DOĞRULUK(dilim ile şöyleşi)
DOĞRULUK, DOĞRU KONUŞMAK...ÇOĞUMUZUN İSTEDİĞİ BİRŞEY AMA ZAMAN, ZAMAN BAŞARAMADIĞI BİRŞEY...İSTEYEREK VEYA İSTEMEYEREK...YERE, ZAMANA, DURUMA VE KİŞİYE GÖRE DEĞİŞEN BİR KAVRAM. AMA EN DOĞRUSU VE ESASLI OLANI, NE OLURSA OLSUN DOĞRULUKTAN ŞAŞMAMAKTIR...KÖTÜLÜĞE, KÖTÜLERE VE YALANCILARA İNAD...
PEKİ NEDİR DOĞRULUK, NASIL TANIMLANIR..?DOĞRULUĞUN PEKÇOK TANIMI VARDIR.
EN ÇARPICI TANIMI; kötülüğü iyilikle öldürmektir...BAŞKA BELİRGİN TANIMI İSE; HAKİKAT DİYE ADLANDIRILAN VARLIKSAL DOĞRULUĞU VARLIĞIN KENDİ ÖZÜNE YA DA
İDEASINA UYGUN DÜŞMESİ OLARAK DA TANIMLANIR VE BU DOĞRULUĞUN VARLIĞINI
VARLIĞIN KENDİSİNE BORÇLU OLDUĞUNU SAVUNUR.İNSANIN KENDİNİ DOĞRU KONUŞMAYA MECBUR KILINDIĞI BİR DURUM.
SÖZÜ FAZLA UZATMADAN,ÖZELLİKLE BEN BU DOĞRULUKTAN ÇOK ÇEKTİĞİM İÇİN DİLİM İLE BİR ŞÖYLEŞİ YAPARAK BUNU BİRAZ DAHA TANIMAYA VE NE DEMEK OLDUĞUNU ANLAMAYA ÇALIŞALIM İSTERSENİZ...BU YAZIYI DAHA ÖNCE ATMIŞTIM AMA BİR DAHA OKUMAKTAN ZARAR GELMEZ SANIRIM...
EY! EN ACI VE TATLI VARLIĞIM..BENİM GÜZEL DİLİM..!NEDİR SENDEN ÇEKTİĞİM..?
BAZEN GÖZLERİMİ KARARTIP, BAŞIMDA FIRTINALAR ESTİRİYOR, DURDUK YERDE BENİ BELALARA SÜRÜKLÜYORSUN...BAZEN ES GEÇ GÜZEL DİLİM ES GEÇ...BAŞIMA NE
GELİYORSA SENİN YÜZÜNDEN GELİYOR...BANA RAHAT VERMEZ MİSİN SEN..?
"NE SİTEM EDİP DURUYORSUN...YUVAMDA ÖYLECE DURUYORUM.KİM NEYİ HAK EDİYORSA ONU SÖYLÜYORUM...NE EKSİK,NE FAZLA...HEP GERÇEKLERİ SÖYLÜYORUM.GERÇEKLER ACIDIR BİLİYORUM AMA YALANA,HAKSIZLIĞA, RİYAKARLIĞA TAHAMMÜLÜM YOK BİLİYORSUN...YALAN MI KONUŞAYIM..?"DİYORSUN...
İYİ DE CANIM DİLİM...AĞZIMI AÇMAYA KORKUYORUM..!YİNE AĞZIMIN TADINI KAÇIRIYOR VE ACILAŞIYORSUN...BU KADAR DOĞRUCU OLMAK ZORUNDA MISIN..?DOĞRULUK NEYİNE..? NEYİ, KİMİ, HANGİ BİRİNİ DÜZELTECEKSİN? BİLMEZMİSİN Kİ...ELEŞTİRİ YAPAMAZ, MENFAATLERE DOKUNAMAZSIN...HATALARI GÖSTEREMEZ, DÜZENBAZLIĞI, İKİYÜZLÜLÜĞÜ, HAİNLİĞİ ORTADAN KALDIRAMAZSIN...
"BAK İŞTE,BENDE BUNLARI ANLATMAYA ÇALIŞIYORUM..SENDE DEDİĞİME GELDİN..BEN DAYANAMAM.." DİYORSUN...BİLİYORUM GÜZEL DİLİM, BÜTÜN BUNLARI DUYUP, GÖRÜNCEYERİNDE DURAMAZ, FIRLAMAK İSTİYORSUN.BELKİ HAKLISIN AMA İKİ GÖZÜM BİRAZ DA GÖRMEMEZLİKTEN GEL...NE OLURSUN..!SONRA BİLMEZ MİSİN Kİ ÖYLE HER DÜŞÜNDÜĞÜNÜ PAT DİYE ORTAYA ATAMAZSIN..BİRAZ DA BENİ DÜŞÜN GÜZEL DİLİM..!SONRA DÜŞÜNCE ÖZGÜZLÜĞÜ..? FALAN-FİLAN DAVALARINA DA DİKKAT ET,YOKSA AZAMELLAH...SONUMUZ HİÇ İYİ OLMAZ...BİRAZ SİYASETÇİ OL, BAZI ŞEYLERİ ALTTAN ALMAYA BAK..TATLI-TATLI SALLAYIVER KENDİNİ...ADALET BAKANI MISIN, NESİN SEN..?
HALA "GERÇEK NEYSE O..YARASI OLAN GOCUNSUN..DOST ACI SÖYLER..!" DİYORSUN..NASILSA KEMİĞİN YOK...AMA YETER ARTIK..!BELKİ SEN YORULMADIN AMA BEN BİTTİM..!BAŞIMA GELMEDİK KALMADI..YORULDUM..!RAHAT ETMEK İSTİYORUM.LÜTFEN CANIM DİLİM, DURUL ARTIK DURUL..! "TAMAM,TAMAM" DİYORSUN AMA YERİ GELDİMİ YİNE PATLIYORSUN..BAK BU SON OLSUN...SONRA SENİ BEN İÇERİ TIKARIM HABERİN OLSUN...YOK AMA BIRAKALIM NE HALİ VARSA GÖRSÜN..YALAN ATMAKTANSA BIRAKALIM DOĞRU KONUŞSUN...KÖTÜLÜĞÜN CANINA OKUSUN...YALANI YERDEN YERE VURSUN...İP İNCELDİĞİ YERDEN KOPSUN...
D.ADIBELLİ-21/06/2007