- 1889 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİLİ YEĞENİM 7
Düğün gece yarısına kadar devam etmiştir.Gecenin ayazı bastırmıştır..Herkes evinin yolunu tutmuştur.İskender ile ayşe de evlerine çıkmışlardır..Ayşe çok yorulmuştur..Ayşe’nin sırtına takılan paraları toplamış çantasına koymuşlardır..İskender’in paralarını da cebine koymuşlardır.
Ayşe
_Düğünü de atlattık İskender...
İskender
_evet Ayşe..Çok,çok güzel oldu..
Ayşe
_Evet çok güzel oldu..Ben bu kadarını tahmin etmemiştim inan..
İskender
_Getir paralarımızı sayalım..Eksiklerimizi alırız Ayşe...
Ayşe
_Tamam sayalım...
Beraber paralarını sayarlar.Ayşe çamaşır makinesi-televizyon aldırmak istiyordur...
İskender hepsini Ayşe’ye verir ve soyunup yatarlar...
yürük Ali erkenden kalkmıştır.Çobanı uyandırmış keçi-koyunları çıkartmışlardır..Çoban hayvanlarla dağa gider..
Ali inekleri samanlar-yemler..Bu arada sevgi uyanmıştır..İnekleri sağmaya gelmiştir...
Ali
_Günaydın hanım...Uyandın mı?
Sevgi
_Günaydın..Sen erken mi kalktın..Ben çok yorulmuşum arkadaş..
Ali
_Ne bu surat sabah,sabah.Yorgunluktan mı ?
Sevgi
_Evet..Sen yorulmadın mı?
Ali
_Yoruldum ama hayvanları bakmak lazım değil mi Sevgi..
Sevgi
_Artık gelin hanım baksın Ali..Sağım yapsın,yardımcı olsun bize değil mi.?...
Ali
_Sevgi Allah aşkına.Daha kız kaç gün oldu evine geleli...Oğlun askere gidecek şurada ne kadar günü kaldı..Elin garibiyle uğraşma bak.
Sevgi
_Ne yapalım giderse...Ben gelin olduğumda aynı çadırda kaldım annenlerle..
Ali
_O zaman öyleydi sevgi hanım..Bak şimdi hanım ağasın...
Sevgi
_Böyle hanım ağalık mı olurmuş...Hizmetçiyiz hizmetçi...
Ali
_Ne hizmetçisi ya..Sabah sabah çoban tuttuk.Ne yapıyorsun ki.Ahırı ben temizliyorum.Sadece inekleri sağım yapıyorsun.Bir de yemek yapıyorsun...
Sevgi
_Başka ne yaptıracaktın Ali bey...
Ali
_Sabah,sabah kafa ütüleme Sevgi...Sus Allah aşkına..
Sevgi ineklerin bulunduğu ahıra gider..Sarmaşığım dediği inek Sevgi’yi görünce hemen kuyruğunu sallar.Meler sanki günaydın der gibi..Sevgi sarmaşığın sırtını okşar..
_Kızım benim özledin mi beni..Ben de sizi özledim der ve bakracı eline alır,sağmaya başlar..Ali yemleri hazırladığı için,Sevgi’nin yanından ayrılır..Eve geldiğinde bir de bakar Ayşe evde...
Ali
_Günaydın kızım.(Lavabodan elini yüzünü yıkar saçlarını sıvazlaya,sıvazlaya gelir mutfağa)
Ayşe
_Günaydın babacığım.(babasının elini öper)..Çayı demledim,içer misin?
Ali
_İçerim kızım..
Ayşe
_Tamam babacığım hemen koyarım çayını...
Ali
_Hiç kızı olmadığı için Ayşe’yi çok sevmiştir.Hele sabah,sabah gülümseyerek baba çay içer misin diyen bir kızının olması onun yıllardır beklediği bir şeydir.Allah’ım iyi bir gelin nasip etti diye içinden geçirir..
Ali
_İskender uyanmadı mı kızım..
Ayşe
_Uyuyor baba..Kahvaltıyı hazırlayayım uyandırırım..
Ali
_Uyusun boş ver..
Ayşe yer sofrasını kurmuş kahvaltıyı hazırlamıştır..Sırtına giydiği puanlı elbise pek de yakışmıştır..Saçlarını da arkasına doğru görür görmez örmüştür ama çok güzel olmuştur..
Bir içim su gibidir
Sevgi girer içeri.Suratı on karış..İnek sağarken giydiği şalvarı değiştirir ağacın dalına asmak için hemen geri döner..Lavabodan elini ayağını yıkar..Mutfağa gelir..
Ayşe(tebessüm ederek)
_Günaydın anne.
Sevgi
_Günaydın.Erken mi kalktınız gelin hanım?...
Ayşe(ne demek istediğini anlamıştır ama havayı yumuşatmak için)
_Ben her zaman erken kalkarım..Sabah namazından sonra uyumam...
Sevgi
_Öylemi...İmam geldi desene evimize...
Ayşe
_Ne oldu anne,namaz kılmak suç mu? Sabah,sabah ne demek istediğini anlayamıyorum.
Sevgi
_Yok canım imamları severiz biz..İşine gelmezse anlamaz insan karşısındakinin ne dediğini..
Ali(bakar Sevgi’nin durumuna.Konuştukça batıyor diye düşünür ve devreye girer..)
_Kızım sen boş ver annene..Hadi sen İskender’i uyandır..Ben de Bahadır’ı..
Sevgi
_Ne oldu ali bey canın mı sıkıldı.?
Ali
_Seninle uğraşamam..
Ayşe
_Tamam babacığım...
(hemen çıkar bozuk ortamdan..Dışarı çıkınca sanki içerisi daha çok sıcakmış gibi terlemeye başlar.Dut ağacının esintisine bırakır kendini.Evin içine girer.)
Ayşe
_İskender hadi uyan..
İskender
_Çok uykum var Ayşe...Neden uyandırıyorsun..Her yanım ağrıyor inan..
Ayşe
_Baban kahvaltı yapalım diyor...Kahvaltıyı hazırladım...
İskender Ayşe’yi yatağa çeker...Sen mi hazırladın kahvaltıyı?
Ayşe
_Evet..Ne oldu ki.
İskender Ayşe’nin yanağına bir öpücük kondurur...İşte benim kadınım..
Ayşe
_Hadi İskender bekletmeyelim ayıp olmasın insanlara..
İskender
_Tamam canım...Sen git,giyinip iniyorum...
Ayşe iner aşağıya.Sevgi,Ali ile konuşmaktadır.Ayşe de ister istemez duyar konuşulanları.
Sevgi
_Ne kadar paraları olmuş söyledi mi bari?
Ali
_Hayır söylemedi.Bir de sormadım ki niye söylesin Sevgi.
Sevgi
_Neden sormadın kıymetli gelinine..
Ali
_Sevgi yeter artık..Sabah,sabah sen ne yapacaksın çocukların parasını..
Sevgi
_Düğün borçlarından ödesinler söyle de.(Ali iyice sinirlenmeye başlar)
Ali
_Ben kurbanlık paralarıyla öderim sevgi,sen kafanı yorma...
Sevgi
_Niye almıyorsun..Söyle de versinler..
Ali
_Yeter artık yav..Sabah sabah yettin gayrı..(der sofradan kalkar..kapıya doğru yürür birde bakar karşısında Ayşe...Ayşe ağlıyordur,hemen sarılır...
_Kızım canım sen üzülme,ben varım.Ben annenin hakkından gelirim merak etme sen.
Ayşe kendisini tutamamıştır.Ali perişan olmuştur.Ayşe hızlıca yukarı çıkar.İskender Ayşe’nin yatak odasına geçtiğini görmemiştir.O sırada tuvalettedir.Kapıyı çeker,esneye esneye aşağıya iner.
Ali Sevgi’ye bağırıyordur..Sevgi ise hayatından memnun bir şekilde oturuyordur.
Ali
_Bu evde kavga istemiyorum.Kavga edeceksen ananın evine gidersin...Yeter ya..!
Sevgi
_Ne oldu.Ayşe hanımın zoruna mı gitmiş..
Ali
_Senin olsa zoruna gitmez mi?
Sevgi
_Ne dedik ki şimdi...Ben neler çektim senin anandan.O kaynana görmemiş daha..
Ali
_Sen çektin diye Ayşe’yi de mi çektireceksin...
Sevgi
_Çeksin de öğrensin dünyanın kaç bucak olduğunu...
Ali
_Ne istiyorsun Allah’ın garibinden,anası-babası yok diye ezecek misin?
Sevgi
_Ezdikte sırtında taş mı çektiriyoruz...Takılan paraları versin dedim..Ne var bunda..
Ali
_Sevgi sus.Kafamı bozma.Kıza kendi hazırladığı halde kahvaltı bile yaptırmadın.Al kendin ye.Belki doyarsın..
Sevgi
Kahvaltı yapma mı dedik,yapsaymış..
Ali
_Ben ona bir şeyler alıp evine vereyim kendi yesin içsin..
Sevgi
_Aman ha üzülür .sen gelinine iyi bak..
derken İskender,Ali ile Sevginin tartışmasını iyice dinlemiştir.Olayı anlamaya çalışmıştır.
içeri girer..
İskender
_Anne ne oluyor sana Allah aşkına.Söyle bakalım derdin ne.?
Sevgi
_Fitledi mi ?
İskender hemen sağa sola bakınır.Ayşe’nin nereye gittiğini merak etmiştir.
İskender
_Baba Ayşe nerede?
Sevgi
_Sana sormalı..
İskender
_Ben kızı görmedim baba.10 dakikadır buradayım.Kapıda sizi dinliyorum.Utanmıyor musun bu kız ne yaptı anne sana?
Sevgi
_Niye utanacağım..Paraları soktunuz cebinize ondan sonra da utanmaz mı diyorsun.?...
İskender
_Benim sormayacağımı nerden biliyorsun da konuşuyorsun...
Sevgi susar.Yavaşça oturduğu yerden kalkar yatak odasına doğru gider..Yatakları düzeltir.
Ali
_Boş ver oğlum ananı.Ayşe ağladı çıktı yukarı...Hadi bak bakalım..
İskender yukarı çıkar..Ayşe kapıyı kilitlemiştir..Ağlamaktadır...
İskender
_Aç kapıyı Ayşe.Canım benim suçum ne..Ben konuşurum annemle
Ayşe’den ses yoktur..Aşağıya iner.Babasına seslenir.Ali koşarak çıkar yukarı.Ayşe kapıyı açmaz,korkmuşlardır..Sevgi de panik olmuştur..
Ali
_Eğer kız kendini bir şey yaparsa gerisini sen düşün Sevgi...
Sevgi sesini çıkarmaz.İskender yalvarır ama Ayşe kapıyı açmaz.Ali’ye de ses vermez.Yalnız içerden cevap verir..
Ayşe
_İskender kapıyı açmayacağım..Kafamı dinliyorum.Sen git,yok bir şey inan.Siz keyfinize bakın..Kahvaltıyı da yapın ne olur artık ısrar etme...
Ali
_Hadi oğlum inelim aşağıya..
İskender
_Baba ne olacak böyle..
Ali
_Ben de bilsem.Annenle işimiz zor İskender.Allah’ın izniyle bir şey olmaz.
İskender
Ben varken kıza ekmek yedirmiyor..Ben gidince ne olacak...
Ali
_Sen yoksan ben varım oğlum...
İskender
-bu iş zor baba..Keşke kızı kaçırmasaydım.Ben gidince neler olacak kim bilir.
Ali
_Sen boş ver annene..O biraz zor artık..
sevgi(Hemen yetiştirir lafı)
_Sen merak etme oğlum.Baban senin yerini tutar...
Ali nasıl fırlar yerinden.Sevgi’ye öyle vurur ki.sevgi yere serilir.Boğazını sıkar kadının..
İskender zor alır elinden.O kadar doludur ki öldürse of bile demeyecektir.
Ali
_Sen ne demek istiyorsun .(ağzına geleni Sevgi’ye söylüyordur)
Sevgi(Hem ağlıyordur,hem söyleniyordur)
_Yalan mı?Sen beni nasıl vurursun öyle.O şırfıntıdan ötürü..
Ali bir daha kalkar yerinden...İskender araya girer..Ali bir tekme sallar Sevgi’ye..Ama iyi vurmuştur..Sevgi canı yanınca iyice kudurur..Sürekli bağırıyordur..Ayşe yukardan duymuştur sesleri ama anlayamamıştır...Aşağıya da inmek istemez..
Ali
_Ağzını-burnunu kırarım senin...
Sevgi
_Kır bakalım kolaysa.Şikayet ederim karakola.Sen bir gün bana muhtaç olursun.Dur hele.
Ali
_Sus sevgi,sus..Duyan ne der bize ya..Çıldırttın bugün ya..Ekmek ister gibi dayak istiyorsun yafu..Öldüreceğim şimdi ya.Sen nasıl kadınsın böyle anlamadım?
Sevgi
_Ne derlerse desinler.Öldür kolaysa..Sen de kurtul ben de kurtulayım..
Ali
_Herkes seni biliyor ya..Önemli değil..Anamı da çıldırttın böyle işte..
İskender
_Anne sen beni çok kırdın.Bu kızın da günahına girdim.Bu askerlik hiç bitmez...
Sevgi
_Sen hiç konuşma.Kaçırmasaydın.Bana mı sordun kaçırırken.
İskender
_İyi işte bedel geldi.Sana uğraşacağın birisini getirdim.Artık onunla uğraşırsın...
Sevgi
_Uğraştırma o zaman.Gitsin seninle..
İskender
_Parayı verince susacağını bilsem,paramın hepsini verirdim.Ama sen yine konuşursun..
Sevgi
_Babalı oğlanlı iyi valla.Sen de dövseydin..
Ali
_Dilini tutacaksın dilini..
İskender
_Doğru söylüyor babam ağzını tuttuğun sürece bir şey olmaz...
Ali
_Bir de senin yerini tutar diyor ya..Terbiyesiz kadın,ben nasıl oğlumun yerini tutarım onun yokluğunda.Benim kızım o be...
Sevgi
_Ben korursun anlamında yerini tutar dedim,çarpıtma bir de..
Ali
_Çevirme şimdi.Senin içini okurum ben.Artık düşüncelerini bile okuyorum...
Sevgi
_Senin kalbin bozuksa ben ne yapayım..
Ali
_Kimin bozuk olduğu belli.Ezemeyeceksin gelini.Nasıl günün birinde seni anneme karşı koruduysam şimdi de Ayşe’yi sana karşı koruyacağım.Yazıklar olsun sana ...
İskender’in iyice sinirleri bozulmuştur.Bu arada Bahadır kavgayla uyanmış oturmuş hem kahvaltı yapıyor hem de olayı anlamaya çalışıyordur.Araya da girmez..Babasının öfkesini bilir..Üstelik babasının haklı olduğunu düşünmektedir..Sevgi ise bahadır a sinir olmuştur.
Evlat olup da ne olacak bunlar diye içinden geçirir...
İskender yukarı kendi evine çıkar..Ayşe salonda oturmuş olayı anlamaya çalışmaktadır..
İskender
_Canım benim,ağlamasana ya..Lütfen bir daha kapıyı kilitleme.Ödüm koptu.Sana bir şey olursa dayanamam.Beni senden mahrum etme de,ne yaparsan yap...
Ayşe
_Tamam...Ne oldu aşağıda kavga mı ettiniz.?Sesler geliyordu..
İskender
_Sabah,sabah annem çıldırdı.Babamda bir güzel dayak atacaktı.Yine bana dua etsin..
Ayşe
_Benim yüzümden değil mi?
İskender
_Annem çekilmez bir kadın Ayşe,konu sen değilsin..Kavga edecek bir şey bulur mutlaka...
Ayşe
_Ben sen gidince ne yapacağım İskender onu söyle..?Nasıl yanlış yaptım ben böyle..
İskender
_İşte bunu deme be güzelim.Pişmanlığını yansıtma..Sabredeceksin ve evimizde beni bekleyeceksin...
Ayşe
_Peki nasıl.?
İskender
_Ayşe askerliği erteleyemem.Sadece sabredeceksin dedim ya..Beni seviyorsan tabi ki..!
Ayşe
_Biliyorum ertelenmeyeceğini de onun için soruyorum ya..Çok yanlış yaptık..Ben annenle nasıl baş ederim.Ele güne rezil oluruz vallahi.
İskender
_Elimden gelen bir şey yok şimdilik.Babama güveniyorum ve sana..Her zaman beni düşün yeter..
Ayşe
_Neyse hadi sen in aşağı...Ne yapıyorlar bak,bir de benden bilmesinler sonra..
İskender
_Hadi sende gel,bir şeyler ye.Aç acına olur mu.?
Ayşe
_Hayır gelmeyeceğim...Aç kalmayı yeğlerim.(Ayşe’nin ağlamaktan gözleri kızarmıştır.)
İskender
_Ben sana marketten bir şeyler alayım...
Ayşe
_Gerek yok..Annen para harcadınız diye kızmasın sonra.Hem ver paraları da kurtulalım..
İskender-
_Ayşe sen bile bana bunu yapma ne olur.Çok rica ediyorum.İki arada,bir derede kaldım ama.Benim yerime kendini koy.Bir yanda çok sevdiğim kadınım,bir yanda doğuran anam.
Ayşe
_Tamam hadi git.Sinirlerim iyice bozuldu benim burada.Ananı at demedik ya..
İskender aşağıya iner..Babası kahveye gitmiştir..Annesi kahvaltı yapıyordur.Bahadır televizyon seyrediyordur.İskender annesiyle hiç konuşmadan babasının arkasından kahveye gider..Hem marketten Ayşe’ye bir şeyler alacaktır...