KELEBEK OLSAM MI?
Sevgili canlar,
Bugün sizlerle yeni bir düşün noktamı paylaşmak istedim. Malum baharın sonları ve yaz’ın başladığı günlerdeyiz. Şöyle bir dönüp de gerçekten görmek amacı ile çevremize baktığımızda birçok güzelliği fark edeceğiz. Bu güzelliklerin başında ise çiçek ve böceklerin yer aldığını görmek hiç de yadsınamayacak bir durum olsa gerek. Böcekler âleminin en güzel ve alımlı olanlarından birisi de kuşkusuz kelebeklerdir. O muhteşem renkleri ve çiçekten çiçeğe koşuşan pırpır uçuşları bizi de düşlere gark etmez mi? sorarım. İşte tam bu noktada aklıma takılan bir duygudur sizlerle paylaşmak istediğim düşün noktam.
Hepimiz biliyoruz ki kelebeklerin yaşam süreleri türüne göre değişiklik gösterir. Normal şartlarda beklenen yaşam süresi" kimi araştırmacılara göre 2 ile 14 gün arasında değişir, kimilerine göre ise maksimum yaşam süresi 4 günle 10 -11 ay arasındadır. Dişi kelebekler genellikle erkek kelebeklerden daha çok yaşar. Hiçbir yetişkin kelebek bir yıldan fazla yaşayamaz. Tabi bu rakamlar canlının tırtıl ve pupa evrelerinde geçirdiği süreleri içine almıyor. Kimi türlerde erkeklerin çiftleştikten hemen sonra öldüklerini de bilinmektedir.
Bu ekstra bilgileri de verdikten sonra sormak isterim. İnsanoğlu buna rağmen bir kelebek olmak ister miydi acaba. Hani hep deriz ya! “uçmak müthiş güzel bir duygu”, “özgürlüğün sınırsız kullanımı”, “Kelebekler uçan zarafetler” Vs.vs.
Ne dersiniz, siz olsanız kelebek olmak ister misiniz?
Sevgiler gönderiyor bir kelebek zarafetinde yarınlar diliyorum. Sevgiyle kalınız.
YORUMLAR
Zaman izafi bir kavramdır.('Görecelik Teorisi)Bu bakımdan kelebekler belki o 10 Günü ve ya 1 yılı yüzyıl gibi hissediyolarsa ve dolu dolu yaşıyorlarsa neden kelebek olunmak istenmessin.Tabi ben kendim insan olmaktan çok memnunum ;o başka
çoğu zaman , '' zaman'' j-kavramı hakkında kafa yormuşumdur, zamanın aslında bir yanılsama olduğunu , aslında bir ışık süzmesi olduğunu düşünmüşümdür ki 70 ine gelen bir insana sorarsanız ; bir gün gibi geçti der yani bir kelebek hayatı kadar gelmiştir ona tüm yaşadıkları ve kelebek kadar sevimli,alımlı ve kanatlı değildir bu bakımdan aslında bizim ömürlerimizde birer kelebek ömrü kadardır. Bu bir algılama meselesidir.
Yazınız bana bunları düşündürttü değerli kalem ve sonuç
bu kelebek hayatları dolu dolu ve o anın kıymetini bilerek , hakkını vererek yaşaka lazım
Teşekkürler.güzel paylaşım için. selam ve saygılarımla
en çok sevdiğim kelebeklerdir
öyle zarif öyle asildirki onlar
yaratıcının sikkesi vardır üzerlerinde sanatı vardır he rşey deolduğu gibi ama kelebek olmak en çok istediğim şeydir
yanlızzzzzzzzzzzzzzzzz
kelebeğin cazibesine kapılıpta uçurumun kenarına kadar gelipde kendimizi tehlikeye koyarsak o zaman dikkat etmek gerek
ama kelebelk olmak isterdim her şeye rağmen
tebrikler
hoş ve mutlu kalınız