İNSAN YAZMALI MI?
Yazmak gerekliydi çoğu zaman sonunu hiç düşünmeden itiraflardan,derinlere gömülmüş duygularından korkmadan yazmaya ara vermeden bileğim koparcasına yazmalıydım bir şeyler.Belki bir çocuğun masumiyetini yazmalıydım belki de bir çocuğun korkusunu gömmeliydim yazarak .Bir çocuğun çığlığını yazarak anlatmalıydım duygusuz insanların kulak zarlarını yırtarcasına.Yazmalıydım aslında ilk aşkımı yazmalıydım aslında ilk aldanışımı yazmalıydım seni ve sensiz geçen günleri. Yazabilmeliydim gördüğüm her şeyi utanmadan, korkmadan yazmalıydım görmediklerimi duymadıklarımı hissettiklerimi,his edemediklerimi yaşadıklarımı yaşayamadıklarımı anlatmalıydım yazarak yada yazmaya çalışarak .Mutluluğun resmini çizemem belki ama yazabilmeliydim bu resmi ne kadar zor olsa da.Yazabilmeliydim bıkmadan usanmadan her gün doğan güneşi, güneşi doğuranın bize verdiği değeri verilen değere şükredilmeyişi yazmalıydım.Yazmalıydım yaşamasam da aşk kitaplarını aslında biz görmesekte yaşanılan güzel bir dünyanın var olduğunu yazarak anlatmalıydım.Ve beklide yazmamalıydım çoğu şeyi yaşanan çaresizlikleri duyulan pişmanlıkları gösterilen sabırsızlıkları yapılan isyanları.Solan çiçekleri niye yazmaya çalıştım ki bilinçsizce yaşayan insanların kaldırımlarda telaşla koşturan ayaklarını niye yazdım .Yazmamalıydım beton yığınları arasına sıkışan ve mevsimsiz açan çiçekleri ışığı bir türlü kapanmayan akvaryumdaki yalnız balıkları ve kafese uyum sağlayan kuşların gürültüler arasında kaybolan sesini hiç yazmamalıydım.Yazmamalıydım kariyer kitaplarını değişen dünya şartlarını kaybolan hayatları kaçırılan çocukları yükselen feryatları duyulmayan çığlıkları yazmamalıydım.kuşların uçtuğu göklerde artık kurşunların uçtuğunu yazmamalıydım.Ama artık yazdıklarımla konuşabilmeliyim yazıları okumayan insanlar için.Önemli olan insan doğmaktan daha çok insan kalabilmenin çabasını anlatabilmeliyim insan olmaktan daha çok insan kalabilmeinin gerektiğini yazmalıyım, bağırmalıyım,haykırmalıyım ve bunları yaparken insan kalabilmeliyim…
Mehmet yaşar MUMİN
Dicle üniversitesi
Aralık 2008
YORUMLAR
Önemli olan insan doğmaktan daha çok insan kalabilmenin çabasını anlatabilmeliyim insan olmaktan daha çok insan kalabilmeinin gerektiğini yazmalıyım, bağırmalıyım,haykırmalıyım ve bunları yaparken insan kalabilmeliyim…
yazabilmeliyiz seslenebilmeliyiz ki güzellikler kazansın çok teşekkürler.