tarafından korunma altına alınırdı kaysılar olgunlaşınca ikisi toplar ve paylaşarak yerlerdi derviş ve Yusuf aynı köyün çocuklarıydı birlikte oynamış birlikte köyün sokaklarında saklambaç oynayıp birlikte büyümüşlerdi ama iki ailenin arasındaki nusubet yıllardır devam etmekteydi, dededen onlara miras kalan bu davayı onlar hala devam ediyorlardı.
İkiside yere çömelerek derviş yüsüfün gözlerine bakarak.
-Derviş o eriğin altını hatırlıyormusun.
-Yusuf hatırlamazmıyım keşke hiç büyümeseydik.
-Derviş biz neden halen bu kavganın içindeyiz ----
-Yusuf bizler evlatlarımızı tıpkı o eriğin meyvesi gibi olgunlaşınca yedik biz ne yaptık derviş biz ne yapıyoruz.
İkiside ağlıyordu aslında şu anda tabancalar patlamalıydı ikisinden biri yerlerde olmalıydı ağıtlar dağlarda yankılanmalıydı.
Çünkü iki düşman karşı karşıya gelmiş ama tam aksine oturmuş yaptıkları hatayı tartışıyorlardı.
Yusuf ve Derviş bey o akşam köy odasında köy heyetiyle buluşmak üzere oradan iki düşman değilde, iki barış güvercini olarak ayrılırlar köy heyetine haber verilir ve akşam köy odasında toplanırlar oda köyün ileri gelenleriyle dolmuş herkes şaşkınlıkla ne olacağını aralarında sessizce tarışıyorlardı.
Kapı açılır Yusuf beyin eşi ve Derviş beyin eşi el ele odaya girerler beyler ayağa kalkarak şaşkın bakışlarla hanımları izliyorlardı, aslında bu durum Derviş bey ve Yusuf bey içinde sürpriz olmuştu.
İkisininde ellerinde iki oğlunu da yanlarına alarak odanın ortasında bağdaş kurarlar olacak şey değildi bu iki hanımın erkekler arasında ne işleri vardı.
İki taraftar tartışmaya başlarlar geç vakte kadar bu durum sürer bir türlü barış gerçekleşemez.
İki hanım ayağa kalkarak başlarındaki örtüyü eşlerinin ayakları altına atarak.
Derviş beyin hanımı konuşmaya başlar.
Ben beş erkek çocuk doğurdum kuzularımı bu kan davasına kurban verdim.
Yanındaki küçük oğlunun kınalı saçlarını arkaya doğru atarak ben artık bu oğlumu damat etmek evlendirmek torunumu kucağıma almak onları askere yollamak istiyorum der.
Yusuf beyin hanımı bende oğlumu siz olgunlaşınca yemeniz için değilde kınalı kuzumu korkmadan büyütmek istiyorum der.
İki erkek şaşkınlıkla eşlerini izlemektedirler.
Oracıkta eşlerinin yerdeki baş örtülerini alıp eşlerinin başına bağlarlar.
Ve bu yıllardır süren düşmanlıkta orada son bulur.
Bu yazı umarım gitmesi gereken yere gider.
Kardeşliğe itafen yazılmıştır..
Sevgimi bıraktım okuyanlara..
HEZALE..
YORUMLAR
hezal yoldasim yazin harika kürt acilimi derken arkadaslar iyi okusun yorumlasin hezal arkadas in dedigi
benim anlayisima göre ölümlere zulümlere son densin kürt degil sadece tüm insanlik ölmesin icermic yazisinda
herseyde yasaksak edebiyattada yask degiliz sanirim bence anlamdigim neden kim ne yazarsa yazilsin bir kürdün yazisina biu kadar yanlis anlasislar sarf ediliyor biraz adil olunsa iyi olur bence sizin gibi egoist düsünenler oldukca bu ülkede
kardes kardesin kanini daha cok akitacak sanirim biakin lütfen bunlari baris kardeslik olsun ülkede yeni nesil savassiz dir dünyaya dogsun yasasin adasletin koltuk delisilerle ve sizin gibi düsünen bir kürtü bu kadar düsman görmeniz bence haksizlik
arkadasimin yazisinda yanlis ve kanunsuz bir kelime görmedim iyi okumanzi dilerim
edebiyat özgürlügünede yuh cekmeye kimsenin haki yok bence gelin o zaman ülkeyi kana bulayalim kürt türk davasi diye
ben savasa karsiyim sonuna kadar baris sevdalisiyim ölene kadar neden ben ülkemde sürgün yasayim
YÜREGINE SAGILK HEWALE CAN KLAEMIN DAIM OLSUN ADIL VE DEMOKRAT BIR INSAN SUSMAK YAKISMAZ
kürt konusuyla alakası olduğunu kim söylediki karar verirken tek taraflı olmayın arkadaşım ben sadece kürt sorunun bu günki halini tahmin etiğim için adını öyle yazdım maşşalah çok güzel anlamışsınız
evet o bir töre hikayesi ne yazıki ama sizler başka yönlere çevir meyi çok güzel başarıyorsunuz yinede ilginize teşekür ederim kaleminiz daim olsun ben kürt olabilirim ama türkiyeliyim o toplumun halkından bir ferdim sadece ve biz kürt halkınında bir çok şeyin farkında olduğumuzu unutmayın.
ben tv. çok iyi izliyorum tabiki her beyin istediği şekilde yorumlar..
benimde size tavsiyem tv.yi izlerken daha geniç bir açıdan izleyin.
siz kendi ülkenizde ayrı bir konuma koyulmadınız sizin dilinize kelepçe vurulmadı sizi kimse kendi vatanında yerinden yurdundan kov madı. ama ben bir türk olarak sadece dilim kürtçe diye yerimden ve evimden köyümden kovuldum kendi yerimde kovuldum hapislerde işkence çektim.
evim yakıldı neden neden yapıldı bunlar.
şimdide kalkmış kürt açılımı türk açılımı deyip insanları galyana getirdiler apoyu yıllardır orda besliyorsunuz niye neden onu asın ipini ben çekeceğim.
kürtler pkkayı tutmuyor kürtler apoyu tutmuyor kürtler ne istiyor biliyormusunuz insan gibi yaşamayı istiyor kürtler kendi şivesiyle okumak istiyor kürtler hizmet istiyor okul istiyor saygı istiyor kürtlerin başına musalat olan pkk,kadan kurtulmak istiyor .
bu belayı kürtlerin başına devlet musalat eti.
kendi çıkarları için bakın .
intiharları izliyorsunuz değilmi..
neden yıllarca bu ülkeye hiz met etmiş insanlar intihar ediyor..çünki olaylar denizin üstünde yüzen gemiye benzer bizler sadece görünen tarafını görüyoruz ama birde denizin altındaki kısmı var..işte orası karanlık arkadaşım..
banagelince benim ırkım kürt ama ben türkiyeliyim ve türküm.ben buna çok iyi inanıyorumki sen bile benim kadar bu ülkeyi sevmiyorsun o kadar işkence gördüm yerimden yurdumdan kovuldum.
buna rağmen bayrağımın altındayım ve gözümü kırpmadan canımı feda ederim...
ben daha fazla yazamıycam kendinize iyi bakın..
sevgimi bıraktım
leylasız
Guldum bu yaziniza gercekten eminmisiniz xezal hanim siz nerede yasiyorsunuz hangi kitada!!!hangi dunyada...
....Yazınızı okudum da bu konunun kürt açılımı ile bir bağlantısını göremedim, töre cinayetlerini yaptıran töre kurallarını koyan devletler değidir,aşiretlerin kendisidir devlet saten bu konularda, yapacağını yapmış bunu kanunlarla suç saymıştır, ve cezasını da yine kanunlarla belirlemiştir.
....Bu konular, aşiretlerin kendi içindeki konusudur.
....Töre konularını kürt açılımı içinde ele almak mümkün değildir bu bir ahlak sorunudur, bu bir eğitim sorunudur ve bu da okullarda saten veriliyordur,bunun için illa da kürtçe eğitim veren okul açmak da gerekmez yok illa da olsun deniyorsa açılır kürtçe eğitim veren özel okullar orada Kürt çocuklarına bu konuda gerekli dersler verilir.
...Siz hiç televizyon izlemiyormusunuz ya da etrafınıza bakmıyormusunuz bu ülkede hırıstiyanı var,yahudisi var süryanisi var var oğlu var bir sürü azınlık var.
...Bu gün ülkemizde, bir ermeniden bir hıristiyandan ya da yahudiden hangi devlet dairesinde bir adam vardır.Ama Kürt'lerden bu ülkede başbakanlar bakanlar çıktı,subaylar oldu,lütfen herşeyi tek taraflı düşünmeyin bu ülkede Kürt'ün Türk'den Türk'ün Kürt'den hiçbir farkı yoktur fazlasını istemeye de hiç hakkı yoktur.
...Amerikanın sizleri büyük kürdistan hayaliyle kandırmasına sizlere hayal kurdurmasına yeter izin vermeyin Amerika sadece kendi vatandaşını kendi geleceğini düşünür diğer batılı devletler de öyle düşünür.
....Bir gün gelir,o orta doğudaki petrol biter ve batı Anadolu da ve orta Anadolu da çok olan dünyada en fazla bizde olan bor madeni petrol olur, da oralardaki petrola da gerek kalmazdır.
...Bu konuyu çok iyi bilen batılılar değil mi saten ortalığı karıştırıp duranlar ve Anadolu'ya göz koyanlar.
...Ben buradan bütün Kürt yurtdaşlarımıza sesleniyorum.
...Uyanın artık,gaflet uykusundan,
...Bitsin şu kavga,şehit çok olmadan,
...Bu vatan hepimizin,başka yer yok,
...El ele verelim, güneş batmadan.
...Ama duygularını olabildiğince güzel anlatmıssın o tarafı iyi kürt açılımına gelince o açılımı isteyenlerin önce kendilerinin dürüst ve samimi olması lazım.
a.yüksel şanlıer tarafından 12/26/2009 4:27:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
a.yüksel şanlıer tarafından 12/26/2009 4:36:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sen duygularını anlatmaya devam et.Bu ülkede açılımdan öce töre cinayetleri,ağalık düzenini ortadan kaldırmayı,toprak reforumu yapmayı denesinler..
Bizim kardeşçe yaşamamızdan rahatsız olan güçler var ama biz birlik olmak,ülkenin her ferdini sevgiyle kucaklamak zorundayız.
İnsanların dili,dini,ırkı birliktem yaşamak için hiçbir engel değildir...Yeter ki insanı insan gibi görelim....
Kutlarım selamlar...
Hezal,yazdığın yazının sadeliği ve güzelliği nerden geliyor biliyor musun?Milli eğitim müfredatına beynini,elini ve kolunu kaptırmamışsın da ondan.Onun için duru,yalın ve naifsin.Kendi doğallığınla yaşadığın ve algıladığın için duyguların çok güzel.
Seni acımasızca eleştirenlere bak:Beyinleri dubura uğratılmış,nasıl düşünecekleri ezberletilmiş birer disketten farksızdırlar.onlara acı...
Söz konusu barış olunca,kana susamışlıklarını her defasında dile getirenlerin zavallılığına da acı...
Senin yazındaki yazım kurallarını eleştirenler:Senin anadilinle eğitim görmen gerektiğini,her çocuğun anadiliyle eğitim görmesinin temel bir insanlık hakkı olduğunu içlerine sindirebilirler mi?
Hiç üzülme;Kendi anadiliyle eğitim görmesine rağmen senin kadar güzel yazamayan onlarca kişi gösterebilirim,bana yakışmaz...!
''Batıda da,kuzeyde de okuyamayan kızlar ve erkekler var.''
diyen arkadaşlar bir şeyi gözden kaçırıyorlar.Bu bir toplumsal ayıptır,kabul.Ama ana dili farklı olan çocukların eğitim sorunları ayrı bir durumdur.
Herkesin bu ülkenin onurlu bir yurttaşı olması ve Türkiye'liyim diyebilmesi için önce birbirimizi kırmadan,onurunu zedelemeden dinlemeliyiz.Empati kurmalıyız...Çokça empati..
Bize ezberletilmiş,beynimizin süzgecinden geçirme zahmetinde dahi bulunmadığımız hamaset nutuklarından vazgeçmeliyiz.
Barışı savunmanın savaşı savunmaktan daha çok anlamlı olduğunu neden unutuyoruz.?
Unutmamalıyız;Başka Türkiye yok.Batarsak beraber batacağız,ayağa kalkarsakta beraber kalkacağız.
Bu ülkede yaşayan bütün yurttaşlarıma eşit ve insanca bir hayat ve de çokça sağduyu diliyorum...
Aslında yazının başlığı KÜRT AÇILIMI olarak verilmemiş olsaydı, burada bu karmaşa asla yalanmazdı bundan eminim. Çünkü yazı, kan davasına yıllardan beri evlatlarını veren iki ailenin, çocukluk dönmelerine gidip düşünmeleri ve yine her şeyde olduğu gibi, iki bayanın barışı imzalamalarında ne kadar büyük rol oynadığını anlatıyor bana göre.
Keşke kan davası denen o lanet gelenekler hiç bir bölgede uygulanmasa ve yok olsa insanların beyinlerinden. Büyüklerimiz bu davaları bitiremediyse, gençler bitirmek için bir adım atsa ve kan, kin, öfke yok edilse. Ama olmuyor. Yeni yetişen gençlik de aynı bilinç ile yetişiyor ve geçmişten gelen davaları sürdürüyor.
Sevgili Hazal, okuma imkânı bulamayan kızlarımız, çocuklarımız yalnız doğuda değil, batıda, kara denizde, Marmara’da da var. Özellikle ben kara denizde olduğum için bu bölgeyi anlatmak istiyorum size.
Arazi yapımız nedeniyle toplu halde kuramıyoruz köylerimizde evlerimizi. Bir mahallede beş ev varsa o beş ev arasındaki mesafe en az yüz metredir. Hizmet getirmek çok büyük maliyetlere neden olduğu düşünülerek her şey ağır aksak yürür. Bir çocuk okula gidebilmek için en az beş kilo metre yürür, ya da asma köprülerden geçerek, kar, kış demeden kendi köyüne en yakın okula gider ya da gitmeye çalışır ama çoğunlukla halk fakir olduğu için çocuklarını okula gönderemez.
Ama hiç bir zaman isyan etmemiştir halk. Hep kendi gücü ile yol yapmaya, okul açmaya, bilenlerden öğrenmeye çalışmıştır.
Arkadan gelen gençlik geçmişte olan kin ve öfkeleri bu güne taşımamak için var gücü ile çalışır. Çalışmak zorunda olduğunu da bilir. Daha güzel bir gelecek bırakabilmek için çocuklarına.
Bizler bu ülkede ezilmişi, ezilmemişi hep bir arada yaşadık yıllardır. Birbirimizden kız alıp, kız verdik. Sen Kürtsün, alevsin Türksün demedik. ( mesela benim kardeşimin eşi Kürt) O zaman neden şimdi bu ayrımcılık ve neden şimdi bu açılım denen bizi bizden ayıran olay. Esas karşı çıkmamız gereken bu değil mi? Ne dersiniz?
Bir bayan geçenlerde feryatlar içinde bağırıyordu. " Eşim Türk, ben Kürt'üm. On altı yıllık evliyiz. Hiç bir sorun yaşamadık ama üç aydır eşimle sorun yaşamaya başladık. Eşim görevden gelip " nedir bu sizden çektiklerimiz" demeye başladı. Bunun hesabını verebilecek olan var mı? " diye bağırıyordu.
Önce biz akli selim davranalım ve bizi bize düşürmeye çalışanlara müsaade etmeden hep bir halayın içinde el ele durmayı başaralım.
yoruma başlamadan unce şunu demeliyim ki yazınız çok gözel olmuş saygılarım la hocam
ama laz uşağında dediği gibi başlıkla içerik birdeğil
ama meseleyi kalkıp altına inmek içinse ustam başarılı bir kalemle ele alın mış
neden mi?
-kürt ve türk nezaman nerde ne için ayrıldı yada aradaki mesele ne soran biri yok
- bu olaylar bugune kadar neden getirildi de açılım şimdi yapılanııyor yada neden çıktı bu açılım
-eskiden kardeşken sırt sırta düşmana meydan okuyan iki kardeşken şimdi neden düşmanlar
-1980 lı yıllarda gelin bitirelim bu sorunu denildiğinde neden bitirirsek bu ülke borç bataklığına girer denildi aceba
-aslında bunların hepsi birer oyun baştakilerin oyunu kendine bir payçıkarıp dönya malına gözkoyup kardeşi kardeşe vürdüttular
-uzal zamanında kardeşler biz birbirimizi yiyiyoruz millet bize gülüyor denilmedimi denildi ama kapan madı neden çünkü bitseydi ozamanın çıkarı için yapılmadı çünkü savaş varken gışardan destek alına biliyor bir rant sağlana biliniyordu ama şimdi neden açılım yada diyer adiyla annlaşma
-neyin anlaşması biz zaten kardeş değilmiyiz kardeşsek neden kırılıyor kandukuyoruz
neyse ustam bugun gürdüğüm birkilipten çok etkilen dim galiba fazla konuştum
yüreğine sağlık
İLETİŞİM------bir fikir veya bilginin herkesçe anlaşılır hale gelmesi... karşılıklı etkinliğin sağlanmasıdır...öfke kontrolü önemlidir...sözde..... yazıda.....anlatımda kısaca yaşamda...bu hep vardır...yazmak emek ister yazmak yürek ister....bu sitede bulunan tüm yazan kardeşlerimizin belli bir birikimi vardır bunu kimse inkar edemez...kalp kırmak kolay tamir etmek zordur.....amacınıa ulaşan yorumlar yazana daha çok ..şevk verir.. yorum yerinde olmassa...yazanı köreltir....hırçınlaştırır....anadoluda bir deyim vardır... BEN DİYORUM HÜDA-YI...HİKMETTEN...SEN DİYORSUN...POSTU KİM ÇALDI MEKTEPTEN...güzel söylenen bir şarkının nakaratlarını aynı koroda seslendirenlerden olalım...ne kıralım... ne kırılalım...kötü söz menşeine aittir...yunus gibi sevelim...sevilelim....tüm yazan kardeşlerime saygılar sunuyorum...
selam lazuşağı elbete başlık bu yazıya uygun değil sizinde dediğiniz gibi..
ama bakarmısınız kimse bunun farkında bile değil burdaki aksi yorumlayanlar hele hiç farkında değil..
kürt açılımı yada türk açılımı.. ne kadar komik değilmi...
ama sana teşekür ederim nihayet doğruyu bulan bir arkadaş çıktı..
bügün ülkemizde kürt açılımı diye oynana oyunun kimse farkında değil kürt meselesi kapalımıydıki açılım olsun.. sorarım sizlere yıllardır bu halka oynana oyunların sonu bu açılmlamı sona erecek..
dedemizden dinlediğimiz bir anıyı paylaşıyoruz ama sonu nerelere varıyor..
ha neden adını böyle koydun diye sorarsa arkadaşlarım..
BENDE DERİMKİ BÜ GÜN ÜST DÜZEYDE BİİRİ ADI LAZIM DEYİL ESRAR ADI ALTINDA KAZANDIĞI PARALARLA CAMİ YAPARSA..
POLİSLERİN HOCASI ADI ALTINDA SAMAN ALTINDA ESRAR YÜRÜTÜYORSA BİZ DAHA ÇOK KÜRT AÇILIMI YAPARIZ ARKADAŞLAR..
NE AÇILIMI BİR AÇILIMDIR ALMIŞ BAŞINI GİDİYOR DİYER TARAFTAN YAVRULARIMIZ ŞEHİT OLUYOR KİMİN ELİ KİMİN CEBİNDE BELLİ DEĞİL..
KİM VURDU KİM ÖLDÜ BELLİ DEĞİL..
HA EYER GERÇEK AÇILIMI BİLMEK İSTİYORSAK ASLINDA KÜRT AÇILIMI DEĞİL BU ..
TÜRK AÇILIMI OLMALI NEDEN DERSENİZ BU ÜLKEDE ONLARCA DİL KONUŞULUYOR AMERİKA GELİPTE DİLİMİZİ YASAKLAMADI DEĞİLMİ BUNU BİZİM DEVLETTİMİZ YAPTI..
ŞİMDİ DİL SERBEST ..
BAKAR MISINIZ KÜRT HALKI KÜRTÇE KONUŞMAYA KORKARKEN ŞİMDİ TV.. BİLE AÇTI DEVLET BABA NE DİYELİM AMA DÜŞÜNMEK LAZIM BU TÜRK AÇILIMIMI?
YOKSA KÜRT AÇILIMIMI..
İŞTE BU DURUM NE KADAR KOMİKSE BENDE YAZIMIN ADINI O KADAR KOMİK SEÇTİM.. TEŞEKÜR EDERİM LAZUŞAĞI.. TEŞEKÜR EDERİM
**************************************************************************
Hezal benimde torunlarıma anlatacak çok anım varda bu şekilde eleştiri alırlar diye anlatmıyorum.....
ÇOK YAZIK KEŞKE BUNU YAZ MASAYDINIZ..
ÇOK ÜZÜLDÜM..KORKARAK AÇILIMLARI BEKLEMEMİZ LAZIMIŞ DEMEKİİ.
DAĞDELEN KARDEŞ NE DEMİŞ..BUNU İNKAR EDENİN AKLINA ŞAŞARIM...
Söyleyemem sana kim olduğumu
Çanakkale'ye git de gör gerçeğini
Orda taş olurum ağaç olurum
Utanırım kökümden,utanırım yosunumdan
Birden gemi olurum yanaşırım limanlara
Özenirim gerçek toprağıma
Ve gerçek kardeşliğe özenirim
Uzanırım gölgesine...
D_A_Ğ_D_E_L_E_N
Bu yazıyı zamansız okudum galiba neyi var orta halli bir makale güzel büyüklerin akşamları torunlarına anlattıkları anılarından biri yazar kaleme almış paylaşmış.Yazıyı okuduktan sonra yorumlarıda okudum çingene kavgası gibi birbirlerine çamur üstüne camur.
Eğer yazar bu yazısını kötü bir amaçla birilerine mesaj vermişse o kendi zihniyeti yok içinde bir kötülük yokta sıradan bir yazı olarak kendisinin çok sevdiği bir baba anısını bizlerle paylaşmaksa amacı bunda ne var yıllarca bir damla suda fırtına kopardık sonuç ne hep kaybettik...Arkadaşlarımızı kırmadan fikirlerimizi söylemek lazım...Yazar ,
AÇILIM başlığıyla bir yazı yazmış yazının başlıkla bir ilgisi yok.....
Ben bu başlığa göre şunu okumak isterdim.
Açılım kuzey ıraktaki kürtlerin korunması amacıyla abd tarafından iktidara meta zoru yaptırdığı bir siyası oyundur
abd yakında çekilecek ve gidecek zaten alacağını aldı gitmeden önce kuzey ırakın güvenliğini sağlamak.Ülkemizde yaşayan kürt kardeşlerimizin açılıma ihtiyacı yoktur.
seçen, seçilen,ülkede verilen her haktan yararlanan bir milletin açılıma ne ihtiyacı olurki.
on dil konuşulan bir ülkede kaos olurmu olmazmı yorum sizlerin............
Şu sayfada on kişi yorum yapmış nerdeyse birbirinize küfür edeceksiniz yapmayın arkadaşlar
ortada bir oyun var bu oyununda figüranları var bizler hem seyredip hemde alkışlıyoruz......
Hezal benimde torunlarıma anlatacak çok anım varda bu şekilde eleştiri alırlar diye anlatmıyorum.....
Bence başlık yazının değil.......iyi günler dostca kardeşce..
Sevgili hezal,
Tok olan, acın halinden anlar mi?
Yaşamı ve dünyada olup bitenleri görmeyerek
sadece kimliğini nokta virgülle belirlemeye çalışan insanlardan ne beklersin.
Gerçeğin kaydettiiği fotoğraflar var,biz farkına varmadan,
görmemezlikten gelirsek neyi çözeriz.
Bugün hâlâ göç olgusu doğudan batıya sürmektedir.
Yaşamı zehir eden,emperyalizm daha azgınlaşarak önüne çıkan herşeyi yıkıp,yakmaktadır.yaşamın geldiği yer bu.
Bu gibi insanların önüne kim bir bira koyarsa, o milletten olurlar. Kürd olsa ne yazar,Türk olsa ne yazar.
Sen kafanı yorma, gerçekleri dile getirmişsin
Söyleyemem sana kim olduğumu
Çanakkale'ye git de gör gerçeğini
Orda taş olurum ağaç olurum
Utanırım kökümden,utanırım yosunumdan
Birden gemi olurum yanaşırım limanlara
Özenirim gerçek toprağıma
Ve gerçek kardeşliğe özenirim
Uzanırım gölgesine...
D_A_Ğ_D_E_L_E_N tarafından 9/13/2009 11:48:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
D_A_Ğ_D_E_L_E_N tarafından 9/13/2009 11:50:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
sevgili hezal, kaynağını gerçek hayattan alan böy güzel bir yazıyı kaleme aldığınız için çok çok teşekkür eder
yüreğinizi ve kaleminizi saygıyla selamlıyorum.
yazınıza yapılan yorumlara (güzelim sayfanıza akıtılan zehirlere) gelince siz hiç aldırış etmeyin. çünkü bunlar barış, kardeşlik, sevgi düşmanıdırlar. bu duyguları ifade eden yazıları hangi sayfada görseler o sayfaya zehir akıtırlar. ünlü şair kemal burkay'ın dediği gibi bunlar insan yüreği taşımıyor.
balık susuz nasıl yaşayamıyorsa bu tip insanlar da kansız ve savaşsız yaşayamıyor. bunlar bu yönde eğitilmiş.
kürtlee hakaret içeren yazılara bakın bunlar nasıl alkışlıyorlar.
yeri geldiği zaman kardeşlik türküsünü öterler.
artık değirmen bu suyla dönmez.
türkçe kurallarını öğren demişler. hey adam (sayın sözcüğü yasaktır) sen türkçe bldiğimin binde biri kadar kürtçe bilir misin?
..........
sevgili hezal, saygılar sevgiler selamlar.
BEN İLK YORUMU YAZARKEN KÜRT AÇILIMI YAZACAĞIMA
TÜRK AÇILIMI YAZDIM VE SONRA DÜZELTİM
ŞUNU ANLADIM. DEMEKİ BİZ O KADAR BİRMİRİMİZE YAKINIZ Kİ TÜRK VE KÜRT KELİMESİNİ AYRIT EDEMEDİM
BİZ İKİ MİLLET DÖRT HARFLE OLUŞUYORUZ
VE AYNI KESEDE İKEN AYRI DÜNYALARIN İNSANLARI OLMAMAZDA ÇOK GARİP
YANİ BARIŞA UZANAN EL KESİNLİKLE ÖPÜLMELİ HEZAL ABLAMIN ELİ GİBİ SAYGIMLA...
burada görüyoruz gerçeklere karşı o kadar sağır ve duyarsızız ki yazının içeriğine anlamına bakacağımıza tamda zayıf ve biçare kişilere yakışanı yapıyor sayın turkuaz..
en kolayını hiç uğraşmadan çamur at izi kalsın sayın turkuaz..
sizede bu yakışır ne diyelibilirimki..
insan olarak her şey olduk ama şu arka bakçede yılardır kol kola büyüyen meyvesini veren çam ağacı ve tut ağacı kadar olamadık...
YAZIKKKKK ÇOKKKK YAZIK..
SEVGİLİ ABLACIM KÜRT AÇILIMA DUYGUSAN VE MANİDAR BİR İLETİYDİ BU YAZINIZ TABİKİ ANLAYANA BEN İNSANIM DİYENE KARDEŞLİĞİ BARIŞI SEVENE
NE MUTLU İNSANIM DİYE BİLENE
BU GÜZEL PAYLAŞIMINIZ İÇİN SİZİ KUTLAR VE TEBRİK EDERİM SAYGIMLA..
SEN BİZDEN UZAK DUR AŞAĞIDAKİ
BAL PETĞİNE ÇOMAK SOKANDA ORMANA DAVETLİDİR
Sevi-esin tarafından 9/9/2009 4:04:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
bencede burada bir insanın kaleminden yüreğinden çıkmış özel bir yazı var bunu saptırıp çok farklı konumlara getirmek bambaşka boyutlara taşıyıp gündem yaratmak çok saçma sayın turkuazz yapmanız gereken yazıyı eleştirmek sadece çünkü burada sadece bu hakka sahipsiniz bir etnik toplumu yaşananları eleştirmek sizin haddiniz değil bence
hevall tarafından 9/9/2009 2:56:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eveti iki tarafta da aynı saçma ajitasyonlar...
Kardeşlik,dostluk, barış...
Biri bölmeyin bizi der, diğeri bizi geri bıraktınız der...
Biri devlet terörü diye bağırır, diğeri sehitler ölmez diye...
Bir yazı üzerine tartışırken bile kontrolden çıkan insanlar getirecekse barışı vay halimize...
turkuazz
9/8/2009 9:26:41 PM
Gerçek amacınızı bilmeseydim bu dokunaklı yanıt karşısında oturur ağlardım ama amaçlarınızın geçek yüzü ortaya çıktığı içindir ki hiç de tesir etmedi bana bu dokunaklı yanıtınız.
kardeşim sizler kavgaya ne kadar susamışsınız ben bu gün ülkemizde tartışılan kürt açılımını örnek alarak geçmişte büyüklerimizden dinlediğim bir hikayeyi kaleme aldım..
siz bana değil kardeş komşu bile lamazsınız siz kimsinizki benim yorumum karşısında ağlayacaksınız içiniz o kadar kötüki her satırı aksi yönlere çekiyorsunuz ..
yazıyı okuyan anladığını anlayacaktır hani derlerya bilene sivri sinek saz bilmeyene davul zürna az diye...
İğne atsanız yere değmez faşist dolu................
Kendinizi siz ne zannediyorsunuz bulanık zihniyetlerinizle ancak bu ülkeyi karıştırıyorsunuz.
suçlu bir numaralı devlettir
Toprak ağalığını kurup, aşiretlerle anlaşıp aşiretler arası kan davalarının oluşmasına neden olan devlettir..
Toprak ağalığı ile halkı kendi bünyesinde tutan şerefsiz ağaların diktası altında halka eziyet etmiş olan devlettir.
Ağalar para kazansın devletle işbirliği yapsın, ezilmiş bir kitle yaratsın, bunların yan etkisi ile fakirlik oluşsun, fakirliğin etkisi ile de okula gidecek çocukların hiç olmaması bu neden ile daha evlenme çağına gelmeden kızları evlendiren sistemin getirdiği sonuçlardır..
Yıllarca insanlar okuma yazma dan mahrum bırakılsın, yatırım götürülmesin, siz süt çocuklarıydınız tabi o zaman annenizin koynundan bir yere çıkamıyorsunuz oturduğunuz yerden insanlara laf atmasını biliyorsunuz Metropol Köstebekleri............
Olayı yine bölücüğe getirmek istemişsiniz..
Aslanlarım bu ülkeyi sizin gibi kapitalist sistemin yaltakçısı olmuş insanlar bölecektir...
Sevgiler ablacığım yüreğine sağlık
Allaha emanet ol Xude ji ta razi be
Kendi sapkın adet ve törelerinizinde suçlusu bizmiyiz.Yediğiniz yemekte taş çıksa suçu millete atacaksınız.Siz sütten çıkmış ak kaşıksınız öyle ya...
Lafa geldi mi sayınızın çokluğuyla övünüyosunuz...Çözün madem toplumsal sorunlarınızı onuda mı biz halledelim...
Siz gençler bitirin kan davasını,
Kız çocuklarınızın bir eşya gibi satılmasına karşı koyun,
Ağalık ve aşiret düzenini yıkın,
Çok eşlilik ve berdel usulü evlilikleri kaldırın,
Bunlar sizin toplumsal sosyal sorunlarınız kimse zorla uygulatmıyor bunları...Kendi töreleriniz...Bitirin madem bunları! Bakın o zaman herşey nasıl yoluna giriyor...
Suçluyu sürekli karşıda aramaktan vazgeçin ya sıkıldıkkkkk!!!!
Keşke biraz da TÜRKÇE YAZIM KURALLARINA çalışsaydınız !!!!!
evet kardeşim keşke okuma imkanım olsaydı...
doğunun ısız dağlarında değilde..
senin gibi bir metropolde büyüseydim belkide okuma zamanım ve TÜRKÇE YAZIM KURALLARINI ...ÇALIŞMA İMKANIM OLcaktı HİÇ OKUL YÜZÜ GÖR MEDEN BU KADARINI başara bildiğim için KENDİMLE ÖVÜNÜYORUM...
evet kardeşim buda kürd sorunları içindedir ben neden okuyamadım...sevgiyle kalın...
hezal
NE AMACLA YAZILDIĞINI .. NEREYE GÖNDERMEK İSTEDİĞİNİ .. GAYET ACIK AMA NE YAZIK Kİ BİZ 2009YILINDA OLDUĞUMUZA RAĞMEN HALA FEDOLİZM FAŞİZİM İNSANLAR VARKEN NE KİM DERVİŞ VE YUSUF BEY GİBİ OLURLAR KİM KİM DAHA BU AY İÇİNDE TÖRE DENEN İLETİ ŞEYE 7 CAN VERDİK BİZ SİLOPİLİ OLARAK BİZ ARTIK RAHATA KAVUŞMAK İSTİYORUZ BİZ BİR ÇOCUK KAVGASI İÇİN 7 CAN VERMEK İSTEMİYORUZ EDİ BESEEEEEEEEE YETERRRRRRRRRRRRRRRR DİYORUZZZZZZZZZZZ
zekalı bir zihniyetin yazının içeriğini önemsemeden bakmadan saldırgan tutumu karşısında ne demeli yazım kurallarına dikkat etseydiniz senin insanlık sınırına ve mantık kurallarına bakmak lazım yazıya döneceğim ablacığım
eline sağlık
sevgiler
dua ile
meftunkaranfil tarafından 9/8/2009 8:06:03 PM zamanında düzenlenmiştir.