- 13660 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BU MEMLEKET BİZİM.....
Evet degerli dostlar makalemeizin baslıgını anladınız sanırım,degerli sairimiz NAZIM HİKMET in bir siiridir konu baslıgımız...
ininizle sizinle bu şiiri paylasmak istiyorum.....
BU MEMLEKET BİZİM....
DÖRT NALA GELİP UZAK ASYA DAN
AKDENİZ E BİR KISRAK BASI GİBİ UZANAN BU MEMLEKET BİZİM
BİLEKLER KAN İCİNDE DİŞLER KENETLİ,AYAKLAR CIPLAK,
VE BİR İPEK BİR HALIYA BENZEYEN TOPRAK BU CEHENNEM,BU CENNET BİZİM,
KAPANSIN EL KAPILARI BİR DAHA ACILMASIN,
YOK EDİN İNSANIN İNSANA KULLLUGUNU BU DAVET BİZİM,
YASMAK BİR AGAC GİBİ TEK VE HÜR
VE BİR ORMAN GİBİ KARDESCESİNE BU HASRET BİZİM....
NAZIM HİKMET.....
Ne guzel yazmıs buyuk usta adeta herkesin belligine iyi girsin iyi anlasın diye konuyu şiirsel olarak islemiski,anlamamak ancak isine gelmemekle es degerli olur....
B u toprakların nasıl kazanıldıgını ,ne cilelerle bugunlere gelindigi vede nerden gelindigini onun icinde sahip cıkılması gerektigi daha nasıl anlatılabilir ki....
Almayın kimseleri kapatın ellere yurdumu vede kulluk devrinin son bulmasını vede artık insanın insana kul edilmemesi gerektigi daha nasıl anlatılsın ki...
Yasamnın ozgurce oldugunu doya doya yasamak gerektigini bagımsız ve de ormanlarına sahip cıkarak kardesce yasanması daha nasıl anlatılabilirki...
İ ste buyuk usta vatanına topragına sahip cıkmaya davet ediyor...peki sucmu bunu istemek sucmu...
Hele yasadıgımız son yıllardaki duruma bakacak olur isek becerebilmisikmi dostlar becerilmisik mi....
Ne zaman tam bagımsız olacagız ne zaman bu bagımlılktan kurtulacagız,siyasi iktidarlar ne zaman tam bagımsız bir TURKİYE bırakacaklar cocuklarımıza torunlarımız ne zaman...
Sarkıcı EDİP AKBAYRAM ın dedigi gibi "COCUKLARIMIZ GUZEL GUNLER GOREBİLECEKLERMİ"...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.